Gisteren heb ik een afspraak gemaakt bij mijn huisarts voor een doorverwijzing naar het VU. Ik kan vrijdagmiddag om 12.30 bij hem terecht, spannend
Afspraak bij de huisarts voor verwijzing
-
Charlotte_C
Afspraak bij de huisarts voor verwijzing
Even een update van mij.
Gisteren heb ik een afspraak gemaakt bij mijn huisarts voor een doorverwijzing naar het VU. Ik kan vrijdagmiddag om 12.30 bij hem terecht, spannend
Charlotte 
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Elise
Re: Afspraak bij de huisarts voor verwijzing
Ik heb mijn afspraak bij de huisarts vorige week gehad. Bij mij ging het allemaal makkelijker dan gedacht ondanks dat het toch best een heftig gesprek voor me was. Maar achteraf was ik toch erg opgelucht dat ik het verteld had. Er was alleen nog wat verwarring hoe de verwijzing + aanmelding voor het VUMC geregeld moest worden. Du ik ben benieuwd wat ze daar bij jou over zeggen. Succes vrijdag! 
-
SophiaW
Charlotte wat fijn voor je dat je vrijdag de verwijzing gaat vragen, dat voelt vast en zeker als weer een kleine stap in de goede richting (:
Het is zeker spannend! Ik vond het ook ontzetten spannend, maar eigenlijk is het zo spannend als je het zelf maakt denk ik. Mijn huisarts was gewoon harstikke lief en begripvol, dus ik zou je er niet te druk om maken hoor.
Elise, je loop een weekje voor zo te horen haha
ja ik ervaarde het destijds ook als een heftig gesprek, ik had nog nooit mijn gevoelens zo op tafel gelegd destijds dus dat was wel wat. Fijn dat het makkelijker ging dan gedacht (: over de verwijzing, ik kreeg gewoon een verwijsbrief mee en die heb ik gemaild naar het vu. Maar ik weet niet of dat nu ook nog zo gaat.
Sophia
Het is zeker spannend! Ik vond het ook ontzetten spannend, maar eigenlijk is het zo spannend als je het zelf maakt denk ik. Mijn huisarts was gewoon harstikke lief en begripvol, dus ik zou je er niet te druk om maken hoor.
Elise, je loop een weekje voor zo te horen haha
Sophia
-
Elise
Wat je schrijft was ook herkenbaar voor mij. Ik had ook nog nooit eerder zo openlijk hierover gesproken. Mijn huisarts was ook heel begripvol. En ze zei op een gegeven moment dat ze het heel knap en dapper vond dat ik het zo kon verwoorden. Dat was echt goed om te horen.SophiaW schreef: Elise, je loop een weekje voor zo te horen hahaja ik ervaarde het destijds ook als een heftig gesprek, ik had nog nooit mijn gevoelens zo op tafel gelegd destijds dus dat was wel wat. Fijn dat het makkelijker ging dan gedacht (: over de verwijzing, ik kreeg gewoon een verwijsbrief mee en die heb ik gemaild naar het vu. Maar ik weet niet of dat nu ook nog zo gaat.
Sophia
Over de verwijzing werd mij verteld dat dat ook via een digitaal systeem zo kunnen. Dus dat zouden ze voor mij uitzoeken. Maar dat hoor ik dan nog wel. Fijn om te weten dat het dus ook gewoon via de traditionele verwijsbrief gaat. Dank je!
-
Charlotte_C
De assistente van de huisarts vroeg waar het om ging, omdat ik dit toch liever met de huisarts zelf bespreek heb ik dit ook aangegeven. Meteen werd al gezegd dat dit geen enkel probleem was, mooi dacht ik bij mezelf. Ze vroeg of het een enkele of dubbele afspraak moest worden. Omdat ik niet precies weet hoe lang het zou duren hebben we in samenspraak toch maar besloten tot een dubbele afspraak onder het motto "de dokter kan beter vijf minuten over hebben dan dat hij moet haasten".
Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten bij dit gesprek en of hij moeilijk gaat liggen doen. Ik denk het persoonlijk van niet als ik hoor hoe tevreden isla-baby over hem is. Ik heb hem eigenlijk de laatste 15 jaar vrijwel niet nodig gehad. Wat wilde de huisarts bij jullie allemaal weten, dat ik me een beetje kan voorbereiden op het gesprek.
Charlotte 
Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten bij dit gesprek en of hij moeilijk gaat liggen doen. Ik denk het persoonlijk van niet als ik hoor hoe tevreden isla-baby over hem is. Ik heb hem eigenlijk de laatste 15 jaar vrijwel niet nodig gehad. Wat wilde de huisarts bij jullie allemaal weten, dat ik me een beetje kan voorbereiden op het gesprek.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Silvia
binnen 10 min was ik weer weg .
ze vroeg wat er was.
en ik zei iets van ik voel me geen man of zo iets , en zei zei ohhhhh transgender .
en ze maakte een kaartje voor VUMC ( verwijs brief ), en gaf het aan me en ik was klaar
niet echt diepe lange gesprekken , alleen kort maar krachtig .
ze kon ook verder niks doen dan me te verwijzen naar VUMC
ze vroeg wat er was.
en ik zei iets van ik voel me geen man of zo iets , en zei zei ohhhhh transgender .
en ze maakte een kaartje voor VUMC ( verwijs brief ), en gaf het aan me en ik was klaar
niet echt diepe lange gesprekken , alleen kort maar krachtig .
ze kon ook verder niks doen dan me te verwijzen naar VUMC
Everyone is Perfect in their Own Way

-
Charlotte_C
Het lijkt erop dat hij dan dus 10 minuutjes koffie mag gaan drinken
. Het lijkt er mij ook de man niet naar om moeilijk te gaan doen over iets
Charlotte 
-
Elise
Dit ging bij mij net zo. Echt precies hetzelfde lolCharlotte_C schreef:De assistente van de huisarts vroeg waar het om ging, omdat ik dit toch liever met de huisarts zelf bespreek heb ik dit ook aangegeven. Meteen werd al gezegd dat dit geen enkel probleem was, mooi dacht ik bij mezelf. Ze vroeg of het een enkele of dubbele afspraak moest worden. Omdat ik niet precies weet hoe lang het zou duren hebben we in samenspraak toch maar besloten tot een dubbele afspraak onder het motto "de dokter kan beter vijf minuten over hebben dan dat hij moet haasten".
Oh ik geloof echt dat ik wel 40 minuten binnen ben geweest haha. Het was echt een heel gesprek, maar alleen maar op een heel fijne manier eigenlijk. Ik voelde me wel echt begrepen en gehoord.Silvia schreef:binnen 10 min was ik weer weg .
-
Bregje
Ik was ook binnen vijf minuten klaar en mocht naar huis met een vraag voor de verzekeraar... had best iets persoonlijker gemogen van mij, maar dat moet dan maar bij de pig. Ik zou me dus geen zorgen maken 
-
Charlotte_C
Wat was de vraag die je mee kreeg voor je verzekeraar, als je dat wilt delen natuurlijk. Ik loop er een beetje tegenaan te hikken dat ik morgen in de wachtkamer finaal door de grond zal gaan als de huisarts me oproept met meneer die en die. Hoe zijn jullie daar mee omgegaan. Het zal nog wel vaker gebeuren en misschien maak ik me nu weer onnodig gek. Idealerwijs zit er morgen niemand in de wachtkamer. Ik heb wel het voordeel dat ik er niet alleen heen hoef, dat maakt het dan wel weer iets minder lastig.
Charlotte