Gezichtsontharing 5e keer

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Gezichtsontharing 5e keer

Bericht door Robyn »

Voor de 5e keer gezichtsontharing werd er vergeleken met het moment voordat ik de eerste behandeling kreeg. Van 1e tot 4e behandeling leek er veel zichtbaar resultaat te zijn maar bij mn 5e behandeling zaten er opeens heel veel donkere haren in mijn gezicht, vergelijkbaar als bij de 1e keer.

Hier baal ik wel heel erg van. De huidtherapeute vroeg mij of mn hormoonwaardes nog wel goed waren dus ik het vu mailen. Dit was de week voor pasen. Ik na pasen naar mn huisarts maar die zegt niet te willen prikken omdat ie niet weet waar hij op moet letten. Vraag vu maar zegt hij. Ondertussen is het nu 2 weken later en heb ik nog geen bericht van vu terug.
Groetjes,
Robyn
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Gezichtsontharing 5e keer

Bericht door Cait »

Waarschijnlijk is het weer een andere haargroei cyclus die ook weer aangepakt moet worden ( eens per 4 maanden ongeveer ) . Het kan geen kwaad om de waardes te weten . Ik had al een flinke tijd geen snor groei meer , maar sinds ik gestopt ben met androcur ivm srs heb ik daar weer allemaal donkere haren . Eerste wat ik heb gedaan is naar de huisarts gegaan voor prikken testosteron en oestrogeen . Achteraf gezien zal dit geen goede antwoorden geven omdat er teveel hormonen zijn die testosteron en oestrogeen te maken heeft , dus daarin snap ik jouw huisarts wel . Ik krijg morgen de uitkomsten. De volgende endicronoloog afspraak duurt nog zo lang .
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezichtsontharing 5e keer

Bericht door diederique »

Iedere haar groei cyclus is er weer een ander pakket donkere haren die met de laser gepakt kunnen worden, Je hebt waarschijnlijk op dat moment gewoon een nieuw pakket verse hare getroffen die nog nooit aan de beurt zijn geweest. Eigenlijk kun je pas na 6-9 keer beoordelen (als je om de 6 weken lasert) wat het resultaat is van de behandeling. Als die cyclus van 1x per 6 weken niet helemaal gehaald wordt om dat er af en toe acht weken (of nog meer) tussen zitten dan loop je het risico dat bepaalde blokken nog een tweede beurt nodig hebben. Daarnaast speelt natuurlijk ook de effectiviteit van de laser een rol (welk vermogen is voor jou gebruikt), en het type (er zijn gewoon oudere types die minder resultaat geven en nieuwe modernere types die meer resultaat geven).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Gezichtsontharing 5e keer

Bericht door Robyn »

Ik wist van de verschillende groeifases maar ik heb dus foutief aangenomen dat na 3x 6 weken alle haren wel een keer in de actieve groeifase waren geweest dus er al wel wat resultaat te zien was.

Ik heb het vu gemaild met de vraag (ben echt benieuwd naar bloedwaarden) waar de huisarts op moet letten en om een afspraak te maken om het genitale gebied eind mei te laten controleren/beoordelen.
Groetjes,
Robyn
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Gezichtsontharing 5e keer

Bericht door Robyn »

Ik kreeg antwoord van vu, over 1 van de 2 vragen die ik stelde, die vraag over bloedwaarden is helemaal niet op gereageerd.
Groetjes,
Robyn
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Gezichtsontharing 5e keer

Bericht door Janice »

Misschien bellen Robin? volgens mij moest Veronica er ook vaker naar vragen...

Trouwens weet iemand of het tegenwoordig zo als je het VU mailt dat je geen automatische gegenereerde bevestiging meer krijgt? Ik heb ze namelijk nu twee keer gemaild, nog geen antwoord en ook geen ontvangst bevestiging.
Plaats reactie