Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hormonen stoppen vóór de SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Meisje1991 »

Veronica schreef:Wat in de folder staat klopt ook, echter wil het VU weleens experimenteren...

Vergeet niet, wij zijn in principe hun proefkonijnen (vrij ironisch hè)

Echter heeft de chirurg het laatste woord, je kan het negeren echter wordt het niet zonder reden genoemd misschien is het in hun ogen in jouw geval verstandiger om eerder te stoppen.

Je kan ze altijd bellen en vragen waarom zoveel eerder stoppen dan in de folder staat.
Hmmm... maar het werd wel als "universele informatie" genoemd, leek het wel, toen ik vroeg hoe het traject v/d operatie er ongeveer uitzag. Het leek niet specifiek op mij gericht :|
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Emma »

Ik denk dat dat een gevolg is van de geheimzinnigheid rond 'het protocol'. Dat is zo geheim dat we niet precies mogen weten wat er in staat, en blijkbaar ook zo geheim dat de artsen het ook niet meer precies weten.

Dat, of ze doen maar wat. :fpalm: En dan vrees ik dat laatste.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Jannet V »

Bij het UMCG houden ze voor de Estradiol zes weken aan, de cyproteron mocht ik door gebruiken tot voor de operatie. Wat ik als heel zwaar ervaren heb maar dat zal voor iedereen anders zijn. Daarna kon ik gewoon weer beginnen met de Estradiol.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Ik denk dat dat een gevolg is van de geheimzinnigheid rond 'het protocol'. Dat is zo geheim dat we niet precies mogen weten wat er in staat, en blijkbaar ook zo geheim dat de artsen het ook niet meer precies weten.

Dat, of ze doen maar wat. :fpalm: En dan vrees ik dat laatste.
Haha ja "het protocol".

Het protocol is heel simpel, iedereen doet maar wat en vaak genoeg is het bullshit, ik merkte al meerdere keren dat het VU iets doet wat anders hoort maar o wee als je hun tegenspreekt, dan begint de ellende pas.

VU levert prima zorg mitst je hun lijn volgt, en daar begint het probleem die lijn is er niet omdat iedereen kriskras door elkaar gaat.

Je kan er vanuit gaan dat die chirurg dus maar "wat zei", als hij/zij niet specifiek heeft gezegd dat je eerder moet stoppen omdat het voor jouw beter is, roept hij dus maar wat.

Voorbeeld is mijn gesprek in januari dit jaar, wij spraken over de SRS (die ik nog steeds niet laat doen naar VU blijft maar vragen wanneer is het doe) en toen vroegen ze of ik weet hoe lang van te voren ik met het moet stoppen.

Dat is dus officieel gezien 4 weken van te voren met progynova en 1 week androcur, ik zei bewust 2 weken progynova en 1 week androcur en dat was "correct".

Met andere woorden, " het protocol" bestaat niet ze doen maar wat net als bijna iedere ziekenhuis in Nederland.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Anon20210626 »

Fijne uitspraken en iedereen zegt maar wat . Er worden zelfs conclusies getrokken . Bashing is weer begonnen .

Ach ik ga mijn eigen boekje maar schrijven en alles gewoon bijhouden . Tot nu is mijn ervaring dat als ik een vraag heb , ik daar ook antwoord op krijg .

Ik zie het wel . Ik zou af en toe ook wel eens een positief verhaal willen horen . Gewoon om iemand eens een beetje zelfvertrouwen te geven .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Veronica »

Renée schreef:Fijne uitspraken en iedereen zegt maar wat . Er worden zelfs conclusies getrokken . Bashing is weer begonnen .

Ach ik ga mijn eigen boekje maar schrijven en alles gewoon bijhouden . Tot nu is mijn ervaring dat als ik een vraag heb , ik daar ook antwoord op krijg .

Ik zie het wel . Ik zou af en toe ook wel eens een positief verhaal willen horen . Gewoon om iemand eens een beetje zelfvertrouwen te geven .
Is geen bashing, het is een feit dat iedereen in het VU door elkaar heen loopt en er geen touw aan vast te knopen is.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Anon20180501 »

Ik zie het wel . Ik zou af en toe ook wel eens een positief verhaal willen horen . Gewoon om iemand eens een beetje zelfvertrouwen te geven .
Daar heb je gelijk in Renée en gelukkig voeg je de daad ook meteen bij het woord, dat zouden meer mensen mogen doen, maar waar blijven ze, en waarom zou je als je niets te klagen hebt... ;)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Eveliene »

Ik kreeg van polie V telefonisch te horen wanneer ik met hormonen moest stoppen en dat was volgens de nieuwe standaard 3 weken voor de operatie en voor trombose en hartpatiënten 4 tot 6 weken.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Anon20210626 »

Duidelijk dus , er zijn dus redenen waarom dat verschillend kan zijn .
Trombose en hart patienten lees ik dan als mensen die een eventueel verhoogd risico kunnen hebben .

Ach mensen die om wat voor reden dan ook in het gips moeten , moeten zich iedere dag injecteren , ook om tromboserisico te verlagen . Dat was vroeger niet . Ik noem dat verbeterde inzichten en daar is niets mis mee.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Meisje1991 »

Eveliene schreef:Ik kreeg van polie V telefonisch te horen wanneer ik met hormonen moest stoppen en dat was volgens de nieuwe standaard 3 weken voor de operatie en voor trombose en hartpatiënten 4 tot 6 weken.
Hmmm... waar sloeg dan de 6-8 weken die ik van de chirurg te horen kreeg op? :| Ik ben voor zover ik weet geen trombose- of hartpatiënt :)

Overigens vraag ik het me af of ik nog aanvullende informatie krijg op het moment dat ik een operatiedatum krijg toegewezen.

Het gesprek gisteren met de chirurg en psycholoog samen was apart aangevraagd omdat ik nog het e.e.a. aan vragen beantwoord wilde hebben. Daarna werd ik op de wachtlijst gezet en zou ik schriftelijk een datum krijgen binnen 1-3 maanden. De operatie zelf zou vaak in het Amstelland Ziekenhuis zijn.

Volgt er hierna eigenlijk nog gesprekken omtrent de praktische zaken rondom de opname en operatie? En/of een gesprek met een anesthesist, zoals bij andere behandelingen waar een narcose bij komt kijken?