Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn garderobe alvast klaar maken voor mijn volledige comming out en wil dit dus graag online bestellen. Echter wil ik ze nog niet thuis laten bezorgen doordat me vader het nog niet weet (vertel t hem zaterdag).
Alleen nu zit ik dus met het probleem als je spullen bij een afhaalpunt laat bezorgen je je ID moet laten zien. Bij het aanmaken van een account weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. Het liefste wil ik al Evelien invullen maar kan dit problemen geven bij het ophalen? Aangezien mijn ID niet overeenkomt met hoe ik me voel/wil gaan uiten?
Liefs,
Evelien
Online kleding kopen confronterend?
-
EvelienArts
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Online kleding kopen confronterend?
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
-
Jason
Re: Online kleding kopen confronterend?
Hallo Evelien
Ik heb wel een pakketjes uit de VS laten komen en dit wordt bij een postnl afhaalpunt bezorgd omdat er nog btw over betaald moet worden bij afhalen. Een reden om mijn ID goed te controleren. Ik bestel onder mijn eigen naam maar op mijn ID staat nog mijn geboortenaam. Er is nog nooit moeilijk over gedaan.
Natuurlijk ligt het er ook aan wie van het personeel je helpt bij het afhaalpunt maar persoonlijk heb ik er nooit problemen mee gehad.
Mocht je het toch niet meekrijgen; een onafgehaald pakketje wordt na 2 weken automatisch geretourneerd naar de winkel. Dan zou je opnieuw kunnen bestellen onder andere naam.
Ik heb wel een pakketjes uit de VS laten komen en dit wordt bij een postnl afhaalpunt bezorgd omdat er nog btw over betaald moet worden bij afhalen. Een reden om mijn ID goed te controleren. Ik bestel onder mijn eigen naam maar op mijn ID staat nog mijn geboortenaam. Er is nog nooit moeilijk over gedaan.
Natuurlijk ligt het er ook aan wie van het personeel je helpt bij het afhaalpunt maar persoonlijk heb ik er nooit problemen mee gehad.
Mocht je het toch niet meekrijgen; een onafgehaald pakketje wordt na 2 weken automatisch geretourneerd naar de winkel. Dan zou je opnieuw kunnen bestellen onder andere naam.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Kun je uit praktische overwegingen niet gewoon je beginletter invullen, als je op zo'n afhaalpunt tenminste het idee van degene die besteld heeft moet laten zien. Kan iemand anders het afhalen, of is het persoonlijk? (sorry geen ervaring, ik bestel nooit iets online dat ik af moet halen)
Irene
-
EvelienArts
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Hey Jason, ja dat is misschien wel slim ja en mochten ze er naar vragen en me het niet mee willen geven is het laten terug sturen het slimste.
Wel mijn begin letters zijn J.P. (op id) en mijn nieuwe naam begint met een E.
Wel mijn begin letters zijn J.P. (op id) en mijn nieuwe naam begint met een E.
04-09-21 volledig uit de kast
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
-
Matt
Ik moet wel eens een pakketje op een van mn ouders naam ophalen. Dus de achternaam is wel het zelfde maar de voornaam niet. Nooit een probleem mee gehad.
-
Veronica
Toen ik vroeger lingerie bestelde bij Hunkemuller liet ik het altijd bij de winkel zelf bezorgen (aangezien je dan geen verzendkosten had).
Bewijsje dat het pakket voor mij was + id was genoeg, ondanks dat ik als Veronica bestel maar gewoon nog mannelijke naam op mijn id heb staan.
Nooit problemen mee gehad.
Bewijsje dat het pakket voor mij was + id was genoeg, ondanks dat ik als Veronica bestel maar gewoon nog mannelijke naam op mijn id heb staan.
Nooit problemen mee gehad.
-
Sam
Hoi Evelien,
Zelf bestel ik weleens wat bij de H&M.
Ik laat dat dan op een kialapunt in de buurt bezorgen.
Bij de H&M heb ik me ooit aangemeld als vrouw, er staat geen aanhef op het pakketje, maar wel je voor- en achternaam voluit.
