Nieuwe chat! Zie dit topic.

Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Hakuna »

Ben sinds kort aan de diagnostiek begonnen, end e psycholoog vroeg of ik nog vragen had en ik vroeg wat hormonen bij mijn lichaam en vooral op mijn leeftijd van 50 jaar gaan doen. Daar ik erg slank ben (sommigen noemen het mager) heb ik zelf de indruk dat een hormoonbehandeling op mijn lichaam, leeftijd en figuur niet veel meer zal doen, afgezien van de psychische gevolgen. De psycholoog kon mij niet echt een bevredigend antwoord geven en zei dat het met de bijwerkingen wel meevalt als je verder gezond bent en niet roken doet.

Maar toch houdt deze vraag mij bezig wat ik op mijn leeftijd nog van hormonen kan verwachten en krijg ik inderdaad vrouwelijk vormen of zullend de effecten verwaarloosbaar zijn?
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Jessy »

Dat is niet echt voorspelbaar, ieder lichaam reageert er anders op. De een ontwikkelt heel goed, de ander heel beperkt. Sommigen worden er dik van, anderen weer niet.
Wel kan ik je zeggen dat de borstgroei in verhouding staat tot jouw bouw. Iemand die fors gebouwd is zal grotere natuurlijke borsten krijgen dan iemand die slank is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Beardelady »

Hakuna,

Toen ik je vrijdag ontmoete vond ik niet dat je een mannelijk lijf had. Eerder van androgyn tot en met vrouwelijk. Hormonen kunnen in elk geval voor meer zachtere rondingen zorgen. Maar dan zou je misschien ook wat moeten aankomen want nu ben je bijzonder slank.
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Beardelady »

Jessy schreef:Wel kan ik je zeggen dat de borstgroei in verhouding staat tot jouw bouw. Iemand die fors gebouwd is zal grotere natuurlijke borsten krijgen dan iemand die slank is.
Ik dacht dat het meer aan genetica lag. Zo hebben mijn moeder en zussen groot tot zeer grote borsten (een flinke D, F en H cup). Als ik mijzelf opmeet zou ik een C richting D cup zijn (96cm/113cm) en toch vind ik het meer B naar C cup..
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Anon20180730 »

Jessy schreef: Wel kan ik je zeggen dat de borstgroei in verhouding staat tot jouw bouw. Iemand die fors gebouwd is zal grotere natuurlijke borsten krijgen dan iemand die slank is.
wat een onzin
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Hakuna »

Bedankt voor de (eerste reacties) maar dat aankomen zoals hier wordt geadviseerd zal niet zo makkelijk gaan daar dit mijn natuurlijke lichaamsbouw is en ik eet eigenlijk gedurende de hele dag door. Bij de intake vonden ze mij ook wel aam de dunne kant, maar bij nader onderzoek zag de arts ook dat ik verder geheel gezond was zoals een perfecte bloeddruk, ademhaling en dat ik niet roeken doe of andere medicatie gebruik buiten de Finasteride om.

De psycholoog (Dgr Gijs) die ik nu heb tijdens de diagnostiek fase vond mijn nogal slanke lichaamsbouw tot nu toe gene probleem omdat ik aangaf geen eetstoornis oid te hebben. Maar om borsten te krijgen moet je wel wat vet op de botten hebben, en dat heb ik maar heel weinig.
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Hakuna »

Irene schreef:
Jessy schreef: Wel kan ik je zeggen dat de borstgroei in verhouding staat tot jouw bouw. Iemand die fors gebouwd is zal grotere natuurlijke borsten krijgen dan iemand die slank is.
wat een onzin
Verklaar je nader?
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Anon20180730 »

het is gewoon onzin.. heel gewoon
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Anon20180311 »

Irene schreef:het is gewoon onzin.. heel gewoon
Sorry Dames,

Hier volg ik wel Irene, een forse vrouw staat niet voor, forse borsten, een forse man, niet voor een forse piemel.
De groei hangt eerder/meer af van de aangeboren/gegeven genen en "leeftijd", dan van de hormonen behandeling. Net als kaalheid en dergelijke.

Grtz Nick :hug2:
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 18 apr 2016, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Amy »

Hakuna schreef:Bedankt voor de (eerste reacties) maar dat aankomen zoals hier wordt geadviseerd zal niet zo makkelijk gaan daar dit mijn natuurlijke lichaamsbouw is en ik eet eigenlijk gedurende de hele dag door. Bij de intake vonden ze mij ook wel aam de dunne kant, maar bij nader onderzoek zag de arts ook dat ik verder geheel gezond was zoals een perfecte bloeddruk, ademhaling en dat ik niet roeken doe of andere medicatie gebruik buiten de Finasteride om.

De psycholoog (Dgr Gijs) die ik nu heb tijdens de diagnostiek fase vond mijn nogal slanke lichaamsbouw tot nu toe gene probleem omdat ik aangaf geen eetstoornis oid te hebben. Maar om borsten te krijgen moet je wel wat vet op de botten hebben, en dat heb ik maar heel weinig.
Ik was ook heel mager (BMI van ongeveer 16) toen ik begon met HRT maar ik at wel vaak te weinig, ik eet niet als ik te veel stress heb bijvoorbeeld. Aan de andere kant, als ik wel goed at kwam ik ook niet aan.
Ik ben wel meer gaan eten toen ik met HRT mocht beginnen vooral omdat ik me beter voelde en ik ben best wat aangekomen sindsdien maar ik denk dat de hormonen vooral zorgen dat mijn lichaam meer vet opslaat, ik heb nu een BMI van ongeveer 18.
Al dat gewicht is in de vorm van vet zo ver ik weet en is op mijn heupen, dijen, billen en ook een beetje op mijn bovenarmen komen zitten.
Mijn middel is nog iets dunner geworden volgensmij, is nu 67cm omtrek. Alles bij elkaar ben ik erg blij met wat de hormonen met mijn figuur gedaan hebben.

Ze vonden mij ook erg dun bij dat eerste onderzoek maar mijn bloeddruk en dergelijke was ook perfect.

Ik denk dat je je er vooral niet te veel zorgen om moet maken en het gewoon aan moet zien, naar mijn ervaring komt het vet wat je mogelijk er bij krijgt alleen maar op de juiste plekken te zitten.