Morgen heb ik mijn eerste afspraak bij de hormoonarts in het VU.
Wat houdt zo'n eerste onderzoek in ?
Kan de arts morgen ook beslissen dat behandeling met hormonen niet kan ?
Vanaf wanneer gaat de wachttijd voor de diagnostiek in. Na het eerste intakegesprek of na het onderzoek van morgen ?
1e afspraak hormoon arts
-
laura2016
-
LunaWeisse
Re: 1e afspraak hormoon arts
Bij mij vroeg de endocrinologe vooral naar m'n levensstijl, lichamelijke klachten, ziektes, of ik rookte etc etc. Weet niet precies hoe nuttig het was, want de helft werd ook al door de psychologe gevraagd. Als de endocrinologe vind dat je te ongezond leeft zal je waarschijnlijk je levensstijl moeten aanpassen voordat je met hormonen kan beginnen. Daar heb je dan ook alle tijd voor want er zal minstens een jaar of zo tussen zitten. De wachtijd start wanneer de intake is afgerond, dus als je beide gesprekken hebt gehad (een met de endo en een met de psych). Dat was bij mij 7 October --> 9 Maart (ik begin volgende week met de diagnostische fase).
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Veronica
Wachttijd van de diagnostiek gaat in vanaf de intake, blijkbaar heb jij vreemd genoeg een hormoon arts die de intake doet, tenzij het levensgevaarlijk voor je gezondheid is, is de kans op "nee" tijdens een intake zeer laag.
Met de huidige wachttijden kun je je eerste diagnostische gesprek verwachten binnen 20 weken, daarna volgen er minimaal 6 gesprekken á 1 per maand (nee het kan niet sneller).
Met de huidige wachttijden kun je je eerste diagnostische gesprek verwachten binnen 20 weken, daarna volgen er minimaal 6 gesprekken á 1 per maand (nee het kan niet sneller).
-
Anon20210626
Is standaard . Een intake is tegenwoordig twee gesprekken , een met een endocrinoloog en een met met een psycholoog .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Veronica
Dat wist ik dus niet, vorig jaar nog was dit niet gebruikelijk (laat staan toen ik in 2012 bij het VU aanklopte).Renée schreef:Is standaard . Een intake is tegenwoordig twee gesprekken , een met een endocrinoloog en een met met een psycholoog .
Dan weet ik dat het nu tegenwoordig gewoon erbij hoort blijkbaar.
-
LunaWeisse
Volgens mijn psych waren beide gesprekken eerst op dezelfde dag(klopt dat?), maar sinds de 'halt' in het opnemen van nieuwe patiënten is het gesplitst vanwege de lange wachttijden. Bij mij zat er ong. 2 weken tussen beide gesprekken, alleen begonnen ze met de psych.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Anon20210626
Ik had ze idd vlak na elkaar in de ochtend en Ook de vragenlijsten ingevuld
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Sinds enige tijd moet iedereen een hoofdbehandelaar hebben en dat moet een arts zijn. Je psycholoog voldoet gewoonlijk niet aan die eis, dus wordt je endocrinoloog je hoofdbehandelaar en wordt die nu al in een eerder stadium bij je traject betrokken.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Beardelady
Nou, ik heb morgen mijn intake.. Maar pas half april de afspraak met de endocrinoloog kreeg ik te horen toen ik deze week belde.. Hebben ze gewoon zonder mij in te lichten opgeschoven.. Maar ik zie het morgen wel.Renée schreef:Ik had ze idd vlak na elkaar in de ochtend en Ook de vragenlijsten ingevuld
-
Saskia
wordt dat alleen bij nieuwe gedaan of ok voor degene die al in het traject zitten?Eva schreef:Sinds enige tijd moet iedereen een hoofdbehandelaar hebben en dat moet een arts zijn. Je psycholoog voldoet gewoonlijk niet aan die eis, dus wordt je endocrinoloog je hoofdbehandelaar en wordt die nu al in een eerder stadium bij je traject betrokken.