Diagnostiek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Kyano

Diagnostiek

Bericht door Kyano »

Wat als je zwanger bent tijdens je diagnostiek geeft dat veel problemen en zou je dan gewoon groen licht kunnen krijgen en je dan gewoon langer moet wachten op hormonen?

Weet iemand hier toevallig iets over
Anon20180501

Re: Diagnostiek

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Kyano

De eerste keer dat ik dit meemaak maar dat je met de hrt moet wachten tot (mss ver) na de bevalling lijkt me logisch maar verder kan en durf ik er niets over te zeggen. Ik ben wel benieuwd hoe ze hier mee omgaan, best interessant eigenlijk.

Ik heb zelf 2 kinderen mogen krijgen en ben daar als tg natuurlijk heel erg gelukkig mee. Ik weet niet of je zwangerschap gepland was of niet maar vooralsnog van harte gefeliciteerd..! :shifty:
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik zie net als Daniéla ook alleen maar een medisch dingetje. Ethisch gezien mag je iemand een kinderwens niet ontzeggen, punt. Geen idee of je vraag theoretisch is of niet, maar dat doet er ook helemaal niet toe.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Kyano,

Ik denk eerder in het belang van je kindje, dat drastische hormoon veranderingen beter zullen wachten tot na de zwangerschap en de eventuele borstvoeding, is eerder begrijpelijk . Verder ken ik persoonlijk wel trans-mannen, met eigen kinderen (zwagerschap voor hun traject). Ik denk niet en hoorde ook niet dat, dat een groot probleem kende. Het zwanger worden tijdens de diagnostiek, hoorde ik persoonlijk eveneens nog niet eerder. Maar ik denk, dat je, je daar nu beter niet al teveel zorgen ommaakt. Het mooiste is toch, je kinderwens in vervulling te zien gaan. Denk ik, hoop ik. Proficiat trouwens. Daarna, zie je verder wel. Nogmaals proficiat Kyano.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Kyano

Bericht door Kyano »

Ik ben nog niet zwanger maar ik heb wel een hele grote kinderwens. En het liefst van mijn eigen genen eicellen invriezen is niet mogelijk. Maar ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen in het ziekenhuis. Maar ik weet niet hoe ik het aan moet pakken.
Aliss

Bericht door Aliss »

Kyano schreef:Ik ben nog niet zwanger maar ik heb wel een hele grote kinderwens. En het liefst van mijn eigen genen eicellen invriezen is niet mogelijk. Maar ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen in het ziekenhuis. Maar ik weet niet hoe ik het aan moet pakken.
Dit is dan zeker iets wat je kan bespreken met je psycholoog/behandelende arts! De dag toen ik was begonnen met hormonen werd ik gevraagd of ik sperma? wou invriezen, ik zei nee en kon gelijk beginnen met hormonen. Maar de mogelijkheid is er ook voor ftm zou ik denken, toch?
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Kyano

Bericht door Kyano »

Koste plaatje speelt een hele grote rol ik heb het geprobeerd om met mijn psycholoog het er over te hebben maar die begint dan meteen van je moet dat niet willen en zo dus dat is geen optie
Aliss

Bericht door Aliss »

Kyano schreef:Koste plaatje speelt een hele grote rol ik heb het geprobeerd om met mijn psycholoog het er over te hebben maar die begint dan meteen van je moet dat niet willen en zo dus dat is geen optie
ow nee he dat vind ik dan niet netjes, zachtjes uitgedrukt!
Kyano

Bericht door Kyano »

Maar ik weet niet hoe het zit als ik dan de keus ga maken om dan toch maar zelf zwanger te worden of dat ze dan gaan zeggen dat ik roodlicht krijg of ze heel erg gaan twijfelen omdat ze vaak het zo zien van een vrouw hoord zwanger te zijn en een man niet zeg maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
Aliss

Bericht door Aliss »

Kyano schreef:Maar ik weet niet hoe het zit als ik dan de keus ga maken om dan toch maar zelf zwanger te worden of dat ze dan gaan zeggen dat ik roodlicht krijg of ze heel erg gaan twijfelen omdat ze vaak het zo zien van een vrouw hoord zwanger te zijn en een man niet zeg maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
Ik kan je hier helaas geen antwoord op geven, maar denk dat ze hun eigen "theorieen" gaan trekken want ja hier hebben wij een transman die zwanger wilt worden? even kijken....mogelijk dat ze een aantal extra gesprekken gaan inplannen om er wat dieper op ingaan en "zeker van te zijn" dat je echt een man bent, en nu het nog mogelijk is een kind wilt. Ik zie geen reden waarom niet....