Borstvergroting weer in basispakket...

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gesloten
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Suikerklontje,

Sorry, niet akkoord. Als alleen maar "rijke mensen", borsten of een erectie prothese mogen kennen ? Waar zijn we mee bezig ? Trouwens, ik denk dat de zorgverzekeraar daar veel meer uit zal sparen. Door o.a. minder ziekte verzuim door depri, laagzelfbeeld, minder functioneren, enz,.......... Dit is eerder, denk ik een kwalitatief gezondheid belang, dan een geld/luxe belang.

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Suikerklontje »

Lees je mijn berichten wel? Hoezo rijk? Wie haalt waar vandaan dat ik rijk ben?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Suikerklontje

Ik meet maar 1.62 mtr waardoor mijn a-cupje redelijk in verhouding is met mijn postuur. Maar ik hoor met mijn lengte tot de minderheid, bij de meerderheid speelt het probleem dat Madeleine voor mij omschreven heeft, de verhouding tussen postuur en cup-grootte ligt zo scheef dat de borsten in het niet vallen. Dat zal bij bio-vrouwen niet zo snel het geval zijn, die hebben vaak een postuur gelijk het mijne, en zullen er dan ook niet zo snel psychisch onder lijden, want daar hebben we het hierover, niet om grote borsten om de grote borsten...

grts Daniéla
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:Lees je mijn berichten wel? Hoezo rijk? Wie haalt waar vandaan dat ik rijk ben?
Je hebt het niet gezegd maar je komt op mij best wel verwend over, ik zou het niet raar vinden als anderen dat ook oppikken.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Emma »

Kijk, we hoeven geen ruzie te gaan maken om elkaars mening. Maar de feiten liggen toch wat genuanceerder, laten we dat niet vergeten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Anon20190122 »

Suikerklontje je beredeneringen slaan kant nog wal!
Een mooi stel borsten hoort bij een vrouw als ik de meeste transen van tegenwoordig zie zijn ze plat van voren en dit levert deze dames wel degelijk op de lange duur geestelijke problemen op en dat kan en mag je geen luxe probleem noemen!

Zelf ben ik al 20 jaar post op en toen de tijd kon echt alles toch heb ik alleen de srs en borstvergroting laten doen.
De stem operatie heb ik overwogen maar die vond ik toen te primitief en risicovol om te laten doen de mooie methode van tegenwoordig had ik graag gehad!
Zelfs mijn adamsappel heb ik laten zitten en vond ik niet storend.

Voor elke dame zijn andere dingen belangrijk en na je srs komen er nog heel wat geestelijke valkuilen op je pad die zich uiteindelijk kunnen opstapelen tot een diepe depressie en heftige burnout zoals ik zelf ook heb meegemaakt!
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Silvia »

Danielle schreef:
Renée schreef:Principes zijn altijd makkelijk als je ze kan betalen .....
Ja, dat. Het bedrag dat in het advies wordt genoemd, van ruim zes duizend euro. Is voor mij niet bij elkaar te sparen, ondanks een fulltime baan. Dus ik strijd hiervoor.


was van de week bij VUMC , en daar kost het 4500 en niet meer en niet minder zeiden ze tegen me.
en maakt ook niet uit hoe groot of klein je gaat nemen , de prijs blijft hetzelfde zeiden ze.

aan komende dinsdag heb ik weer een afspraak daar om alles op te meten :)
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Danielle »

Silvia schreef: was van de week bij VUMC , en daar kost het 4500 en niet meer en niet minder zeiden ze tegen me.
en maakt ook niet uit hoe groot of klein je gaat nemen , de prijs blijft hetzelfde zeiden ze.
Ik vind die € 6.500 waarmee in dat advies wordt gerekend ook nogal ruim genomen. Ze baseren zich op het DBC tarief voor een 'hersteloperatie borst met prothese', ik vermoed dat dat een ingreep is die gedaan wordt na een amputatie en waar de chirurg het nodige werk heeft om een mooie borst construeren van het weefsel dat voorhanden is. Niet een simpele: sneetje in de oksel, prothese erin proppen en hechten maar. Als ik zo rondkijk online zie ik prijzen voor een vergroting vanaf zo'n € 2.000. Ik vermoed dat een deel van het prijsverschil toe te schrijven is aan de protheses die worden gebruikt, een eenvoudige ronde zal vast goedkoper zijn dan een anatomisch gevormde met een complexe vorm. Voor 100 cc meer of minder zal niet zoveel verschil in de prijzen zitten.

