hormonen, eten en gewicht.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: hormonen, eten en gewicht.

Bericht door Anon20180501 »

lol... ;)
Anon20180501

Je hoeft je nergens voor te schamen hoor Luna, ik heb af en toe moeite om zelfs mijn eigen schrijfsels te ontcijferen als ik ze later nog eens teruglees.. :)
Veronica

Bericht door Veronica »

FullMoonSynch schreef:Veronica, waarom kom jij eigenlijk niet met bewijs voor al jouw beweringen? Want nu kom je behoorlijk over als iemand die in een hoop conspiracy gelooft en dat ook rondspuit zonder enig bewijs te leveren, misschien iets om over na te denken voordat je iemand (indirect) delusional noemt met een dooddoener die gelijk staat aan 'go to sleep little sheep, it'll all be over soon.'
Verder be ik er niet op uit om iemands mening, levensovertuiging of levensstijl aan te passen, dus voel je vooral niet bekritiseerd.

Als je per se bewijs wilt, wil ik dat best allemaal gaan zitten opzoeken, maar niet als je het daarna toch weer onderuit haalt.

Daniéla schreef: Hoi Luna

Misschien leest het iets makkelijker als je dit net iets anders formuleert, bv door te beginnen met; Dus graag een onafhankelijk onderzoek.. enz.

Maar het kan zijn dat ik het verkeerd geïnterpreteerd heb... :)

Oh, ja. soms is m'n zinsconstructie misschien wat vreemd... ben gewend om alleen maar in het Engels te schrijven :oops:

Ik bedoelde dus dat je waarschijnlijk een resultaat dichter bij de waarheid tegenkomt in een onafhankelijk onderzoek dan van de een of andere organisatie, laat staan voedselproducenten.
Waarom zou ik bewijs geven? Waarom zou ik die moeite nemen?

Ik neem tegenwoordig die moeite niet meer, ik heb gemerkt dat mensen die in al die biologische, ecologische en ga zo door sprookjes geloven er kostte wat het kost in blijven geloven, ik laat hun vrolijk ook in hun sprookjes geloven aangezien je met welk bewijs dan ook aan die mensen niet wijs kunt maken dat ze ongelijk hebben.

Het is ook niet zo dat ik zeg dat "niet biologische" eten in de "normale" winkel gezond is, maar ik weet ook dat ekowinkels en biologisch eten een bepaalde imago hebben waar mensen in geloven, ook al is dat pure marketing als iemand heilig in iets gelooft maak je iemand het alsnog niet wijs dat het marketing is, die mensen denken werkelijk dat het "beter" is.

Geldt voor meerdere dingen in het leven trouwens, niet alleen eten.

Qua gezond eten is mijn mening simpel, veel mensen denken verkeerd over eten.

Als ik werkelijk moet doorgaan over wat niet gezond is, kun je beter niet eten en niet ademen (want zuurstof zit vol met troep).

Brood is ongezond, snacks zijn ongezond, groentes en fruit worden bespoten en zijn ongezond, groentes en fruit die onbespoten zijn ook ongezond omdat de zuurstof vol met troep zit, alle vlees is ongezond omdat er troep in zit, zelfs water is ongezond...

Alles is in bepaalde mate ongezond, daarnaast is iedere lichaam anders de ene persoon eet te veel snacks en on-biologisch eten en blijft verder gezond, de ander eet gezond en biologisch en is alsnog niet gezond.

Mensen maken zich te druk over eten, Jezus mina je leeft maar 1 keer hè, ik zeg ook niet dat je iedere dag non stop kroketten en frikadellen moet eten, maar mensen gaan te vaak mee met dat onzinnige hypes zoals biologisch eten of "super-foods".

Als je kijkt naar niet westerse landen merk je dat die mensen helemaal zich niet druk maken om eten, ze eten gewoon want daar is eten voor bedoelt.
Laatst gewijzigd door Veronica op 18 feb 2016, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anon20180501

Het staat nu 1-1 qua katten, kunnen we nu inhoudelijk doorgaan aub, ieder pikt er zijn/haar ding dan wel uit...
Veronica

Bericht door Veronica »

Daniéla schreef:Het staat nu 1-1 qua katten, kunnen we nu inhoudelijk doorgaan aub, ieder pikt er zijn/haar ding dan wel uit...
Er is geen 1-1, dit is puur een discussie en geen ruzie.
Afbeelding
Bregje

Bericht door Bregje »

