Wat mis je na je transitie?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alice

Bericht door Alice »

In die zin van; dat als je bent veranderd en nu in je gewenste, passend, geslacht leeft welke dingen mis je die je had, kunnen doen in je vorige geslacht en nu niet meer en hoeveel maakt het voor je uit, heb je er heimwee/last van?

Voorbeeld,
Als de nood hoog is kun je als man nog verdekt staande achter een boom een plas doen (niet netjes maar het kan). Na de srs gaat dit niet meer. Om in de stijl te blijven, daar je geen toegang meer hebt tot de mannen WC krijg je niet meer de gelegenheid om teksten te lezen die op de muren, deur zijn geschreven/ingekrast.
Je zou het als verminderd levensgenot kunnen zien. :)
FtM die het doel hebben om staand te kunnen plassen zijn daarin tegen weer bevoorrecht maar missen misschien andere dingen die je wat minder kunt vinden. Deur wordt niet meer voor je open gehouden, je wordt niet geholpen bij je garderobe, je mag niet meer voor gaan en je wordt geacht voor een groot gedeelte van het uitgaan te betalen als je vrouwelijk gezelschap hebt.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311

Re: Wat mis je na je transitie?

Bericht door Anon20180311 »

Spontaan bloemen kunnen kopen ( mannen kunnen ook van bloemen en planten houden !) om b.v. in mijn woning te plaatsen/te schilderen, zonder de opmerking/vraag, steeds opnieuw te moeten horen : Voor de vrouw, meneer ? En wat ziet ze graag ? Is het haar verjaardag ?, Iets goed te maken, meneer ?, enz,................... Die vrijheid mis ik wel !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Danielle

Bericht door Danielle »

Jeetje, nooit bij stil gestaan. Maar ik kan me best voorstellen dat je het mist om ongestoord bloemen te gaan kopen.

Ik mis wel een beetje het vertrouwen dat mensen hadden in mijn technische kunnen. Alsof ik nu ineens niet meer zo technisch aangelegd ben. Ben nog steeds handig, kan nog steeds veel klussen zelf. Maar een enkele keer waagt iemand zich eraan dingen aan me te mansplainen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Alice

Bericht door Alice »

Nick schreef:Spontaan bloemen kunnen kopen ( mannen kunnen ook van bloemen en planten houden !) om b.v. in mijn woning te plaatsen/te schilderen, zonder de opmerking/vraag, steeds opnieuw te moeten horen : Voor de vrouw, meneer ? En wat ziet ze graag ? Is het haar verjaardag ?, Iets goed te maken, meneer ?, enz,................... Die vrijheid mis ik wel !
Leuk, hoorde ik vroeger ook altijd. Dacht er nooit bij na, iets wat automatisch tegen je gezegd wordt. Nu hoor ik het niet meer, missen doe ik het niet.

Het zijn juist van die kleine dingen waardoor, waarmee, je merkt dat er iets veranderd is voor je.

Tientallen keren word ik aangesproken als Mevrouw en dat zegt mij niets tot een keer tussendoor ik mij ineens bewust van ben dat het vroeger anders was, ik moet dan altijd even inwendig glimlachen.
Er zijn meer van die dingen die je, dagelijks, meemaakt en er verder niet bewust van bent dat je er vroeger anders tegen aankeek totdat ineens weer een herinnering opduikt dat het vroeger anders aantoeging bij je. Zijn van die momentjes, ik vind ze wel grappig.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Danielle schreef:Jeetje, nooit bij stil gestaan. Maar ik kan me best voorstellen dat je het mist om ongestoord bloemen te gaan kopen.

Ik mis wel een beetje het vertrouwen dat mensen hadden in mijn technische kunnen. Alsof ik nu ineens niet meer zo technisch aangelegd ben. Ben nog steeds handig, kan nog steeds veel klussen zelf. Maar een enkele keer waagt iemand zich eraan dingen aan me te mansplainen.
Wel Danielle, net omgekeerd bij mij ! :lol: Ookal ben ik technische, nog even,........ !
Wat staande kunnen plassen betreft: Ik betaalde al jammer genoeg, meer dan één boete om wild te plassen !! Voordeel/..........? Mss vroeger ! Ik kende ook destijds, geen man/echtgenoot ( als vrouw ), die de deuren voor mij steeds open deed !!!! Integendeel ! "meneer" had iets gekocht en het was van help me eens!!!!!!!!! En voorgaan in een winkel ! Nooit tenzij het" een man "was !! Geholpen bij mij,..... garderobe ???? Ik moest hem altijd helpen !!!! Hij ( mijn ex destijds) kon niet eens een paar deftige sokken kopen !!!! Wat op/in de mannen WC staat geschreven/ingekrast ! lees ik al even min, de geur is voldoende !! Met andere woorden, snel wegwezen ( ook vroeger soms bij de dames wc!) Idem !

Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Buiten zo nu en dan een beetje spierkracht mis ik eigenlijk niks!

En wildplassen kan als vrouw ook hoor alleen is een wat beschutter plekje en een pakje zakdoekjes om af te drogen wel erg fijn!
Mr.X

Bericht door Mr.X »

je wordt geacht voor een groot gedeelte van het uitgaan te betalen als je vrouwelijk gezelschap hebt.
Misschien ben ik dan een beetje teveel homo, maar dit is volgens mij echt achterhaald. Wat ik van mijn mannelijke hetero vrienden hoor is dat bij dates alles gewoon 50/50 gaat.

In any case, wat ik mis is dat ik als 'veilig' gezien wordt door vrouwen. Toen ik zelf nog team female zat ging ik wel met andere females om, en dacht daar niet echt bij na. Nu ik man ben en nieuwe vrouwen leer kennen via de universiteit enzo, bedenk ik mij ineens dat mijn vriendelijkheid gezien kan worden als flirten of als creepy. En dat is even wennen.
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Mr.X schreef:
In any case, wat ik mis is dat ik als 'veilig' gezien wordt door vrouwen. Toen ik zelf nog team female zat ging ik wel met andere females om, en dacht daar niet echt bij na. Nu ik man ben en nieuwe vrouwen leer kennen via de universiteit enzo, bedenk ik mij ineens dat mijn vriendelijkheid gezien kan worden als flirten of als creepy. En dat is even wennen.
Dit dus, je hebt als man al gauw de schijn tegen. Een vrouw alleen die 's avonds laat toch maar besluit naar de andere kant van de straat over te steken als ze je ziet verschijnen.
Oh, en zebrapaden.. men stopt niet of nauwelijks meer voor me. Linke soep, zo'n transitie :mrgreen:

Wat deuren openhouden betreft; heb dat nooit prettig gevonden, maar zeker niet gedurende de eerste maanden hormonen.. doet iemand dat omdat 'ie galant probeert te zijn of omdat hij een 'mevrouw' meent te zien? Vreselijk. Dan liever die deur tegen mn snufferd.
Stoori

Bericht door Stoori »

Vorige nacht jeukte het tussen mijn benen, maar ik kon niet krassen als het mogelijk was voor mijn geslachtsoperatie (wanneer ik een balzak had). Dat mis ik soms.

Maar serieus, ik mis mijn kinderen, omdat mijn transitie leidde naar een echtscheiding (nou ja, het kon in elk geval gebeurd) en de kinderen wonen bij hun andere moeder in een andere stad.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Ja de kinderen en in mijn geval ook de kleinkinderen mis je verschrikkelijk, de feestdagen zijn dan ook geen echte feestdagen meer net als de verjaardagen.