Ik schreef het gisteren al op mijn blog: Google en Youtube schotelen me de borstvergrotingscommercials van Bergmanclinics voor. Ik begin wel een beetje geneigd te worden om bij die club voor informatie te gaan, dat ik vast eens wat meer weet wat de mogelijkheden zijn. En het ook gewoon eens te vragen bij het VUmc. Maar voorlopig ben ik er nog niet uit of een vergroting de beste oplossing is voor mij.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Suikerklontje »

Amy schreef:
Suikerklontje schreef:Lees je mijn berichten wel? Hoezo rijk? Wie haalt waar vandaan dat ik rijk ben?
Je hebt het niet gezegd maar je komt op mij best wel verwend over, ik zou het niet raar vinden als anderen dat ook oppikken.
Wie is er nou verwend? Ik die hard werkt voor een borstvergroting? Of degene die blijft roepen dat ze het gratis hoort te krijgen?

Geestelijke problemen door iets wat je graag anders wilt is geen excuus. What about everyone elses problems? Flaporen? Te grote neus? Te dik? Te lang? Je kan borsten opvullen. Doen cisvrouwen ook.

De sterke vrouwen voelen zich er niet minder vrouw door/spaart voor een borstvergroting en de rest .. krijgt geestelijke problemen? Misschien erg hard.. maar wies probleem is dat? Ieders handje wordt al genoeg vastgehouden.. er zijn ergere dingen. Niet of je cleavage hebt of niet.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting weer in basispakket...

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:
Amy schreef:
Suikerklontje schreef:Lees je mijn berichten wel? Hoezo rijk? Wie haalt waar vandaan dat ik rijk ben?
Je hebt het niet gezegd maar je komt op mij best wel verwend over, ik zou het niet raar vinden als anderen dat ook oppikken.
Wie is er nou verwend? Ik die hard werkt voor een borstvergroting? Of degene die blijft roepen dat ze het gratis hoort te krijgen?

Geestelijke problemen door iets wat je graag anders wilt is geen excuus. What about everyone elses problems? Flaporen? Te grote neus? Te dik? Te lang? Je kan borsten opvullen. Doen cisvrouwen ook.

De sterke vrouwen voelen zich er niet minder vrouw door/spaart voor een borstvergroting en de rest .. krijgt geestelijke problemen? Misschien erg hard.. maar wies probleem is dat? Ieders handje wordt al genoeg vastgehouden.. er zijn ergere dingen. Niet of je cleavage hebt of niet.
Wat ik bedoel is dat het over komt van ja ik heb het zelf betaald dus jullie moeten dat ook anders krijg je het niet. Beetje elite komt het over.
Dat jij "sterk" bent is fijn voor je maar dat wil niet zeggen dat iedereen het zo makkelijk heeft.

Je leest zelf ook maar de helft, ik heb ook mijn rede al gepost waarom ik vind dat het voor transvrouwen vergoed moet worden maar ik zal het er nog eens neerzetten voor je.
Amy schreef:Ik vind dat wij als transvrouwen geen eerlijke kans krijgen om borsten te onwikkelen omdat wij na de puberteit pas de juiste hormonen in ons lichaam krijgen en zo ver ik weet belemmert dat onze borst groei nog al. Helemaal geen luxe probleem dus maar gewoon veroorzaakt door onze aandoening.

Hoe het voor cis vrouwen zit interesseert me niet zo veel, misschien als het door een of andere afwijking zo is dat ze geen of bijna geen borsten hebben dan oke.
Ik heb jou nog niet een goede rede zien posten waarom het niet vergoed moet worden, alleen maar onzin over luxe probleem tig keer achter elkaar.
Gesloten