Bijwerkingen hormonen?

Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Bregje »

Ik wil waarschijnlijk iets vergelijkbaars met Jacqueline. Ik wil namelijk ook graag borsten maar dan zonder hormonen te slikken. Weet iemand of dat mogelijk is? Van de hormonen ben ik vooral bang voor stemmingswisselingen en gezondheidseffecten. En mijn libido mag ook niet aangetast worden. Iedere verbetering in haargroei is natuurlijk ook wenselijk (minder waar niet gewenst meer waar wel gewenst)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Emma »

Hmm, dat wordt of snijden en implantaten plaatsen, of heel veel eten en genoegen nemen met man boobs...

Ik zie eigenlijk weinig tussenwegen. Je zou wel de anti androgenen achterwege kunnen laten. Maar dan heb je nog wel de DHT die lanzaam je haar naar beneden laat afzakken naar plaatsen waar je het liever niet hebt...

Laat je niet te veel leiden door de kans op stemminswisselingen. Het klinkt erger dan het is. Maar: het is jouw lijf en jij bent de enige die bepaalt wat er mee gebeurt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Eva »

Stemmingswisselingen zullen ook best verschillen van mens tot mens. Mijn toenmalige vrouw wist dat het kon gebeuren. Ze bleek een redelijk beeld te hebben van wat ze kon verwachten en verwoordde dat met "Ik hoor liever een snik dan een vloek". Die verwachting kwam wel redelijk uit.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Bregje »

Oftewel het moet met hormonen? Implantaten lijkt me niks. Ik heb liever eigen weefsel. Maar ik dacht dat die juist een positief effect hebben op haargroei? Ik weet er echt nog niks van geloof ik ;) eigenlijk zou het mooi zijn als je het met voeding kunt regelen (supplementen). Wishfull thinking zeker?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Met voedingssupplementen kun je ook wel wat doen, maar daar zitten minder werkzame stoffen in en dus levert het ook minder resultaat op. Bovendien zitten daar dezelfde nadelen aan, want hoe je het ook wend of keert, je gooit toch je hormoonhuishouding in de war.
Irene
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Bregje »

Weet je ook welke supplementen welk effect hebben? Die hebben als voordeel dat het wat natuurlijker is en dat er geen ietwat dubieuze organisaties als Bayer achter zitten.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Emma »

Vergeet dat nou eens van die dubieuze organisaties. De complottheorieën zijn nu eenmaal sterker dan de werkelijkheid. En van een pil van De Tuinen heeft nog nooit iemand tieten gekregen.

Je zult keuzes moeten maken...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Anon20180501 »

Mijn motto is altijd "ik móet níets.. :!: ", dat maakt een keuze maken en er over praten een stuk makkelijker, en relaxter. ;)
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Veronica »

Bregje schreef:Weet je ook welke supplementen welk effect hebben? Die hebben als voordeel dat het wat natuurlijker is en dat er geen ietwat dubieuze organisaties als Bayer achter zitten.
Er zijn supplementen die "dingen beloven", echter weeg je een ons tegen de tijd dat je borsten een halve millimeter gegroeid zijn.

In andere woorden, met veel bier drinken en snacks eten heb je nog effect, die supplementen hebben alleen effect op je portemonnee.

Daarnaast, die "dubieuze" Bayer pilletjes zorgen ook niet voor wonderen, en ze doen al veel meer dan welke supplement of magische pil dan ook (sterker nog, hormonen zoals progynova doen uberhaupt iets).

Het is dus of de hormonen voor welk effect dan ook, of een borstvergroting.

Daarnaast vallen de stemmingswisselingen mee, meestal ben je na paar maanden na start grotendeels vanaf, of dacht je dat bio vrouwen geen stemmingswisselingen hebben?

Juist ja, vooral als een vrouw ongesteld is merk je hoe enorm haar stemming kan wisselen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Bijwerkingen hormonen?

Bericht door Anon20180501 »

Juist ja, vooral als een vrouw ongesteld is merk je hoe enorm haar stemming kan wisselen.
En ongesteld word je dus kort achter elkaar 2 keer als de tijd voor de srs aanbreekt, ik in ieder geval wel... ;)
Plaats reactie