Op zo'n kialapunt controleren ze best uitgebreid je ID bewijs is me opgevallen, voor mij is dat niet zo'n probleem want ik vind de naam Sam prima als man en als vrouw.
Ik kan me voor jou wel voorstellen dat je het onprettig vind om niet je naam Evelien te gebruiken, maar als je 100% geen problemen wil zou ik voor nu nog je oude naam gebruiken. Zodra je die nooit meer gebruikt gewoon een nieuw account aanmaken.
Daarnaast ga je met de webwinkel een overeenkomst aan, en ik zelf zou me er onprettig bij voelen om dat met een "valse" naam te doen.
Ook lijkt het me onhandig als er iets misgaat met je pakketje, dat je dan niet je 'officiële' naam kan gebruiken in de communicatie met de winkel(maar misschien ben ik gewoon een bangerd haha).
Sam
Zelf bestel ik weleens wat bij de H&M.
Ik laat dat dan op een kialapunt in de buurt bezorgen.
Bij de H&M heb ik me ooit aangemeld als vrouw, er staat geen aanhef op het pakketje, maar wel je voor- en achternaam voluit.
Op zo'n kialapunt controleren ze best uitgebreid je ID bewijs is me opgevallen, voor mij is dat niet zo'n probleem want ik vind de naam Sam prima als man en als vrouw.
Ik kan me voor jou wel voorstellen dat je het onprettig vind om niet je naam Evelien te gebruiken, maar als je 100% geen problemen wil zou ik voor nu nog je oude naam gebruiken. Zodra je die nooit meer gebruikt gewoon een nieuw account aanmaken.
Daarnaast ga je met de webwinkel een overeenkomst aan, en ik zelf zou me er onprettig bij voelen om dat met een "valse" naam te doen.
Ook lijkt het me onhandig als er iets misgaat met je pakketje, dat je dan niet je 'officiële' naam kan gebruiken in de communicatie met de winkel(maar misschien ben ik gewoon een bangerd haha).
Sam
-
Humpidum
Ik had als voordeel dat mn ouders al een vermoeden hadden voor ik wist wat het betekende..
Ik had nooit n jurk aan en als we gingen winkelen stond ik bij de jongensafdeling want die kleren vond ik mooier.. En mijn ouders? Die gaven het me gewoon!
Ik word er in winkels dan ook niet op aangekeken.. Door familie ook niet.. Maar dat komt ook, ze kennen me niet anders..
Maar ik denk dat je moet dragen waar jij je goed bij voelt en je omgeving heeft dat te accepteren
Ik had nooit n jurk aan en als we gingen winkelen stond ik bij de jongensafdeling want die kleren vond ik mooier.. En mijn ouders? Die gaven het me gewoon!
Ik word er in winkels dan ook niet op aangekeken.. Door familie ook niet.. Maar dat komt ook, ze kennen me niet anders..
Maar ik denk dat je moet dragen waar jij je goed bij voelt en je omgeving heeft dat te accepteren
-
Veronica
Dat is niet helemaal waar, het geldt ook andersom dat als je omgeving jouw keuzes niet accepteert, jij hun keuze moet accepteren.Humpidum schreef: Maar ik denk dat je moet dragen waar jij je goed bij voelt en je omgeving heeft dat te accepteren
Je omgeving mag jouw niet dwingen anders te zijn dan wat hun willen, maar dat geldt ook andersom.
-
Elisa
Online kopen heeft me al te dikwijls de das om gedaan, verkeerde maten, het stond me niet, verkeerde keuzes enz. Persoonlijk koop ik dan bij voorkeur bv. in C&A of iets dergelijks. Het is goedkoop en je kan vrijwel anoniem kiezen, passen... Niemand zal er aanstoot aan nemen en dan weet je ineens of het je maat is en of het je staat. Ik denk dat het veel confronterender is om met je ID-kaart ergens spullen af te halen als het niet helemaal overeenstemt met je voorkomen.