Dat stealth gebeuren wordt veel te zwaar aan getrokken ik woon nog steeds in de zelfde steek als waar ik mijn ooit mijn transitie heb gedaan.
Een aantal mensen weten het of ze kennen mij van vroeger of van horen zeggen want mensen zijn nu eenmaal gek op roddels!
Ik kan mij er totaal niet druk om maken ik leef mijn leven en ga er vrij luchtig mee om wat ik iedereen kan aanraden!
Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?
-
Anon20190122
-
Blue
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla
Stealth zou ik ook voor kiezen, het liefst val ik helemaal niet op. Maar die luxe heb ik nog niet. Als ik me even "kwaad" maak met make up en een sjaaltje draag, lukt dit enigszins zolang ik mijn stem niet hoef te gebruiken. Ik heb nog geen HRT of Logopedie omdat ik nog in diag fase zit. Dus om in te gaan op deze thread: Ik vertel dus wel dat ik TG ben zodat mensen het snappen. Maar op het moment dat stealth een optie voor mij wordt en dus passable ben. zal ik het zeker niet langer vertellen aan mensen. Natuurlijk wel aan vrienden of mensen die dichtbij me staan.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Met logo kun je op verwijzing van je huisarts trouwens gewoon beginnen... hoef je niet voor te wachten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
elke
Defensief reageren is vooral ervanuitgaan en verwachten dat iedereen je als vrouw accepteert. Het bed in duiken zonder iemand te vertellen wat je bent is in feite n soort schending van de mensenrechten. Ook niet-trans mensen hebben recht op n keuze.Alice schreef:Het blijven vertellen dat je transgender bent ook nadat je srs en de officiële geslachtsaanpassing gepasseerd is.
Is het een vorm van onzekerheid, geen zelfvertrouwen?
Bij een bijeenkomst van transgenders vroeg iemand advies over de noodzaak zichzelf kenbaar te maken als transgender bij een komend kennismaking gespreksronde van een vereniging. Ze was officieel een klein jaar vrouw.
Het advies aan haar was in het algemeen, zeg gewoon niets en als er toch vragen komen kun je die altijd nog beantwoorden.
Later hoorden we van haar dat ze gelijk bij de opening al vertelde dat ze transgender is met als rede ‘ze zien het toch wel aan mij’.
Hoe het verder ging met haar weet ik niet ze verdween uit het zicht.
Het lijkt mij dat als je zo defensief reageert tegenover de gemeenschap je een moeilijk leven kunt verwachten. Als een bang zittend konijntje in het licht met de pootjes omhoog.
Er zullen altijd sociaal zwakkeren zijn die, in hun ogen, nog zwakkeren aanvallen om hun eigen zwakte te compenseren.
Het is defensief alsmaar te willen eisen dat je een vrouw bent...wat betekent dat dan eigenlijk...het is net zo nietszeggend als de term "trans".
Dat zou het moeten zijn althans. Ipv n verzamelnaam voor mannelijke vrouwenaanbidders die ervan genieten in de huid te kruipen van een vrouw. Dat beeld is sterk...met dank aan de eigen groep. Hebben cismensen niets mee van doen gehad.
-
elke
Transfobie wordt vooral veroorzaakt door agressief drammende transen die met bassende stem IK BEN 100% VROUW koste wat kost door de strot van deze of gene rammen...met als voorbeeld bruce jenner.
Die wordt niet geaccepteerd als vrouw. Mensen doen net alsof. Het is vandaag de dag inmens populair te willen leven in een politiek correctie schijnwereld...
Erkenning en acceptatie krijg je alleen ongevraagd.
Maar wat betekent het eigenlijk als je jezelf die erkenning niet geven kunt ? Iets wat voor veel transen geldt.
Naast religieus fundamentalisme zijn het voornamelijk transen zelf die zichzelf in discrediet brengen bij cismensen.
Die wordt niet geaccepteerd als vrouw. Mensen doen net alsof. Het is vandaag de dag inmens populair te willen leven in een politiek correctie schijnwereld...
Erkenning en acceptatie krijg je alleen ongevraagd.
