Weer een stukje barriére minder

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Charlotte_C

Weer een stukje barriére minder

Bericht door Charlotte_C »

Gisteren heb ik weer een heel bijzonder moment beleefd, een momentje dat echt eventjes een postje waard is.

Afgelopen maandag ben ik jarig geweest en het was de bedoeling dat ik samen met mijn lieve schat isla-baby zou gaan lunchen bij een eetcafé hier in de buurt (600m van ons huis af) waar wij al jaren komen. Echter kwamen we zondag tot het besef dat we niet terecht zouden kunnen omdat ze dicht zijn op maandag en dat luncht wat lastig :).
We hebben toen besloten om deze plannen uit te stellen tot dinsdag en zo gezegd zo gedaan. Met een reservering voor 13.00 stapten we om 12.50 in de auto op weg erheen. Mooi op tijd stapten we uit de auto, ik met bonkend hart omdat ik nog nooit zo publiekelijk uit was geweest in ons eigen dorp. Het oversteken van de straat was eigenlijk de grootste uitdaging, want die tijd spookte er van alles door mijn hoofd heen. Maar tegen dat ik de overkant van de straat had bereikt, was dit een heel stuk minder.

Ik wist mezelf ervan te overtuigen dat ik me waarschijnlijk drukker maakte dan nodig was. Tenslotte hadden we al eerder samen iets gegeten in een aangrenzende plaats en toen was er ook niets gebeurd ennnnn.....het is toen geen issue voor me geweest. Dus met enige herwonnen zekerheid stapte ik samen met mijn schatje ze zaak binnen, waar wij eigenlijk niets minder dan hartelijk en vriendelijk ontvangen werden. We hebben voordat we bestelden een glaasje bubbels gedronken en eigenlijk was ik na een paar minuten al gewoon heerlijk ontspannen en vroeg ik me echt een beetje af waar ik me zo druk over had gemaakt.

Het heeft wederom het bewijs geleverd, als je zelf niet moeilijk of krampachtig doet, zal de maatschappij dit ook niet snel doen

We hebben lekker ontspannen zitten eten en drinken. Een voorgerechtje van groentesoep en een hoofdgerecht bestaande uit een mooi aangeklede portie saté met friet voor mij en tomatensoep met een uitsmijter voor isla-baby. Na een dergelijke mooie en positieve ervaring zullen we hier natuurlijk ook gewoon terug blijven gaan. Bij thuiskomst voelde ik me nog steeds ongelooflijk trots en sterk dat ik ook deze stap in de goede richting weer heb genomen.

Ik wilde dit toch heel graag met jullie delen om een mooie positieve bijdrage aan het forum te geven en iedereen die misschien met hetzelfde rondloopt een hart onder de riem te steken. Hopelijk is het ook nog een beetje te lezen :)

:hbeat: Charlotte :hbeat:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
SophiaW

Re: Weer een stukje barriére minder

Bericht door SophiaW »

Ahh daar mag je zeker trots op zijn hoor meis! Wat knap!

Ik voelde de spanning helemaal met je mee toen ik het las, maar het is inderdaad spannender in je gedachten dan het in werkelijkheid vaak is. En het helpt ook wel denk ik dat je zo'n lieve partner hebt die jou zo steunt.

Vind het echt fijn voor je dat het zo'n mooie dag was! Dat geeft je toch weer wat zelfvertrouwen. (:
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Het voelde echt gewoon in 1 woord fantastisch. Overigens kreeg ik vanmiddag alweer een complimentje toen ik bij iemand voor de deur stond om een pakketje af te geven (ik rij twee dagdelen per week voor die geel/rode pakketdienst). Daar wil ik ook zo snel mogelijk gewoon openheid van zaken gaan geven, maar dat wordt een ander topic.

Ik stond daar dus voor de deur en die man zei gewoon jongedame tegen me, hihi, dat vond ik ook weer zo geweldig (smile) en ik was op dat moment zelfs undercover. Als mensen zulke dingen zeggen is het leven ineens nog een tikkeltje mooier :)

:hbeat: Charlotte :hbeat:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
SophiaW

Bericht door SophiaW »

Fijn is dat he! Als mensen je mevrouw noemen (:
Daar wordt mij dag ook telkens weer goed door