Nick schreef:@ Veronica,
Citeer: " de kans dat een T recht in gezicht,................." Dat vroeg ik me trouwens ook al af ! Of wat mensen durven schrijven , dat ook persoonlijk durven vertellen !
Grtz Nick
Ik? Ja ik durf in iemands gezicht te zeggen wat ik denk of vind.
Waarom? Omdat ik niet achterbaks ben dus ik zeg nooit wat slechts achter de rug van iemand en dan een toneelstuk tegenover diegene spelen, nee als ik slecht over iemand praat dan doe ik dat ook in het gezicht.
(echter heb ik zelden een reden toe, ik loop liever om de mensen heen en bewandel mijn eigen pad in plaats van over iemand heen lopen).
Meeste mensen echter durven dat niet in real, zijn ze te laf voor.
FullMoonSynch schreef:Voordat ik op dit forum zat was ik op een paar Amerikaanse/internationale forums waar trannier-than-thou pissing contests orde van de dag waren.
Oké, ik ben een beeld denker. In mijn hoofd ziet dit er echt heel erg grappig uit.
Mijn real life transfobe ervaringen zijn heel erg beperkt. Ben wel eens een keertje na-geroepen, achter mijn rug wat gegrinnik en gefluister gehoord en op mijn werk één klant die zich bij mijn werkgever heeft beklaagd om mijn transzijn. Nu scheelt het vast dat de helft van mijn mannelijke collega's homo is. En de rest van de klanten die het er niet zo mee eens is, is blijkbaar zo volwassen dat ze mij in mijn waarde kunnen laten. Mijn sociale omgeving is behoorlijk progressief op gebied van liefde, seks en relaties. Ik ken voorbeelden van het complete non-monogamie spectrum en ook de mensen die zich als genderfluid of genderqueer identificeren kan ik ook niet meer op twee handen tellen, zelfs niet in een twaalftallig stelsel. Daar heb ik het persoonlijk erg mee getroffen.
De meeste transfobie die ik tegenkom zijn toch vooral toetsenbordhelden die op een zolderkamertje zitten en online een grote mond hebben. Gewoon sekssisme is wijder verspreid en veel dieper geworteld in de cultuur. Zo kan ik me altijd opwinden op programma's als "Help mijn man is klusser." Alsof je als vrouw niet een paar gipsplaten tegen een muur kunt krijgen (of gewoon de telefoon pakken en een aannemer bellen). cisseksisme kom ik nauwelijks tegen en als het dan toch zo is, dan is het vooral cisnormativiteit. Zoals op een evenement onlangs waar er twee verschillende rijen voor twee exact dezelfde toiletten stonden.
Citeer: " de kans dat een T recht in gezicht,................." Dat vroeg ik me trouwens ook al af ! Of wat mensen durven schrijven , dat ook persoonlijk durven vertellen !
Grtz Nick
Waarom? Omdat ik niet achterbaks ben dus ik zeg nooit wat slechts achter de rug van iemand en dan een toneelstuk tegenover diegene spelen, nee als ik slecht over iemand praat dan doe ik dat ook in het gezicht.
(echter heb ik zelden een reden toe, ik loop liever om de mensen heen en bewandel mijn eigen pad in plaats van over iemand heen lopen).
Veronica, hopelijk is u bericht niet aan mij persoonlijk gericht ?
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick .
Grtz Nick
Veronica, hopelijk is u bericht niet aan mij persoonlijk gericht ?
Zomaar, ik ben nog niet lang actief op het Forum !
Maar bedankt voor de geruststelling, want ik ben eveneens niet voor achterbaks gedoe. Een mes in de rug steken van iemand, is laf en laag gevallen ! Ik was dus aan het denken schreef ik iets fout op de chat ? En dat ik Daniéla nog niet hoorde. Vandaar !
Grtz Nick !
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Als ik mijn mond houd is er meestal juist Niets aan de hand, Nick...
Maar ik mis ook wel eens wat dus ben ik even de chat gaan checken en ik vind het eigenlijk wel lief dat je je zorgen bent gaan maken. Maar ben gerust, ik heb een brede rug waar je vele messen in kwijt kan...
Ik denk ook dat eerlijkheid het belangrijker is dan om de pot heen te draaien.
Wat heeft iemand er aan om te horen van, wat zie jij er goed uit, en dat ze dan denken (OMG).
Je krijgt dan een verkeerd zelfbeeld, en op dat zelfbeeld maak je wel beslissingen.
Wat voel je je dan opeens bedrogen als iemand dan wel de waarheid verteld...
Ligt vast wel aan mij, zo iemand voelt zich "bedrogen" omdat het geen 100% vrouw is.
Zo'n trans voelt zich een vrouw en is een vrouw met een fysiek mankement, niet echt bedrogen behalve dat mensen iets anders verwachten en dan het "als bedrogen bestempelen".
Is het dan bedrogen? Ja en nee, diegene ziet werkelijk een vrouw maar niet biologisch geboren vrouw... om niet al te diep op in te gaan, mensen vinden het bedrogen omdat het niet is wat ze verwachten.
"Ik voel mij bedrogen omdat in een bus pringles 1 pringle te weinig zat!"
Maar ben ik bedrogen? Nee ik vind dat bedrogen ben, ik krijg een volle bus pringles en mis er maar 1, net als ik ga een relatie aan met een vrouw die "een probleempje heeft" en niet meer het algehele plaatje bekijk maar "het probleempje", ik blijf dus janken dat ik 1 pringle mis maar vergeet dat ik verder een op 1 na volle bus heb.
Je hebt een verwachting en krijgt iets wat net anders is, het is niet zo dat je maar 1 pringles krijgt en dacht een volle bus te krijgen, echter is dat een compleet ander en veel te complex verhaal...
Wat hetro mannen grotendeels van transdames vinden is precies hetzelfde als wat een kennis van mijn ma over Russische vrouwen denkt, hij verafschuwt Russische vrouwen tot hij ooit eentje tegenkwam en smoorverliefd op werd, hij had een vooroordeel op basis van letterlijk niks, met andere woorden "wat de boer niet kent, dat eet hij niet" maar wil het ook niet proeven en baseert zich op basis van nonsens.
Mensen zijn soms te kieskeurig, ze gaan af op de "verpakking" (buitenkant) in plaats van de "inhoud" (iemand als persoon), veel mensen zijn vrij dom en te kieskeurig op dat gebeid, is net zoals dat de meeste rijke mensen alleen een relatie met een rijk persoon willen...
(Bovenstaande betekend niet dat je niet tegen iemand met wie je verder wilt, niet moet zeggen dat je trans bent. Echter hoeft dat niet meteen, anders loop je ermee te koop en bekijken mensen jouw niet op karakter maar op dat feit, ze worden verblindt door wat hun als "nadeel" zien en dan speelt de rest geen rol meer. Ze hebben onterecht een vooroordeel over je als persoon)
Laatst gewijzigd door Veronica op 28 feb 2016, 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Veronica schreef:
Mensen zijn soms te kieskeurig, ze gaan af op de "verpakking" (buitenkant) in plaats van de "inhoud" (iemand als persoon), veel mensen zijn vrij dom en te kieskeurig op dat gebeid, is net zoals dat de meeste rijke mensen alleen een relatie met een rijk persoon willen...
Logisch, want de kloof tussen arm en rijk is niet alleen een kloof in geld maar ook in cultuur en leefstijl. (uitzonderingen daargelaten)
zo ook voor trans - Bio (uitzonderingen daargelaten)