Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Hakuna »

Vandaag heb ik dan het eerste echte gesprek gehad in de diagnostiek traject en het gesprek is heel prettig en ontspannen verlopen, al die ''horror'' verhalen die ik hier in andere gelijksoortige topics lees dat je verplicht iemand moet meenemen bij een van de gesprekken of dat autisme, geen werk oid een bezwaar zou kunnen zij heb ik bij dit gesprek met de hoofd psycholoog niet ervaren. Het enige wat zaken die wel van belang zijn is dat je echt als vrouw verder wilt gaan en dat je al geruime tijd de grote wens en verlangen hebt om als vrouw te willen leven, geen drugs, of andere verslavingen hebt en dat je bijkomende ''problemen'' je gender willen zijn je niet in de weg staan daar de psycholoog (die ik ook bij de intake had) al het een en ander van mij had zoals foto's als vrouw gekleed en een korte levensbeschrijving kon hij mij al direct herkennen bij ontvangst hal met mijn lange vlecht en aparte jurk aan. Hij zij al meteen bij u bestaat eigenlijk al geen twijfel meer en ik voelde mij dan ook vereerd dat ik als mevrouw in de computer van het VUmc vermeld staat. Hij gaf aan dat ik waarschijnlijk zo'n 4 tot 5 gesprekken nodig zal hebben, hooguit 6. Maar dan is het groen binnen!

Voor april en mei staan dan ook weer twee nieuwe afspraken in de agenda.
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Beardelady »

Hakuna,

Fijn om dit te lezen en dat je je gehoord voelde. Gefeliciteerd :)
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Hakuna »

Heb vandaag weer een gesprek gehad met dezelfde psycholoog en we zijn alweer een stapje verder gekomen. Wel werden voor mijn doen best wel moeilijke vragen gesteld hoe ik mij als kleine jongen voelde om een meisje te willen zijn en of anderen mensen zoals mijn ouders school of familie niks aan mij gemerkt hadden. Hier kon ik niet meteen een adequaat antwoord op geven waardoor ik wel even nerveus werd. Ik kan mij de periode van mijn vroege jeugd niet meer zo herinneren.

Maar voor de komende maand staan een dubbel gesprek in een dag op de agenda en tot augustus zijn er afspraken ingepland.

Is het gebruikelijk dat de diagnostiek door een en dezelfde psycholoog wordt behandeld. Slechts het uitgebreide psychologisch onderzoek zal door een andere psycholoog worden gedaan. Dan heb ik in augustus met de intake meegeteld 8 gesprekken gehad.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Ylse »

Hakuna schreef: Ik kan mij de periode van mijn vroege jeugd niet meer zo herinneren.
Ik heb ook ontzettend veel moeite om mijn jeugd te herinneren, ik heb soms het gevoel gehad dat ik toen niet geleefd heb.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Beardelady »

Hakuna schreef:Heb vandaag weer een gesprek gehad met dezelfde psycholoog en we zijn alweer een stapje verder gekomen. Wel werden voor mijn doen best wel moeilijke vragen gesteld hoe ik mij als kleine jongen voelde om een meisje te willen zijn en of anderen mensen zoals mijn ouders school of familie niks aan mij gemerkt hadden. Hier kon ik niet meteen een adequaat antwoord op geven waardoor ik wel even nerveus werd. Ik kan mij de periode van mijn vroege jeugd niet meer zo herinneren.

Maar voor de komende maand staan een dubbel gesprek in een dag op de agenda en tot augustus zijn er afspraken ingepland.

Is het gebruikelijk dat de diagnostiek door een en dezelfde psycholoog wordt behandeld. Slechts het uitgebreide psychologisch onderzoek zal door een andere psycholoog worden gedaan. Dan heb ik in augustus met de intake meegeteld 8 gesprekken gehad.
Hoi Hakuna, was leuk je gezien en gesproken te hebben. Heb je je afspraak op de dam nog gehaald?
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Hakuna »

Joukje schreef:
Hoi Hakuna, was leuk je gezien en gesproken te hebben. Heb je je afspraak op de dam nog gehaald?

Ja die heb ik gewoon gehaald, zij stond al op mij te wachten op het Centraal station, nog samen foto's gemaakt en nog wat door de stad heen gelopen en daarna samen naar huis gegaan. De reis van 2,5 uur terug was zo voorbij. Mijn vlecht trok toch wel de aandacht toen ik met haar over het Leidse plein heenliep, er was een toerist die zelfs een foto van mij wilde maken.

Maar ik herkende je zonder haarwerk totaal niet, pas toen je mij jou foto liet zien die je ook hier op het forum heb geplaatst.

Maar ik heb de indruk dat het groen tegen eind augustus voor mij binnen is.
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Beardelady »

Hakuna schreef:
Joukje schreef:
Hoi Hakuna, was leuk je gezien en gesproken te hebben. Heb je je afspraak op de dam nog gehaald?

Ja die heb ik gewoon gehaald, zij stond al op mij te wachten op het Centraal station, nog samen foto's gemaakt en nog wat door de stad heen gelopen en daarna samen naar huis gegaan. De reis van 2,5 uur terug was zo voorbij. Mijn vlecht trok toch wel de aandacht toen ik met haar over het Leidse plein heenliep, er was een toerist die zelfs een foto van mij wilde maken.

Maar ik herkende je zonder haarwerk totaal niet, pas toen je mij jou foto liet zien die je ook hier op het forum heb geplaatst.

Maar ik heb de indruk dat het groen tegen eind augustus voor mij binnen is.

Tja, het ontbreken van een haarstuk.. Dan ben ik gewoon een kalende kneus.. Maar komt goed hoor.. Ik koet gewoon een beter betaalbare oplossing vinden ;)

En fijn voor je dat het goed met je gaat.
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Hakuna »

Heb vandaag wederom 2 gesprekken gehad bij het VU mc waarvan 1 met uitgebreide vragenlijsten waarin sommige vragen zelfs 4 keer werden herhaald maar dan anders geformuleerd. Maar bij het tweede gesprek waarin mijn levensverhaal werd doorgenomen kreeg ik van Dhr Gijs eigenlijk al te horen dat hij de diagnostiek fase wilt gaan afronden en dat ik over een paar maanden met de hormonen kan starten.
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Hakuna »

Vandaag dan deze mail gekregen vanuit het VUmc....

Dag Sarah,

Genderteam is akkoord. Meer info tijdens ons telefonisch contact van dinsdag aanstaande.

Met vriendelijke groet,

Luk Gijs
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Intake UVmc , hoe verloopt dit gesprek?

Bericht door Saskia »

Hakuna schreef:Vandaag dan deze mail gekregen vanuit het VUmc....

Dag Sarah,

Genderteam is akkoord. Meer info tijdens ons telefonisch contact van dinsdag aanstaande.

Met vriendelijke groet,

Luk Gijs
Gefeliciteerd. Ik heb ook Luc Gijs als psycholoog.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Plaats reactie