Herkenbaar en inspirerend.

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
moonlight89

Herkenbaar en inspirerend.

Bericht door moonlight89 »

Tijdens de zoektocht naar mijn eigen identiteit ben ik, zoals de meesten denk ik wel, veel op zoek geweest op internet.
Ik heb hier veel ervaringen gezien en gelezen. En dan vooral van mensen die ook transgender zijn. In mijn geval ging dit om transmannen en hun verhaal.
In het begin van mijn zoektocht was een van de eerste filmpjes die ik tegen kwam van Lando Thomas,
en dit was voor mij erg confronterend, herkenbaar maar ook inspirerend. '' Hee dat gevoel ken ik!'' en ''Wow dat wil ik ook!''.

Nou was ik eens benieuwd of jullie ook inspirerende en/of herkenbare verhalen of personen zijn tegengekomen op of via internet/tv of andere media,
en waarbij dit ook een soort van eye opener was.
Graag wil ik met jullie een paar filmpjes delen die voor mij echt een eye opener waren.

Een van de eerste filmpjes die ik zag op youtube over transmannen, over Lando Thomas--> Een vreselijke show, en slechte kwaliteit....
Maar was toen voor mij echt een eye opener en zoooo herkenbaar!:

Ook dit filmpje over Balian Buschbaum was voor mij erg herkenbaar:
jaybird

Re: Herkenbaar en inspirerend.

Bericht door jaybird »

De video's van Benton en Ryan Cassata op Youtube.
Deze van Benton heeft me echt bijna laten huilen om heel eerlijk te zijn:

Ik vond Ryan via dit volgende filmpje, en al zijn filmpjes zijn super om te kijken, daarvan kan ik eigenlijk geen favoriete kiezen.
Everyday is a test and there are a thousand ways to fail.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Het is de andere kant op en geen filmpje maar muziek. "Lola" van de Kinks maar vooral "Walk on the wild side" van Lou Reed. Maar toen durfde ik niet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Hallo,

Voor mij dus mtf, maar het was een combinatie van timeline filmpjes en songteksten.
O.a. deze timeline:

En de teksten van Opeth(in my time of need, isolation years, master's apprentices*, faith in others), Finsterforst(mach dich frei), en Vintersorg(ur aska och sot).

*specifiek "There is a dream I am living, There is a life I am dreaming of"
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
leen

Bericht door leen »

leuke filmpjes