Ik begin nu spijt te krijgen van mijn bijdrage aan deze diskussie. Meer dan een jaar geleden was ik bijna afgekickt van dit forum. Misschien moet ik maar weer een poging doen.Danielle schreef: Het topic is inmiddels uitgedraaid op het affakkelen van het VUmc, waar het forumbeheer zelf vrolijk aan meedoet, het gaat niet meer over de originele vraagstelling. Er wordt niet gepraat over of door mensen die terugkijkend op hun transitie zeggen: "Dat had ik beter niet kunnen doen." De enige reactie die daar in de buurt komt is die van NaomiClaire, maar ook dat verzandt in haar gebruikelijke anti-VUmc getier. Ik zie ook geen voorbeelden aangehaald worden van casussen waar de persoon in kwestie een terug-transitie heeft gedaan of overweegt.
Wat jou, Danielle betreft, doe vooral jezelf maar ook mij een plezier en sla mijn bijdragen maar over zodra je mijn naam in beeld ziet. Beter voor je gezondheid.
Terug naar het onderwerp. Ben heel bewust mijn bijdrage begonnen met de vraag te stellen wat spijt is en wie en wat spijtoptanten zijn.
Spijt, zo blijkt uit de diskussie, kan dus vele vormen hebben.
Voor wat een terug transitie betreft ken ik geen mensen die dat volledig gedaan hebben (voor zover überhaupt mogelijk). Heb ooit met een van oorsprong Roemeense trans vrouw gesproken die een best goede transitie achter de rug had maar die zo vaak en zo ernstig lastig gevallen werd (vrijwel elke keer als ze naar buiten ging werd ze uitgescholden of bespuugd of geslagen of hinderlijk achtervolgd) in haar buurt in Rotterdam dat ze een gedeeltelijke terug transitie gedaan heeft. Met name een borstvergroting ongedaan maken. Desondanks zag ze er vrouwelijker uit dan ik er ooit uitgezien heb. En had ze nog steeds last van gender dysforie en ook spijt van het ongedaan maken van de borstvergroting. Mede omdat ze daarna verhuisd was naar een veel betere buurt waar ze niet meer lastig gevallen werd.
De andere gedeeltelijke terug transitie die ik ken is van Vreer. Voor zover ik het verhaal begrepen heb voelde Vreer zich gedwongen de operatie te ondergaan en had, achteraf, het gevoel dat dat niet nodig was. Vreer leeft nu als gender blender, er tussen in.
Een heel bekende Amerikaanse spijtoptant is Walt Heyer. Die laat geen mogelijkheid onbenut om er op te hameren dat we kompleet gek zijn en dat de medische wereld onverantwoordelijk handelt door met ons mee te gaan in onze 'waandenkbeelden'.
Onlangs schreef hij nog weer eens een stukje (dat ik maar niet link) op een website die blijkbaar erg anti HLBT is (the Federalist) en waarin hij alles omdraait.
Wat je moet weten over Walt Heyer
*gaat maar weer een tijdje ergens anders uithangen, ver weg van trans fora*