Morgen kom ik uit de kast op het werk. Wish me luck please.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Beardelady

Re: Morgen kom ik uit de kast op het werk. Wish me luck plea

Bericht door Beardelady »

JessicaB schreef:Jeetje wat knap van jou zeg, dat je dat durft en wat fijn dat je alleen maar positieve reacties kreeg.

Mag ik vragen in wat voor branche je werkt? Ik zelf zit in de logistiek en zie daar wel een probleem zeg maar, daar heerst toch wel een mannencultuur... dus ik weet nog niet of ik ooit die stap daar durf te zetten...

Maar wees super trots op jezelf!!! :)

Groetjes
Jessica
Hoi Jessica,

Ik ben grafisch ontwerper/art director. Ik werk dus in de creatieve industrie. Wat betreft opleiding niveau is iedereen (net als ik) hbo opgeleid. Waar ik nu werk heerst totaal geen macho cultuur en heerst er een platte organisatie cultuur.
JessicaB

Bericht door JessicaB »

Okeej dan, dat is wel heel anders dan waar ik momenteel werk... Daar is wel degelijk een macho cultuur en veel laag tot niet opgeleid personeel... dat is dus mijn angst om uit de kast te komen... Het is zelfs zo erg dat als je iets te lang met een collega staat te praten dat je een relatie met diegene hebt en een week later heb je zeker een keer het bed gedeeld en is de vrouw nog zwanger ook... geeft misschien wel een beeld hoe het er hier aan toe gaat... en waarom ik een groot probleem heb om uit de kast te komen....
Staying Alive Is Not Enough
Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Tanja »

Nou Jessica, op mijn werk zit hoofdzakelijk hoger opgeleid personeel, heerst een enorme macho cultuur en moet je zeker niet te lang praten met iemand van het andere geslacht. Ook daar gaan meteen de verhalen rond, dus ik herken jouw problemen. Ik ervaar ze zelf namelijk ook helaas.
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat:
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Ik heb maar een advies voor jullie. Ga opzoek naar een werkgever waar je in eerste instantie al meer jezelf zijn kunt. Dat je tijdens sollicitatie gesprekken je persoonlijkheid door laat schijnen. Dat geeft al meer ruimte voor jezelf om te kijken wat bij je past. In dat opzicht zie ik het zo dat je op het moment dat jij je gender dysforie durft te onderzoeken je al in transitie bent.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Als je werk hebt , zorg dat je het houdt . Mensen kennen je , weten wat ze aan je hebben en dan maakt het eigenlijk niet uit .

Zelf heb ik regelmatig weer een nieuwe ' coming out ' . Ik werk in de installatietechniek Met name Luchtbehandeling en klimaatbeheersing . en ieder nieuw project is weer opnieuw beginnen . Machocultuur? Ja absoluut, het aantal vrouwen dat ik tegenkom in mijn branche kan ik in al die jaren op twee handen tellen en de gemiddelde praat in de schaftkeet ......... Soit .

maar Ach ik ben gewoon mezelf en eigenlijk gaat het best goed . Ik ben openlijk vrouw op mijn werk. Openheid is eigenlijk je beste vriend. Ik geef gewoon antwoord op de meeste vragen en dan is meestal de kous af .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Maar Joukje , fantastisch !!!!! Want wat iedereen , inclusief ikzelf , ook zegt , je moet het toch maar even doen .
Een stap verder, want zo is het .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.