SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

Bericht door Emma »

Ik kwam iets van 10 jaar nadat ik examen had gedaan bij een reünie van mijn middelbare school. Ik was altijd heel resoluut geweest, ik was een beetje dwars, ook binnen een groep mensen die allemaal een beetje dwars waren: ik ga niet roken, hoe haal je het in je hoofd om te denken dat ik mee ga doen. Men vond dat maar flauw en raar, maar ik hield vol. Ik heb nog steeds nog nooit van mijn leven een brandende sigaret in mijn hand gehad.
Op die reünie kwam een van de 'echte mannen' uit mijn klas ban toen naar me toe. Zo'n sporterstype. "Rook je nog steeds niet?" vroeg hij. "Tuurlijk niet, wacht dacht jij nou?" was mijn antwoord. Waarop hij weer antwoordde met "jeetje, ik wou dat ik zo sterk geweest was."
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik had al gezegd dat het zwak van me was na de srs weer te beginnen, niet slim ook ..maar het helpt niet dat het voor mij ook een beetje een principe-kwestie is geworden. 'Moet Niets', staat er met dikke letters gestempeld op de kaft van mijn psycho-dossier, verbieden aandringen of met zachte dwang mij ergens toe denken te kunnen dwingen gaat dus niet lukken, heeft eerder een omgekeerd effect... :fpalm:

Ik laat me ook niet graag pamperen, ook niet door een overheid die ons rokers en niet rokers gaat zien en behandelen als kleine kinderen die zelf het probleem niet kunnen oplossen, alsof er geen andere manieren waren te bedenken om iedereen naar tevredenheid te kunnen laten existeren werken en potverteren, onder en met elkaar. :?

Maar goed, het wordt een eenzame tijd voor mij, iedereen loopt van me weg... :) Maar iedereen heeft natuurlijk ook wel gelijk, roken is heel slecht voor je en niet alleen vwb je srs. Mijn motivator was mijn aanstaande srs, het enige 'moetje' dat ik er graag voor over had. :dance:
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Trouwens even een bijvoegsel voor mijn laatste post:
Ik realiseer me dat het misschien erg hard en uit de hoogte over komt en is verder niet de bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Ik ben ook niet van mening dat de overheid rokers, alcoholisten of drugsgebruikers te gaan lopen beboeten, oppakken, kleineren of wat dan ook. iedereen moet het wat dat betreft zelf beslissen. Net zo goed als dat iemand er voor kiest om wel te roken kan ik er dan voor kiezen om die mensen grotendeels te ontwijken, met uitzonderingen, zoals mijn buurman die verder hartstikke aardig is (alleen wel gek). Ik vind ook niet dat roken, slecht eten, etc etc je een minder mens maakt, ik blijf het alleen een slechte levenskeuze vinden en zeg dat danook, zelfs tegen mijn buurman die dan vriendelijk knikt en zegt "jaaa weet ik wel, maar het is zo verslavend!" :)
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Aan de andere kant: in de ziektenkostenpremie die ik betaal (laat ik het eiigen risico voor het gemak daar ook maar onder rekenen) zit ook een bedrag aan zorg voor mensen die er voor 'kiezen' om hun gezondheid te schaden door te gaan roken, flink te drinken of andere schadelijke middelen te gebruiken. Is het terecht dat ik meebetaal aan die extra zorgkosten? Niet dat ik meteen voorstander ben van verschillende premies voor mensen die volgens een redelijk willekeurige definitie van de gezond of minder gezond leven. Maar nuance moet er zijn.
En dan zie ik echt wel een scheidslijn tussen dat, en het wonen op plaatsen waar de omgeving minder gezond is. Dat heb je alleen voor het kiezen als geld geen rol speelt. Of veronderstelde gezondheid, zoals de nog onbewezen claims over gluten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Het moeilijke daarvan is, waar leg je de grens bij een ongezonde leefstijl? Ga je ook mensen die niet elke dag 2 uur lopen extra laten betalen, of mensen die elke dag heel veel sporten waardoor ze uiteindelijk rotte knieën krijgen? En, hoe controleer je het?
Aan de andere kant is het bij rokers wel goed zichtbaar, zelfs zeven jaar na het stoppen soms nog afhankelijk van hoe lang en hoe veel.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen, ik liet al kennen belangrijk draadje,

Ps. één ding mag men niet vergeten, het verleden van iemand/waar men vandaan komt, waar men opgroeide/omgeving rokers, enz,.......... Met andere woorden als je vader en moeder rookt, dan ziet een kind daar ook geen fouten in, integendeel. Maar eenmaal verslaafd, dan zit je er mee, hoe dan ook. Als niet trans-zijnde, niet echt een probleem om man/vrouw te zijn. Als trans-zijnde, risico op afsterven weefsel, complicaties, enz,.......... ik denk niet dat iemand nu , nog gaat beginnen roken trans-zijnde en wetende,..............Dat zou echt zot zijn. Maar mensen uit mijn tijd geboren 1964 en die op groeiden in een rokers wereld, dat is een ander paar mouwen.

