lang leve VU apotheek

Psychologen en procedures
Veronica

Re: lang leve VU apotheek

Bericht door Veronica »

Dat beleid ken ken ik helaas, zo kost zumenon mijn verzekeraar evenveel als progynova, echter is zumenon goedkoper per doosje omdat er minder in zit, wat een logica eigenlijk het slaat nergens op.

Het beleid van het goedkoopste medicijn kan verzekeraars ook duur komen te staan, ja de medicatie is goedkoper maar als een patiënt erdoor bijwerkingen krijgt of vaker naar de huisarts moet kost dat de verzekeraar meer geld, echter zijn de verzekeraars nogal slecht met rekenen...

Er is trouwens een oplossing voor de preferentie beleid, als jij meerdere medicijnen had geprobeerd en krijgt van de 1 minder last/bijwerkingen dan van de andere merken, kun je een verzekeraar alsnog dwingen de merk met minste bijwerkingen te vergoeden (ook als deze duurder is dan de goedkoopste).

( off topic )

Je merkt trouwens dat het beleid van het kabinet en de verzekeraars uit de hand loopt, op ten duur zijn bedrijven het zat dat het "maar zo goedkoop mogelijk" moet, de verzekerings kosten stijgen de pan uit terwijl hun steeds goedkopere troep leveren, omgekeerde wereld eigenlijk.
Afbeelding
Madeleine

Bericht door Madeleine »

tanisha schreef:Ik weet dat je een jonge meid bent daniela maar hoe kan/komt het dat jij nog aan de pillen zit en niet zoals mij aan de estrogel of aan de pleisters?
Heb ik ook hoor, zolang mijn lever en nierfunctie het toelaten voor mij geen plakplaatjes..
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

:) wat mijn gevoelsleeftijd betreft heb je wel gelijk Tanisha. Ik ben met zelfmedicatie begonnen aan de pillen en mijn huisarts en endo heb ik met een goed onderbouwd verhaal over kunnen halen daar geen verandering in te brengen. En dat is altijd zo gebleven, ook nadat het VUmc daarop (bij herhaling) aandrong bij mijn endo. Uiteraard verantwoord op grond van medische uitslagen, net zoals bij Madeleine... :)
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Tja die pleisters zijn vreselijk daarom ben ik ook aan de estrogel en ook ik doe aan zelf medicatie ik heb mijn estrogel verhoogd naar 3 pompjes wat vergelijkbaar is met 3 mg progynova.

In vergelijking moet ik zeggen dat ik vrij rustig ben met estrogel! met progynova ben ik op zijn zachts gezegd licht ontvlambaar! :fpalm:
Danielle

Bericht door Danielle »

Veronica schreef:Dat beleid ken ken ik helaas, zo kost zumenon mijn verzekeraar evenveel als progynova, echter is zumenon goedkoper per doosje omdat er minder in zit, wat een logica eigenlijk het slaat nergens op.
Rekenen ze dat dan niet om naar dagdosis? Wat suf!
Er is trouwens een oplossing voor de preferentie beleid, als jij meerdere medicijnen had geprobeerd en krijgt van de 1 minder last/bijwerkingen dan van de andere merken, kun je een verzekeraar alsnog dwingen de merk met minste bijwerkingen te vergoeden (ook als deze duurder is dan de goedkoopste).
Dat, of een vrije keuze polis afsluiten. Zolang ik het nog kan betalen blijf ik me daaraan vastklampen. Zelfs daarmee is het soms al gedoe aan de balie van de apotheek als ze merk X toeschuiven onder het mom van preferentiebeleid.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20180501

Ik krijg mijn hormonen al een tijdje op recept Tanisha maar ik mag gelukkig wel meedenken en beslissen.
Morgenvroeg voor het eerst progynova, kijken wat dat allemaal met me doet...
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 26 jan 2016, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Veronica

Bericht door Veronica »

Danielle schreef:
Veronica schreef:Dat beleid ken ken ik helaas, zo kost zumenon mijn verzekeraar evenveel als progynova, echter is zumenon goedkoper per doosje omdat er minder in zit, wat een logica eigenlijk het slaat nergens op.
Rekenen ze dat dan niet om naar dagdosis? Wat suf!
Dat, of een vrije keuze polis afsluiten. Zolang ik het nog kan betalen blijf ik me daaraan vastklampen. Zelfs daarmee is het soms al gedoe aan de balie van de apotheek als ze merk X toeschuiven onder het mom van preferentiebeleid.
1. Nee de verzekeraar zelf heeft liever het goedkoopste per doosje, echter denkt mijn apotheek daar anders over nadat ik zumenon had geprobeerd en bijwerkingen kreeg, verzekeraar deed niet moelijk aangezien deze gewoon beide zumenon en progynova vergoed, maar ze hebben natuurlijk liever dat je zumenon neemt omdat deze per doos goedkoper is.

2. Of dat inderdaad, met een vrij keuze polis kom je een eind zelf heb ik altijd natura polis gehad, maar weerhield mijn verzekeraar niet om 2 jaar terug te vragen of ik toevallig geen budget wou :fpalm:

Dacht het niet.
Afbeelding
Anon20190122

Daniéla schreef:Ik krijg mijn hormonen al een tijdje op recept Tanisha maar ik mag gelukkig wel meedenken en beslissen.
Morgenvroeg voor het eerst progynova, kijken wat dat allemaal met me doet...
Tja ik kan net zo goed tegen de muur vertellen dat het iets hoger moest dat geeft ongeveer hetzelfde resultaat en met het zelfde gemak kijkt er geen hond meer naar!
Daar heb je dan 20 jaar ellende voor gehad het is te triest voor woorden!
Anon20180501

Herkenbaar, je zou ze inderdaad af en toe...
Anon20190122

Af en toe maar? :whistle: