Ik ben een fervent sportster en saunabezoekster.
Zijn er beperkingen mbt tot sporten en sauna als je hormoonpleisters plakt.
Hoe lang mag je na de operatie niet sporten en de sauna bezoeken ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
laura
sporten en sauna
-
laura2016
-
Stoori
Re: sporten en sauna
Ik wachtte zes weken na de operatie voordat ik naar een sauna ging. Misschien is het mogelijk even vroeger. Hormoonpleisters blijven goed in sauna.
-
Anon20190122
Nou Laura ik denk dat je de eerste 2 a 3 maand na je srs het sporten en de sauna bezoeken wel even gaat laten!
-
Danielle
Voor de pleisters kan je kijken in de bijsluiter, daar hoort dat in te staan. Of vraag het je arts.
Wat betreft operatie: Sauna en zwemmen (en in bad gaan) adviseren ze je minstens zes weken mee te wachten. Zodra de operatiewonden geheeld zijn zou dat weer moeten kunnen.
Sporten kan je vrij vlug alweer doen. Maar daar moet je wel rekening houden met beperkingen. Bijvoorbeeld belasten van je bekkenbodemspieren bijvoorbeeld. Je mag ook zo'n drie maanden niet tillen. En geloof me, dat wil je ook niet. Maar zodra je er goed genoeg voor voelt kan je prima gaan bewegen. Vraag aan je chirurg advies over jouw sport.
Wat betreft operatie: Sauna en zwemmen (en in bad gaan) adviseren ze je minstens zes weken mee te wachten. Zodra de operatiewonden geheeld zijn zou dat weer moeten kunnen.
Sporten kan je vrij vlug alweer doen. Maar daar moet je wel rekening houden met beperkingen. Bijvoorbeeld belasten van je bekkenbodemspieren bijvoorbeeld. Je mag ook zo'n drie maanden niet tillen. En geloof me, dat wil je ook niet. Maar zodra je er goed genoeg voor voelt kan je prima gaan bewegen. Vraag aan je chirurg advies over jouw sport.
Mijn transitieblog: Fading Gender