Leuke T dingen....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gabriël

Re: Leuke T dingen....

Bericht door Gabriël »

Lijkt mij eerlijk gezegd niks hoor, zo'n hersentransplantatie en dan in een compleet vreemd lichaam wakker worden.

Tuurlijk, er zijn dingen van mijn lichaam waar ik niet blij mee ben. Gender gerelateerd. Die borsten en baarmoeder mogen ze van mij hebben, en die vrouwelijke vetopslag ook. En het liefst was ik ook wel een paar centimeter groter. Maar voor de rest vind ik mijn lichaam wel ok. Het is sowieso vertrouwd. Ik vind mijn kleur ogen mooi. En ik ben trots op mijn lange haar. Mijn lange dunne vingers zijn een ramp met handschoenen kopen in de winter, maar ze horen wel bij mij.
Ik vind bijvoorbeeld Billy Idol toen hij nog in de jaren 80 was een mooie jongen/man. Maar evengoed zou ik niet morgen ineens in zo'n lichaam wakker willen worden. Dat past gewoon niet bij mij. :P
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Ik tel ook mijn zegeningen, Gabriël, en die heb ik wel degelijk.
Mja, soms fantaseert een mens er even op los...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Arike

Bericht door Arike »

EvaVanA schreef:Ik tel ook mijn zegeningen, Gabriël, en die heb ik wel degelijk.
Mja, soms fantaseert een mens er even op los...
Ja, dat heb ik ook :)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ja ok, echt fantaseren als in de zin van dagdromen, dat doe ik ook natuurlijk wel. :P
(sorry, ik vat dingen vaak te serieus op)
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hersentransplantatie lijkt de ideale oplossing, maar los van de technische problemen levert het natuurlijk ook sociale problemen op. Je voelt je dan misschien nog wel jezelf, maar je omgeving ziet je niet meer als jezelf.
Irene
Lotte

Bericht door Lotte »

Hersentranspantatie zou je de mogelijkheid geven in één keer de juiste volledige lichaam te verkrijgen die je wenst.
Alleen de uitvoering lijkt mij onmogelijk aangezien alle neuronen in je hersenen zijn aangepast aan het lichaam die zij moeten sturen.
Buiten de sociale impicaties die een ander lichaam met zich meebrengt.
Tyler

Bericht door Tyler »

Zie ook maar een donor te vinden voor een compleet, functionerend lichaam dat je zou willen hebben....
Raisa

Bericht door Raisa »

Tyler schreef:Zie ook maar een donor te vinden voor een compleet, functionerend lichaam dat je zou willen hebben....
Dat lijkt me erg lastig, vooral omdat het dan niet meer 'jouw lijf' is maar iets volledig anders dat je niet gewend bent en nog nooit hebt gezien. Zou je er aan kunnen wennen als je opeens een heel ander hoofd had?
Dan ga ik denk ik liever voor de vrouwelijke versie van mijn eigen lijf.
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik weet het zo net nog niet. Ben nooit tevreden geweest met mezelf, maar daar speelde de GD natuurlijk een grote rol in.
En toch... als ik kon kiezen tussen een 100% bio-vrouwelijk lijf met een nieuw koppie, of een vervrouwelijkte versie van een bio-mannelijk lijf, dan wist ik het toch wel.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Cisca1953

Bericht door Cisca1953 »

Ik moest enkele jaren geleden voor mijn werkgever aangifte gaan doen van skimmen met pin-apparatuur. Op het bureau Marconiplein in Rotterdam zat een brede, kortgeknipte nogal stevig uitziende dame in uniform achter de balie.

"Goedemiddag mevrouw, ik kom namens mijn werkgever aangifte doen van fraude met een pin-apparaat". "Heeft u een legitimatie bij u?". "Ja, maar daar staat nog wel een oude foto op".

Ik overhandigde haar mijn (toen nog niet aangepaste) ID-kaart waarop ze me aankeek en zei "Nou, je bent er wel op vooruit gegaan!" ik vond het schitrerend!