dikke rode bultjes

Make-up, kleding, en zo voort
Robyn

dikke rode bultjes

Bericht door Robyn »

Ik krijg, vooral op mijn bovenbenen, grote rode bulten, een tijd (paar dagen) na het scheren. Die zijn vuurrood en duurt maanden eer ze weer wegtrekken. Hebben meer mensen hier last van?
Groetjes,
Robyn
Danielle

Re: dikke rode bultjes

Bericht door Danielle »

Ik vermoed zeggen dat het van het scheren komt. Dat de haren niet lekker door de huid heen kunnen komen en een beetje ingroeien. Maar dat het pas na maanden weer weg trekt is wel heel lang. Scheer je soms tegen de groeirichting in? Als dat zo is dan kan het alvast helpen om met de groei mee te scheren. Sowieso is het raadzaam om regelmatig te scrubben, ik doe dat meestal een dag later
Mijn transitieblog: Fading Gender
Bregje

Bericht door Bregje »

Ik heb het ook op een plek. Duurt rustig een maand of meer maar ik heb nog de hoop dat het gewenning is... ik smeer er iets met aloe vera op. Dat schijnt te helpen en ik ben toch dol op smeren ;)
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Het klinkt inderdaad naar ingegroeide haren.

Tips!
Scrubben.. Genoeg scrubben.. Voor en twee dagen na scheren.
Voor het scheren je benen eerst een paar minuten een warme straal met water over je benen.. Dat maakt je haar zachter.
Gebruik Conditioner als scheerschuim.
Scheer eerst met de haarrichting mee. Daarne tegen de richting in.
Gebruik na het scheren een olie tegen ingegroeide haren.
Rianne62

Bericht door Rianne62 »

Goei TIP:
Gebruik eens PFB Vanish, te koop bij Bol.com. Dit is speciaal ter voorkoming (en genezing) van ingegroeide haren. Ik had daar ook heel erg veel last van en dit heeft mij er echt vanaf geholpen.
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Esther..

Bericht door Esther.. »

Ik had daar ook heel erg last van, ben daarom gaan epileren.
De tip va Rianne is inderdaad een hele goede heb dat spul ook gebruikt werkt perfect.
Robyn

Bericht door Robyn »

Thanks, ik scrub al regelmatig en krijg nu nog bultjes terwijl ik me al 2 weken niet geschoren heb :s ik heb nog vlekken op mn benen zitten van 1,5 jaar geleden.
Groetjes,
Robyn
Esther..

Bericht door Esther.. »

Daar had ik dus ook heel erg last van en vond het vreselijk.
Om er een paar dagen goed uit te zien had ik maanden ellende met bultjes,ontstekingen aan haarzakjes en meer van dat soort ellende toen ik nog onthaarde door te scheren.
Voor mij was de oplossing te gaan epileren (worden haren wat dunner van) en groeien minder snel terug (ongeveer twee a drie weken echt glad)
Daarbij gebruik ik ook nog mijn Lumea dit vertraagd de terug groei nog wat meer.
Ook doe ik twee keer per week scrubben en smeer ik mijn huid elke dag in met body lotion.
En die paar kleine bultjes die ik dan nog heb smeer ik een dag of 4 a 5 met PFB vanish in.
Nu heb ik nog amper last van bultjes en ontstoken haarzakjes heb ik helemaal niet meer gehad.
Robyn

Bericht door Robyn »

Thanks! Dat ga ik ook proberen.
Groetjes,
Robyn
Sam

Bericht door Sam »

Ik heb ooit in een woeste bui mijn bovenbenen geschoren, en heb daar toen 2 maanden spijt van gehad.
De afgelopen tijd heb ik een beetje geprobeerd om uit te vinden welke gebieden van mijn bovenbenen ik wel, en welke gebieden ik niet kan scheren.
De rest doe ik met ontharingscrème, daar krijg ik vreemd genoeg geen bultjes van. Ik moet alleen nog een goede oplossing vinden voor het gebied vlak onder de kont, want als je niet buitengewoon lenig bent is het niet heel makkelijk om daar goed zicht op te krijgen.