Ik word er in ieder geval erg vrolijk van om te zien dat Luna hetzelfde nastreeft qua voeding als ik. En dat jij je weer op andere dingen focust Veronica is ook prima. Het is wel makkelijker om over je beweringen heen te stappen als je ze geen sprookjes noemt ;)

Ylse: Ik lees in jouw linkje iets te vaak "Amerikaanse onderzoeken". Amerika, het land van monsanto. Geen enkel onderzoek vandaar kan ik (persoonlijk) vertrouwen. Ik merk zelf ook wel degelijk dat een hoop statements niet waar zijn. Zo proef ik wel degelijk dagelijks verschil in de smaak van sommige biologische artikelen. Ook is er wel degelijk een groot verschil in hoeverre de groente bespoten wordt. Ze gebruiken de stelling "wordt niet bespoten" en werpen die omver, maar gaan daarbij voorbij aan het feit dat er nog steeds een groot verschil is in wat er op je voeding terecht komt. Verdorie, roep ik de discussie misschien toch nieuw leven in :)
Anon20180501

Er is geen 1-1, dit is puur een discussie en geen ruzie.
Ik vond het nog net geen Bitchfight Veronica, vandaar katten... :|
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Goed. Je roept veel maar weigert met enig bewijs te komen, waarschijnlijk omdat het er niet is. Als je zeker van je zaak was had je het namelijk wel geleverd, dan had ik het doorgelezen op de wetenschappelijke wijze die mij is aangeleerd, de bronnen bekeken, en dan een oordel te vellen. Nogmaals, als per standaard conspiracy theorist.

Om het goede voorbeeld te geven:

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... gisch.aspx
http://www.eko-keurmerk.nl/product/consument
http://www.voedingswaar.nl/keurmerken.htm

Als jij denkt dat al die dingen onzin en marketing zijn, prima, maar kom dan ook met bewijs, en niet met 'die moeite neem ik niet', want dat wekt nogal tegen je standpunt in.

Wat wel hard vast te stellen is dat je lichaam een hoop vitaminen, mineralen en andere stoffen nodig heeft in een bepaalde hoeveelheid, en die krijg je echt niet binnen door taartjes, junkfood, snacks, frisdrank en voor de rest wat broodjes naar binnen te harken, maar door gevarieerd te eten. Of je dat dan van een lokale groenteboer koopt of een uit een supermarkt, moet je helemaal zelf weten. En om niet te veel af te wijken van het originele onderwerp, heeft wat je eet wel degelijk invloed op je gewicht. Teveel suiker, zout en foute vetten zorgen al snel voor overgewicht, en dat is door iedereen inmiddels bewezen.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Veronica

Bericht door Veronica »

FullMoonSynch schreef: - tekst -
Zie je, dat bedoel ik dus je hebt een mening klaarstaan over iets, daar ga ik geen moeite insteken omdat jij ongeacht wat ik zeg mij tegen zal spreken.

Je bent heus niet de eerste die zo heilig in iets gelooft, en zeker niet de laatste, uit ervaring heeft jouw iets bewijzen of uitleggen geen nut.

Je ziet het al aan de zin die je zei dat ik "weiger met bewijs te komen", ik weiger inderdaad met bewijs te komen omdat het verspilde moeite tegenover jouw is, zoals ik al net zei je hebt een mening en door jouw te bewijzen dat jij deels of volledig ongelijk hebt speel ik jouw in de kaart dat jij erop ingaat en het alsnog tegenspreek.

Ik zie al aan de manier hoe jij hierover discussieert dat jij heilig in datgene wat jij zegt gelooft, jouw tegenspreken heeft net zo veel zin als iemand die in god gelooft vertellen dat deze niet bestaat, het heeft geen nut omdat als iemand echt ergens in gelooft, wat het ook moge wezen je zijn of haar mening niet kunt veranderen, ongeacht met welk bewijs je ook komt.

*uit ervaring met mensen die net als jij ergens heilig in geloven

(voordat je zegt dat ik heilig geloof in wat ik zeg, antwoord is nee aangezien ergens heilig in geloven je mening beïnvloedt en verblindt)
Laatst gewijzigd door Veronica op 18 feb 2016, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Wat vandaag gezond is heeft morgen het predikaat ongezond en zo gaat dat al decennia. Er zijn vele voedingsdeskundigen die allemaal een andere mening hebben dan de anders. Je zou er haast van in de stress schieten, en dat is nog minder gezond.