Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Cait »

Maar , ehm . Waarom hebben zoveel mensen hier een aanvullende verzekering ? Alles wat bij TG hoort komt uit basis .
Sam
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2015, 23:17
Gender: Transgender

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Sam »

Ik gebruik nog andere medicijnen die niets met transgender zijn te maken hebben, maar die wel duur zijn en de versie die ik slik wordt vanuit de basisverzekering niet vergoed.
Daarnaast heb ik nog een tandartsverzekering.
Ik ben op deze manier nog steeds goedkoper uit dan met alleen een basisverzekering.
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Cait »

Dat kan inderdaad hoog de kosten in gaan, vooral bij medicijnen
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Shana »

Ik overweeg over te stappen van OHRA naar het VGZ Den Haagpakket. Dit heeft voor mij een aantal voordelen (lage premie, korting van uit gemeente, geen eigen risico, etc.). Het enige waar ik me qua transitie vergoedingen nog druk om hoef te maken is vergoeding voor resterende behandelingen elektrische epilatie, dus ik ga maar even informeren bij VGZ hoe dat zit. En verder Progynova en Finasteride en eens in de 2 jaar VU controle. Ik ga wel een beugel nemen in januari, maar door OHRA zou er maar eenmalig 250 euro vergoed worden en bij VGZ waarschijnlijk niks.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Veronica »

Hoezo geen eigen risico? Die 385 euro (vanaf 2016) is verplicht voor iedereen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Danielle »

Er zijn voor mensen met een uitkering speciale polissen via gemeenten, die hebben geen eigen risico.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Veronica »

Danielle schreef:Er zijn voor mensen met een uitkering speciale polissen via gemeenten, die hebben geen eigen risico.
Aha, blijkbaar bieden niet alle gemeentes dit, maar goed wel fijn als iemand dat voor elkaar kan krijgen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door Rianne62 »

Danielle schreef:Er zijn voor mensen met een uitkering speciale polissen via gemeenten, die hebben geen eigen risico.
Wij hebben nu één jaar een dergelijke collectieve verzekering gehad en werd het eigen risico door de gemeente gedragen. Nu word ons aangeboden dit "voordeel" te behouden als wij overstappen naar een verzekeraar die de gemeente Zoetermeer kiest. Een keuze pakket uit twee verschillende partijen. In deze pakketten krijg je in de basis het eigen risico niet meer vergoed, alleen maar als je een aanvullende verzekering neemt. Feitelijk een verkapte betalingsregeling dus die je bij iedere verzekeraar wel voor elkaar kunt krijgen.
Daarnaast zijn de vergoedingen zo uitgehold dat wij maar beter bij onze huidige verzekeraar kunnen blijven.
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door moonlight89 »

Is ook afhankelijk van je inkomen, er is een norm van 120%. Hier bij de gemeente betaal je voor een volledig pakket(basis+aanvullend) zo'n 134euro p.m. en je hebt dan geen eigen risico. Maar als je meer dan die 120% verdient moet je natuurlijk wel meer betalen(175). Ook wordt je bril/lenzen enzo vergoed. Ik vind t wel goed dat zoiets er is. Mensen met weinig inkomen zijn dan toch volledig verzekerd, hebben geen eigen risico en hebben ook nog recht op extra vergoedingen, en je betaalt niet meer dan andere mensen met een zelfde soort zorgverzekering. Alleen wel erg jammer dat dit niet in alle gemeentes is...
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Zorgpolis 2016; nog...nachtjes slapen

Bericht door doll89 »

Waarmee krijgen jullie problemen dan?

Ik zit bij de Friesland maar met niks problemen gehad en ben als het ware klaar met mijn transitie.
Heb altijd alles vergoed gekregen zonder problemen:
(SRS gehad, 2x correctie, adamsappel weg, 5x schaamstreek gelaserd, gezicht +/- 20 keer gelaserd (had onbeperkte vergoeding voor gezichtsontharing in het begin gedurende 2 jaar ofzo, maar schijnt niet vaak voor te komen) en nu al bijna 35x elektrisch geëpileerd (gokje) en als die vergoeding dan weer op is krijg ik steeds weer een nieuwe voor 15x. Hormonen, psycholoog etc)

Dus de Friesland lijkt me idd wel goed..
Plaats reactie