Emma schreef: Je on-line persoonlijkheid is anders, minder verlegen en harder dan je echte persoonlijkheid. Dat heeft allerlei oorzaken.
Lol.. in real life doe ik nauwelijks m'n mond open. Probeer er wel rekening mee te houden met hoe ik iets zeg.
Maria_G schreef: I had very positive experiences in Netherlands during many years. But after reading a lot of postings here (not those from Hollywood or mass media), I start to think that I was just a lucky person.
Zoals Renee ook al zei, vaak wordt alleen het negatieve uitgelicht. Geld niet alleen voor T, trouwens, maar voor iedereen. Lees het nieuws en je ziet alleen maar negativiteit en pessimisme, maar het positieve, wat ook net zo goed aanwezig is krijgt geen enkele aandacht, helaas. Bijvoorbeeld, iedereen denk dat de wereld een grote puinhoop is met alleen maar ellende, oorlog, rampen etc. Je hoort echter niemand dat het nog minder dan een eeuw gelden 100X erger was. Je gaat niet meer dood aan de griep, je wordt niet onthoofd als je atheist bent(hier niet, in ieder geval), je kan gewoon naar de supermarkt voor een enorm assortiment voedsel waar je vroeger alleen maar droog brood kon krijgen als common peasant. Niemand wordt meer op de brandstapel gezet voor hekserij, als je, zoals ik, met een handicap wordt geboren kun blijf je gewoon in leven vanwege topoperaties, als je trans bent stap je naar het vu en dan wacht je een millennium op de wachtlijst en krijg je hormonen zodat je in transitie kan gaan, je ledematen vriezen er niet af in de winter en je kan elke dag schone kleding aan. Daar hoor je niemand over, en dat is echt geen 'granted' dingetje, maar een hele recente en positieve ontwikkeling.
/semi off-topic rant.
Op T forums komen er geheid meer explosieve uitingen dan elders. Op zich is dat best logisch, lijkt me. Veel transen zijn gevoelig, zijn of waren depressief en dus snel geïrriteerd en vatten iets snel persoonlijk op*. Herken ik bij mezelf ook wel, trouwens, is ook zelf reflectie. Jaloezie zal hier** ook meer aan de orde zijn. Op alle andere forums waar ik lid van ben(geweest), en/of heb gemodereerd liep het vrijwel nooit echt vet uit de hand, op een paar keer na. best logisch, die fora gingen over bidsprinkhanen, carnivore planten, fotografie etc. Allemaal onderwerpen die minder persoonlijk zijn.
*Geen kritiek. No shots fired, just saying.
**Als in, transfora, niet specifiek T-nl