De bijwerkingen van androcur

Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Cait »

De vraag is dan ook , ligt het aan te weinig estradiol of aan het missen van androcur. Want ik ben ook van 100 naar 75 pleisters gegaan .
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Silvia »

13 mei woord ik geopereerd.
goed om dit te weten , dan kan ik er rekening mee houden.
vroeg me even af , wanneer mag je naar je SRS weer de pleisters gebruiken ?


x
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Cait »

Ongeveer 2 weken na ontslag ( niet na operatie ) dan heb je ook afspraak met chirurg en endicronoloog .
Ik weet nog steeds niet waar ik aan toe ben maar ik weet wel dat ik zo snel mogelijk weer van de gaten etc af wil voordat het erger word ..
Andere mensen die hier srs binnenkort doen en nu geschrokken zijn , je hoeft je geen zorgen te maken ...Ik ben gewoon erg gevoelig voor dht en beharing lichaam ( zelfde oorzaak )
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Suikerklontje schreef: Wat ik mij bij de rest af vraag.. zijn de verschijnselen na SRS echt zo slecht of een luxe? Vrouwen zweten net zo goed, krijgen op bepaalde periodes grotere of kleinere borsten en in de overgang met pech zelfs een snor.
Vrouwen hebben over het algemeen geen mannelijke zweetlucht...

En borsten die wat kleiner worden is niet erg als ze zelf vrij groot zijn, maar wel als ze van zichzelf al weinig gegroeid zijn :(

En snor in de overgang... ik ben nog niet eens 30 :o
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Ik ben een week geleden geopereerd, gelukkig vooralsnog geen vermannelijking gemerkt. Maar ik heb me ook niet helemaal aan het voorschrift gehouden wat betreft het stoppen met de hormonen. Ik heb de Progynova tot 2 weken voor de operatie gebruikt (waarvan laatste week halve dosis) en de Androcur tot 2 dagen voor de operatie waarvan de laatste 4 dagen halve dosis. Derhalve heb ik maar 2 dagen volledig zonder Androcur gezeten voor de operatie.

Na de operatie merkte ik vanaf ongeveer de 3e nacht dat ik wel eens koude rillingen had en eenmaal thuis enkele zweetaanvallen bij het wakker worden. Geen idee of dat door gebrek aan hormonen kwam.

Eergisteren (7e dag na de operatie) ben ik weer begonnen met de Progynova op normale dosis.

Ik hoop echt dat terugkeren van mannelijke kenmerken uitblijft. De tijd dat testosteron vrij spel had moet beperkt zijn geweest, hoop ik.
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door doll89 »

Meisje1991 schreef:Ik ben een week geleden geopereerd, gelukkig vooralsnog geen vermannelijking gemerkt. Maar ik heb me ook niet helemaal aan het voorschrift gehouden wat betreft het stoppen met de hormonen. Ik heb de Progynova tot 2 weken voor de operatie gebruikt (waarvan laatste week halve dosis) en de Androcur tot 2 dagen voor de operatie waarvan de laatste 4 dagen halve dosis. Derhalve heb ik maar 2 dagen volledig zonder Androcur gezeten voor de operatie.

Na de operatie merkte ik vanaf ongeveer de 3e nacht dat ik wel eens koude rillingen had en eenmaal thuis enkele zweetaanvallen bij het wakker worden. Geen idee of dat door gebrek aan hormonen kwam.

Eergisteren (7e dag na de operatie) ben ik weer begonnen met de Progynova op normale dosis.

Ik hoop echt dat terugkeren van mannelijke kenmerken uitblijft. De tijd dat testosteron vrij spel had moet beperkt zijn geweest, hoop ik.
Als het goed is is de grootste bron waar je testosteron vandaan komt nu weg dus maak je maar geen zorgen
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Inmiddels iets meer dan een maand geleden geopereerd en dus zonder Androcur. Ik merk nu al dat mijn gezicht en haren duidelijk merkbaar vetter zijn geworden :? Ik ben er op z'n zachts gezegd totaal niet blij mee :x

Ik wil mijn Androcur terug. Komende week heb ik een gesprek bij de endocrinoloog. Als hij/zij het per se niet wil voorschrijven ga ik het bij mijn huisarts vragen. Ik wil het hoe dan ook terug. Ondanks dat er wel eens over de bijwerkingen van dat middel geklaagd wordt, had ik er totaal geen last van. Ik merkte alleen de voordelen :)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Succes al geven ze mij een miljoen dan slik ik nog geen androcur!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Amy »

Meisje1991 schreef:...
Ondanks dat er wel eens over de bijwerkingen van dat middel geklaagd wordt, had ik er totaal geen last van. Ik merkte alleen de voordelen :)
Ik ook, het verschilt heel erg per persoon blijkbaar. Ik vind dat spul geweldig.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Kom je vanzelf achter na je srs!
Ik heb nog 2 jaar na mijn srs 100mg androcur geslikt (foutje van het vu!) resultaat was dat ik die 2 jaar en nog velen jaren langer totaal a sexueel was (VU bedankt! :crying-blue: )
Mijn tip is lees je vooral in hoe de hormoonhuishouding van een biologische vrouw werkt en misschien heb je dan ook een flauw benul dat het kleine beetje testosteron juist heel belangrijk is voor een biovrouw en dus ook voor een transvrouw!