Grtz Nick :hug2:
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 10 apr 2016, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Precies Emma, gelukkig heb ik persoonlijk als minimumloner zijnde geen of minder last van bv welvaarts-'ziektes' maar betaal daar indirekt wel aan mee, een splijtende belerende demografische discussie zonder eind ligt dus op de loer. In deze tijd van verdeel en heers natuurlijk een heerlijk vooruitzicht maar ik laat me liever niet verdelen, straks trekken ze nog onze 'subsidie' in, betalen we allemaal zelf ons traject als het aan de meerderheid ligt...
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Mijn ouders rookten beiden , al rookte mijn moeder bijna niet . Het was voor mij juist een reden om daar nooit , maar dan ook nooit aan te beginnen . Het huis was verkleurd door de aanslag op de verf en het behang en dat gaat sneller als je denkt ......... Ik vond het stinken, er niet uitzien en het eeuwig hoesten , rochelen ..... Ja allemaal heel stoer en een goed voorbeeld . Not

Mijn moeder heeft overigens zonder moeite de sigaret laten liggen toen ze in verwachting was of borstvoeding gaf . De kwalijke gevolgen voor de gezondheid waren toen ook al bekend en bewezen .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Renée schreef:Mijn ouders rookten beiden , al rookte mijn moeder bijna niet . Het was voor mij juist een reden om daar nooit , maar dan ook nooit aan te beginnen . Het huis was verkleurd door de aanslag op de verf en het behang en dat gaat sneller als je denkt ......... Ik vond het stinken, er niet uitzien en het eeuwig hoesten , rochelen ..... Ja allemaal heel stoer en een goed voorbeeld . Not

Mijn moeder heeft overigens zonder moeite de sigaret laten liggen toen ze in verwachting was of borstvoeding gaf . De kwalijke gevolgen voor de gezondheid waren toen ook al bekend en bewezen .......
Hoi Renée, in mijn tijd de onwetende/ongekende, nog totaal niet bestaande transwereld, was het voor mij het roken, een beetje de manier om man te zijn; ( weliswaar de foute, maar er was geen andere, ik voetbalde, maar ze kwamen meer zien naar onze benen/dergelijke dan naar het voetbal kunnen, ik reed met een heftruck, maar dat was meegenomen voor mijn werkgever, omdat mijn loon lager lag dan bij de mannen, enz,......) ! Alle mannen " vooral de stoere" rookten. Het woord trans, dat kende en hoorde je toen niet, laat staan operatieve ingrepen ! Met andere woorden: De verkleuring van de gordijnen, daar dacht ik toen niet aan het kon me ook niet schelen, ook mijn gezondheid niet, ik was niet wie ik was ! Laat staan dat ik zo oud wilde worden/bezig was toen met mijn gezondheid, geen uitweg ziende !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jessy

Bericht door Jessy »

Emma schreef:Aan de andere kant: in de ziektenkostenpremie die ik betaal (laat ik het eiigen risico voor het gemak daar ook maar onder rekenen) zit ook een bedrag aan zorg voor mensen die er voor 'kiezen' om hun gezondheid te schaden door te gaan roken, flink te drinken of andere schadelijke middelen te gebruiken. Is het terecht dat ik meebetaal aan die extra zorgkosten?
Denk je nu werkelijk dat de premie ook maar 1 cent goedkoper zou zijn als er geen rokers waren?
Als we even puur theorieën gaan volgen, sterven de rokers ook allemaal jonger, toch? En met wat wij aan accijnzen betalen, betalen wij een groot deel van jullie oude dag.
Geloof me, als van vandaag op morgen iedereen zou stoppen met roken, zouden de niet-rokers de grootste financiële klap krijgen.

Ik ben het disrespect tussen rokers en niet-rokers zo beu.
Ja, het klopt dat vroeger de niet-rokers last hadden van de rokers. En ineens wordt dat dan omgedraaid. Terwijl we toch prima met elkaar zouden kunnen samenleven, zolang we van beide kanten rekening houden met elkaar.
Ik rook al heel lang, maar zal nooit een sigaret opsteken als iemand er last van kan hebben, zelfs niet in mijn eigen huis. Als mensen dan nog vervelend gaan doen dat ik een sigaret buiten ga roken, of stomweg over het feit dat ik onder een afdakje sta en niet in de stralende regen (is me letterlijk gebeurd), sorry maar dan kunnen ze me wat. Respect moet van twee kanten komen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.