Ze wou me eerst cypro mylan meegeven, die had ik eerste 3 maanden gehad. Na mijn melding dat ik beter reageerde op cypro pch, heeft ze de mylan voor mij omgewisseld naar pch
lang leve VU apotheek
-
Robyn
lang leve VU apotheek
Ik was vandaag bij de VU apotheek, mijn sandoz estradiol was niet leverbaar dus ik heb de origenele progynova meegekregen.
Ze wou me eerst cypro mylan meegeven, die had ik eerste 3 maanden gehad. Na mijn melding dat ik beter reageerde op cypro pch, heeft ze de mylan voor mij omgewisseld naar pch
Groetjes,
Robyn
Robyn
-
Veronica
Re: lang leve VU apotheek
Oh wauw, VU kan het dus wel als ze dat willen.
Valt mij op dat ze al te graag Sandoz willen aansmeren, best hoor maar die vergoedt mijn verzekeraar gelukkig niet
Valt mij op dat ze al te graag Sandoz willen aansmeren, best hoor maar die vergoedt mijn verzekeraar gelukkig niet
-
Anon20180501
Niet alleen het VUmc is soms niet te volgen, ook mijn verzekeraar (CZ) niet. De Estradiol 2mg van Sandoz (die inderdaad door productieproblemen of stop bijna niet meer te verkrijgen is) werd wel altijd vergoed, net zoals de progynova 2mg (Bayer) die ik nu krijg voorgeschreven, maar gek genoeg niet de 1mg van dat merk...
(nb. ik slik 3mg p/d)
-
Anon20190122
Ben ik hier nu de enige die inziet dat je met een eigen risico van bijna 400 euro je medicijnen zelf betaald?
Ik bepaal dan ook zelf wat ik voor medicijnen afneen en niet de apotheker of de verzekeraar!
Is in mijn geval enkel nog estrogel en claci-chew maar toch als ik het zelf moet betalen kies ik wat ik krijg!
Ik bepaal dan ook zelf wat ik voor medicijnen afneen en niet de apotheker of de verzekeraar!
Is in mijn geval enkel nog estrogel en claci-chew maar toch als ik het zelf moet betalen kies ik wat ik krijg!
-
Veronica
Afhankelijk, mijn eigen risico is binnen amper half jaar wel op, achteraf betaal ik dus niks voor mijn medicatie (vandaar dat ik onnodig extra opnam bij de apotheek in december zodat ik in 2016 niet direct met een rekening zit).tanisha schreef:Ben ik hier nu de enige die inziet dat je met een eigen risico van bijna 400 euro je medicijnen zelf betaald?
Echter, zolang je eigen risico niet op is betaal je inderdaad alsnog stiekem ervoor, ik heb wel gehoord dat in sommige gevallen je chronische medicatie buiten eigen risico kan opnemen en aangezien wij de rest van ons leven hormonen moeten innemen = chronisch.
Maar dat is de theorie, vreemd genoeg ondanks dat je als transgender chronisch medicatie moet innemen doen ze moeilijk erover.
-
Danielle
De laatste keer dat ik bij de VU apotheek vroeg om Bayer Progynova zei de apothekersassistente lachend dat ze toch niets anders hadden. Maar dat is ook alweer afgelopen voorjaar geweest, bedenk ik me nu ik het schrijf.
Over mijn eigen risico doe ik niet zo moeilijk. (behalve dat ik het zuur vind dat het zoveel is). Ik schuif in gedachten al mijn zorgkosten op de grote hoop zonder onderscheid te maken tussen basis, aanvullend en tandarts.
Over mijn eigen risico doe ik niet zo moeilijk. (behalve dat ik het zuur vind dat het zoveel is). Ik schuif in gedachten al mijn zorgkosten op de grote hoop zonder onderscheid te maken tussen basis, aanvullend en tandarts.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Veronica
Lijkt wel alsof het VU apotheek (en sommige andere apotheken) geen een extra marge of zo krijgen op sandoz, mijn moeder kreeg ook plots bijna sandoz (betreft ander medicijn) tot ze in het systeem zagen dat zij allergisch reactie van kreeg.
Ik weet dat het goedkoper is, maar goed... zolang apotheken rekening met een patiënt houden en indien deze ander merk wenst eraan mee werken vind ik dat prima.
Ik weet dat het goedkoper is, maar goed... zolang apotheken rekening met een patiënt houden en indien deze ander merk wenst eraan mee werken vind ik dat prima.
-
Anon20180501
Het is inderdaad te gek voor woorden dat ik ondanks mijn eigen risico voor die 1mg moest bijbetalen Tanisha, maar het kan er ook aan gelegen hebben dat mijn apotheker uit overmacht en zonder tussenkomst van mijn endo heeft gehandeld. Overigens heb ik ze uiteindelijk toch niet hoeven te betalen omdat ze het zelf ook wel een beetje raar vonden dat de 2mg wel vergoed wordt en de 1mg niet. Samen wachten we nu af wat mijn verzekeraar hiermee zal doen en wie weet worden ze allebei vergoed als mijn endo ze zelf gaat voorschrijven..
-
Madeleine
Heeft meer te maken met preferentie van het goedkoopste medicijnVeronica schreef:Lijkt wel alsof het VU apotheek (en sommige andere apotheken) geen een extra marge of zo krijgen op sandoz, mijn moeder kreeg ook plots bijna sandoz (betreft ander medicijn) tot ze in het systeem zagen dat zij allergisch reactie van kreeg.
Zelf ben ik alvast aan het discuzeuren met mijn apotheek om de volgende keer weer Estrofem te krijgen, is dan wel 90 cent (totaal) per maand duurder, maar werkt bij mij beter (ook gebleken uit bloedonderzoek)..
Voorlopig kan/wil men echter niets toezeggen, dus kan het maar zo zijn dat ik alsnog in opstand moet komen.
http://www.medicijnkosten.nl/stap4.asp? ... ek=G03CA03Zorgverzekeraars hebben bij een aantal geneesmiddelen de mogelijkheid om alleen bepaalde varianten (bijvoorbeeld op grond van hun prijsstelling of prijsafspraken tussen zorgverzekeraar en geneesmiddelenfabrikant) te vergoeden. Dit noemen we preferentiebeleid. Als uw zorgverzekeraar voor één of meer middelen een preferentiebeleid voert, staat dat in uw verzekeringspolis. Indien een medische noodzaak bestaat om toch een duurdere variant van het middel toe te passen, kan uw zorgverzekeraar van het preferentiebeleid afwijken.
De manier waarop zorgverzekeraars het preferentiebeleid uitvoeren verschilt per zorgverzekeraar. Raadpleeg voor meer informatie daarom uw verzekeringspolis of neem contact op met uw zorgverzekeraar.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..
-
Anon20190122
Ik weet dat je een jonge meid bent daniela maar hoe kan/komt het dat jij nog aan de pillen zit en niet zoals mij aan de estrogel of aan de pleisters?