Vannacht vlieg ik vanaf Schiphol voor het eerst sinds mijn naam -en geslachtsverandering en borstoperatie weer! Hartstikke leuk en spannend natuurlijk, maar er is één ding waar ik me een beetje zorgen over maak. Ik ben sinds mijn operatie gaan packen en ben nu niet meer anders gewend. Nu gebruikt Schiphol weliswaar van deze zogenaamde 'full body scans' waarbij je door i.p.v. een metaaldetector een hele scan van je "naakte" lichaam wordt gemaakt om te kijken of er geen verborgen voorwerpen onder de kleding verstopt zitten. Nu kan ik me voorstellen dat een siliconen nep-piemel vragen bij het security personeel kan oproepen hahaha... Hebben andere transmannen misschien ervaring hiermee? Ik weet niet of het slimmer is om mijn packer in mijn ruimbagage in te pakken en eenmaal op plaats van bestemming aangekomen deze weer te gebruiken, of wordt zo'n packer gewoon gezien als een deel van mijn lichaam? Kan me ook voorstellen dat het security personeel raar ervan op kijkt als ze niks tussen mijn benen zien zitten aangezien ik bijna 2 jaar aan de hormonen ben, mijn borstoperatie gehad heb en gewoon passabel als man door het leven ga. Ik ben trouwens stealth voor de paar medereizigers waarmee ik op vakantie ga, dus ik zou me doodschamen als ik ineens ge-out wordt door een security medewerker...
Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou het er gewoon op aan laten komen het is toch te gek voor woorden dat je geen prothese zou mogen hebben als je het vliegtuig in gaat!
Beter even piemel in de bagage laten, dan onnodige,...........Je snap me wel ( is trouwens maar een paar uren). Verder geen problemen spreek uit eerdere ervaringen voor mijn kruisoperatie( gewoon, indien nodig even laten kennen, kreeg trouwens toen spontaan een meisje/vrouw).
Grtz Nick
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 15 apr 2016, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick .
Mijn algemeen advies, wel van MtF, sorry.
Ben ook een paar keer uit de rij gepulkt om door zo’n body scan te gaan. Is nu niet zo prettig gevoel, het lijkt of je extra verdacht bent maar het kan wezen dat per x personen een signaal gegeven wordt dat er weer iemand door de scan moet.
Ik kan mij goed voorstellen dat als de medewerker een afwijking ziet en juist op die plaats er bij hem/haar een alarmbel af zal gaan van wat kan dit zijn, onderbroek- bom, drugs etc.??? Het laatste waaraan gedacht wordt is een packer. De kans is groot dat je meegenomen wordt voor een verklaring.
Denk dat het simpelste is gewoon dat ding mee te nemen in je ruimbagage het zou je problemen kunnen besparen. Je zou mogelijk je vlucht kunt missen door de tijd dat ze met je bezig zijn.
Goede reis!!!
Alice; "Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik de prothese gewoon in mijn ruimbagage stop (ik neem aan dat dit geen onnodige, ongemakkelijke situaties veroorzaakt), ik kan hem voor een tijdje wel missen hoor, zo gehecht ben ik er ook weer niet aan! Lijkt me beter zonder packer door de scan te gaan, want iets wat er niet zit, kan ook niet als probleem ervaren worden.
Hoi Stan,
Graag gedaan, geen piemel bom hé, wel iets nieuws na al die aanslagen en ook veel
Maar maak je geen zorgen, loopt wel los. Prettige vakantie trouwens.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Ik kan best wel geloven, dat je geen problemen kende. Maar werd je uit de rij geplukt ( zonder bekende reden) voor de Full body scan, enz,......? Ik destijds wel en geloof me, dat maakt niemand graag mee en verpest toch een beetje je vakantie. Met andere woorden beter voorkomen dan genezen, die paar uren zonder packer hadden me toen veel onnodig leed kunnen besparen.
Grtz Nick
Zijn hier nog recente ervaringen mee? De full-body scanners zijn nu vaak voor iedereen.
Ben nu idd ook gewend aan continu packen, maar vlieg zonder ruimbagage. Zie het niet echt zitten om mijn packer in de handbagage te stoppen, aangezien dat er toch niet fraai uitziet op de scanner.
Over het algemeen lijkt passen als pre-op trans persoon me niet echt chill voor de full-body scanners, aangezien ze moeten aanklikken of je man of vrouw bent en de scanner op basis daarvan naar bijzonderheden zoekt. Dat lijkt me bij een transman dus al snel de borst, maar bij niet passen zou dat juist de packer zijn.