Maar wat betekent het eigenlijk als je jezelf die erkenning niet geven kunt ? Iets wat voor veel transen geldt.
Naast religieus fundamentalisme zijn het voornamelijk transen zelf die zichzelf in discrediet brengen bij cismensen.
-
Anon20180501
Erkenning en acceptatie kan je inderdaad niet afdwingen en is ook ongewenst Elke. Maar zoals de mensheid diversiteit kent bestaat dat gelukkig ook onder ons (als minderheidsgroepering) ...en dat mag/moet mijns inziens ook aan de grote klok gehangen worden wil je algehele bekendheid met en acceptatie van gd cq transgenders in het algemeen voor elkaar krijgen.
-
LunaWeisse
De werkelijke root van transfobie zit m waarschijnlijk veel meer in en nog zeer zwart-witte concept van Man & Vrouw + Man>vrouw, wat nog altijd aanwezig is. En voor dat dat verdwijnt zijn we nog wel even verder na dat we dat millennia lang gehandhaafd hebben in de wereld, ook buiten religieuze kringen. Natuurlijk zijn er agressieve transen die het voor zichzelf en anderen moeilijker maken dan het moet zijn, maar dat is verreweg niet de hoofdoorzaak. Bovendien is het toch niet zo heel vreemd dat je graag als man of vrouw wordt aangesproken en gezien als je dat ook bent?
Acceptatie komt voort uit begrip, en begrip kun je inderdaad niet eisen, maar wel kweken door normalisatie en educatie.
Acceptatie komt voort uit begrip, en begrip kun je inderdaad niet eisen, maar wel kweken door normalisatie en educatie.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Maria_G
As you know there are "two countries" in Netherlands:
The first one is for visitors (short and long term), for people who are European or World citizens, and for workers of International companies.
The second country is for locals and for those who have managed to get into their environment.
The first Netherlands is an example of tolerance for many countries and I can confirm this because I belong to this category.
The second Netherlands, I know much less about that. But what I know is comparable to Russia or other post Soviet countries. It is difficult to accept this duality.
I do not think that transphobia is a special problem. We can see here in the forum the same intolerance to other opinions and the same aggression.
The same schema: Somebody feels offended or some values disrespected (trans values, religion values, traditional family values, you name it) then the verbal aggression starts "you went too far, you must..."
If somebody wanted to explain why this is reasonable then I would suggest reading some transphobic lecture with many reasons too. A dead end.
The key is not those "reasons". Every person have right to own opinion, indivduality and its expression (except direct calls for crime). Those persons, who feel offended, have NO RIGHTS to enforce other people to suit them.
Our well being is not based on transsexual rights but on general human rights of individuality and freedom.
The first one is for visitors (short and long term), for people who are European or World citizens, and for workers of International companies.
The second country is for locals and for those who have managed to get into their environment.
The first Netherlands is an example of tolerance for many countries and I can confirm this because I belong to this category.
The second Netherlands, I know much less about that. But what I know is comparable to Russia or other post Soviet countries. It is difficult to accept this duality.
I do not think that transphobia is a special problem. We can see here in the forum the same intolerance to other opinions and the same aggression.
The same schema: Somebody feels offended or some values disrespected (trans values, religion values, traditional family values, you name it) then the verbal aggression starts "you went too far, you must..."
If somebody wanted to explain why this is reasonable then I would suggest reading some transphobic lecture with many reasons too. A dead end.
The key is not those "reasons". Every person have right to own opinion, indivduality and its expression (except direct calls for crime). Those persons, who feel offended, have NO RIGHTS to enforce other people to suit them.
Our well being is not based on transsexual rights but on general human rights of individuality and freedom.
-
Anon20180730
als ik lees hoe er hier op het forum al wordt gereageerd op travesta, dan weet je genoeg
Alle transgenders op een stokje, transfobie is dichterbij dan je denkt.. (ook bij jou en bij mezelf)
-
Eveliene
Ik ga zelf juist graag met travestieten om en wel omdat die meer plezier halen uit hun moment vrouw zijn.