Afspraak bij de huisarts voor verwijzing

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Afspraak bij de huisarts voor verwijzing

Bericht door Eva »

Indertijd maakte ik me daar natuurlijk ook zorgen over, Charlotte. Mijn eigen huisarts spreekt meestal alleen de achternaam uit, maar van een eventuele vervanger wist ik dat niet. Ik heb met de assistente gebeld en die reageerde met "maar dan verander ik hier toch die m in een v'tje?
Perfect. Was achteraf niet nodig, maar voelde wel heel veilig.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Silvia

Bericht door Silvia »

doende tijd was ik als jongen verkleed , en een petje op :D
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
SophiaW

Bericht door SophiaW »

Toendertijd was ik ook nog als jongen gekleed, en de keren daarna sprak de huisarts alleen nog maar mijn achternaam uit :) het is wel een keer voorgekomen dat een assistente het fout deed.

Tegenwoordig staat het goed in het systeem.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Charlotte,

We kennen morgen beiden, een belangrijke dag. Wat je huisdokter betreft : Vraag hem/haar je eventueel indien mogelijk reeds aan te spreken met/bij je " nieuwe" voornaam ( het immers/reeds wennen/gebruiken van je nieuwe naam "zijn", door hem/haar). Ik stelde/stel dat nog steeds voor, overal gewoon omdat ik me daar beter bij voel en de afstand tussen behandelende arts en mezelf minder groot/formeel is. Als je dat, indien "gewenst" zal duidelijk maken, kennen ze daar totaal geen punt over, toch niet bij mij ( toen en nu nog steeds trouwens niet). Je behandelende geneesheer/dame, wil ook niets liever dan dat je, je op je gemak voelt bij hem/haar. Mijn dr. toen stelde me wel onmiddellijk de vraag: mag/kan ik je volledig traject volgen (1995). Ik antwoorde natuurlijk, graag zelfs deed/doet hij nog. Tijdens die periode verhuisde ik immers en kende/ken daardoor een tweede Dr. die eveneens me volgde/ volgt ( mijn broer). Met andere woorden maak je geen zorgen, dat loopt wel los. Wat mijn Dr. destijds vroeg : Teveel om op te noemen, ik was meer dan één uur bij hem en de vragen achteraf bleven lang nog komen. Maar dat was,..... toen hé. Nu is toch alles i.v.m. GD veel beter gekend/bekend, onder de huisartsen. Wat ik wel zeer belangrijk vond en nog steeds vind, is het feit dat ook hij/zij je hormonen spiegel eventueel mee opvolgt.

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
AnjaE

Bericht door AnjaE »

SophiaW schreef: ik kreeg gewoon een verwijsbrief mee en die heb ik gemaild naar het vu. Maar ik weet niet of dat nu ook nog zo gaat.
Ik heb mijn verwijzing verleden week ook gekregen, geen enkel probleem :-) Maar het was simpelweg een bericht in het Zorgdomein medisch systeem, volgens mij zitten de meeste (Nederlandse) huisartsen en so wie so de ziekenhuizen daarop.
Elise schreef:Oh ik geloof echt dat ik wel 40 minuten binnen ben geweest haha. Het was echt een heel gesprek, maar alleen maar op een heel fijne manier eigenlijk. Ik voelde me wel echt begrepen en gehoord.
Kijk, zo hoort dat ;-) Bij mij ook zo, dubbel consult geboekt en veel kunnen praten erover.
Charlotte_C schreef:Ik loop er een beetje tegenaan te hikken dat ik morgen in de wachtkamer finaal door de grond zal gaan als de huisarts me oproept met meneer die en die. Hoe zijn jullie daar mee omgegaan
Ik ben buitenshuis nog steeds en homme, dus "meneer" en daar heb ik niet eens zo'n probleem mee (nu), want zo zie ik er nu eenmaal uit. Maar daar zal wel verandering in komen over tijd, en ik zal -- ookal is dat officieel nog niet zo -- de huisarts(assistente) gewoon vragen om er "v" van te maken.

Maar @Charlotte_C, als ik vragen mag -- hoe ging het?? ;-)
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb een paar dagen geleden onder het topic "Yay een paar updatejes ineen" een grote update gedaan. " http://t-nederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=3891 "
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
AnjaE

Bericht door AnjaE »

Charlotte_C schreef:Ik heb een paar dagen geleden onder het topic "Yay een paar updatejes ineen" een grote update gedaan. " http://t-nederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=3891 "
Ik zag het, goed bezig hoor! :hbeat:
Zelf ben ik nog niet zover met werkgever enzo, maar goede stappen!