Daarom bestelde ik online ook maar gewoon met mijn oude naam. Misschien niet leuk, maar ook niet confronterend bij het afhalen, en de persoon bij wie je afhaalt kent de inhoud toch niet dus die zal niet raar kijken.
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier in België hebben we winkels (bijvoorbeeld 3 Suisses en La Redoute) waar je probleemloos een hoeveelheid kleding kunt bestellen, en terugsturen wat niet past of niet bevalt. Daar was ik in het begin enorm mee geholpen!
Online kleding kopen confronterend?
-
Jessy
Re: Online kleding kopen confronterend?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Humpidum
Ik heb als klein kind al een statement gemaakt dat mijn familie mij niet in een jurk ging krijgen.. Vervolg? Acceptatie en gewoon de kleren kopen die ik wel wilde hebben..Veronica schreef:Dat is niet helemaal waar, het geldt ook andersom dat als je omgeving jouw keuzes niet accepteert, jij hun keuze moet accepteren.Humpidum schreef: Maar ik denk dat je moet dragen waar jij je goed bij voelt en je omgeving heeft dat te accepteren
Je omgeving mag jouw niet dwingen anders te zijn dan wat hun willen, maar dat geldt ook andersom.
Als mijn familie dat niet had gedaan.. Denk ik niet dat ik ze nu nog erg vaak zou zien.. Want dan accepteren ze mij niet zoals ik ben.
Het deel van de familie dat mij wel uitkotst.. Die nodig ik nooit uit en ik kom ook niet naar hen toe.. Ik mis er helemaal niets aan!
Kleding dragen die jij fijn vind, zou geen invloed moeten hebben. Ik vind kleding van mijn broer ook vaak niet mooi.. Moet ik hem daarom maar uit mijn leven verbannen? Al zou hij in een jurk komen, hier is er geen haan die er om kraait.
En als je net als de topicstarter gelijdelijk over wilt gaan, dan moet dat gewoon kunnen.
Herenmaten zitten wel anders dan damesmaten. Ik zou de eerste keer in een andere stad gaan shoppen zodat je goed kan aanvoelen welke maat je hebt.
Via internet kan je ook doen.. Zorg dat je een meetlint bij de hand hebt. Maattabellen kloppen altijd wel.
-
Humpidum
Ik bestel vaak bij Wehkamp. Duidelijke maattabellen, word aan huis gebracht en als t niet goed is stuur je het terug.Jessy schreef:Daarom bestelde ik online ook maar gewoon met mijn oude naam. Misschien niet leuk, maar ook niet confronterend bij het afhalen, en de persoon bij wie je afhaalt kent de inhoud toch niet dus die zal niet raar kijken.
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier in België hebben we winkels (bijvoorbeeld 3 Suisses en La Redoute) waar je probleemloos een hoeveelheid kleding kunt bestellen, en terugsturen wat niet past of niet bevalt. Daar was ik in het begin enorm mee geholpen!
Maar bij mij is dat omdat ik niet graag in winkels kom.
-
Madeleine
Eigenlijk nooit last mee gehad, op vliegtickets na gebruikte ik mijn oude naam gewoon niet,
Incidenteel gaf dat wel vragen (bij het afsluiten van een nieuwe bankrekening bijvoorbeeld), maar voor zoiets simpels als een pakketje kijkt men volgens mij niet eens verder als de achternaam/optioneel geboortedatum.
Incidenteel gaf dat wel vragen (bij het afsluiten van een nieuwe bankrekening bijvoorbeeld), maar voor zoiets simpels als een pakketje kijkt men volgens mij niet eens verder als de achternaam/optioneel geboortedatum.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..