Nieuwe chat! Zie dit topic.

Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Anon20180730 »

Nick schreef: De groei hangt eerder/meer af van de aangeboren/gegeven genen, dan van de hormonen. Net als kaalheid en dergelijke.
Grtz Nick :hug2:
idd.. het is een drogredenatie van ´mensen met bril zijn intelligenter dan zonder bril´ ;)
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Anon20180730 »

Hakuna schreef:Ben sinds kort aan de diagnostiek begonnen, end e psycholoog vroeg of ik nog vragen had en ik vroeg wat hormonen bij mijn lichaam en vooral op mijn leeftijd van 50 jaar gaan doen. Daar ik erg slank ben (sommigen noemen het mager) heb ik zelf de indruk dat een hormoonbehandeling op mijn lichaam, leeftijd en figuur niet veel meer zal doen, afgezien van de psychische gevolgen. De psycholoog kon mij niet echt een bevredigend antwoord geven en zei dat het met de bijwerkingen wel meevalt als je verder gezond bent en niet roken doet.

Maar toch houdt deze vraag mij bezig wat ik op mijn leeftijd nog van hormonen kan verwachten en krijg ik inderdaad vrouwelijk vormen of zullend de effecten verwaarloosbaar zijn?
overigens zijn de effecten er wel op jouw leeftijd, maar misschien moet je nog even wachten voordat die pas enigszins doorbreken :cry:
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Anon20180311 »

Irene,

Mss, zijn we allemaal maar even intelligent. Met of zonder bril, liever er zonder.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Claire »

Bij de 1 doen de hormonen wat meer bij de ander wat minder.
Het zij zo want veel kan je er niet aan doen.
50 plus een klein beetje hier, 2 jaar aan hormonen ik ben ben zeker blij met was de hormonen voor mij doen.
In de Wpath staat beschreven hoe lang het duurt voor de hormonen beginnen te werken en hoe lang de veranderingen doorgaan als
is dat weer bij iedereen beetje anders.
Staat hier ergens op forum of even googlen
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Hakuna »

Claire schreef:.
Staat hier ergens op forum of even googlen
Zou je eens een paar links kunnen plaatsen of een trefwoord waar ik dit kan terugvinden op dit forum?

Via Google kom ik doorgaans op algemene informatiesites van artsen en ziekenhuizen terecht omtrent hormoonbehandeling bij transgenders.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Claire »

Wpath, standards of care, daarmee zou het moeten lukken
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door leonie »

ik wil hier graag ook even op reageren , was 65 jaar toen ik met hormonen begon , dit was op 3 maart 2012
nu , dus meer dan 4 jaar later ben ik toch erg veranderd , of die veranderingen nu allemaal gebeurt zijn door de hormonen kan ik niet zeggen , en ik denk niemand , maar o.a. fijnere huid - waardoor je gezichtshuid fijner word en jonger uitziet , minder en fijnere beharing , ik ben toch inmiddels 10 kg bijgekomen ( dit kan ook deels komen door het feit dat nu men transitie volledig gedaan is - me veel geruster en beter voel in men vel ) het vet komt voornamelijk aan de billen , achterwerk , en onderlichaam , ik heb ongeveer 12 kg spiermassa verminderd op deze tijd - hierdoor verandert er veel in je leven , hetgeen je vroeger met je mannenlichaam bijna zonder problemen aan zware lichamelijke dingen kon doen , zijn nu bijna niet meer mogelijk - bv.5 jaar terug kon ik gemakkelijk op 1 week men haag scheren - deze is 110 m x 3 kanten - nu doe ik daar 6 weken over ??? vroeger kon ik hout voor men houtkachel fijn kloppen op een 30 minuten , nu kan ik bijna niks meer doen , ik had na 4 maanden al borsten een B cup en zo gaat dit verschil nog door hoor
Hormonen werken zeer langzaam in op je lichaam , het is niet zoals bv. Antibiotica of zo , als je dat inneemt merk je dat al na enkele dagen , hormonen gaat veel trager werken

Ik denk dat hormonen normaal passen binnen een transitie , en dat men de verschillen , tussen , voor de transitie en daarna in zijn geheel van de transitie moet bekijken - dus castratie ( srs ) - hormonen - enz....
Mijn ervaring is , hormonen werken net zo goed op latere leeftijd , alleen duurt het wat langer en moet je uw eigen wat tijd en geduld geven , en ook , bij de ene gaat het effect groter zijn dan bij de andere , en natuurlijk , hoe jonger je begint hoe beter het resultaat .

ik vind wel , mocht ik men transitie kunnen overdoen , ik direct hetzelfde zou doen , voel me nu toch enorm goed , veel beter dan voor men transitie , en ja , ik heb nu een vaste relatie met een man , hij is Engelsman , wij wonen samen , hij is travestie , en we voelen ons heel gelukkig zo
Ik wens je veel succes en geluk , wat je ook kiest
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Anon20180730 »

leonie schreef: Mijn ervaring is , hormonen werken net zo goed op latere leeftijd , alleen duurt het wat langer en moet je uw eigen wat tijd en geduld geven , en ook , bij de ene gaat het effect groter zijn dan bij de andere , en natuurlijk , hoe jonger je begint hoe beter het resultaat .
Dat is ook mijn ervaring.

Proficiat leonie, je hebt 't verder ook goed voor elkaar :)
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: Effecten hormoon behandeling (oudere transgenders)

Bericht door Bailey »

over leeftijd gesproken zijn er 2 punten met de hormoonbehandeling:

1) De hormoonbehandeling werkt langzamer omdat het metabolisme van het lichaam lager is, maar belangrijker:

2) De hormoonbehandeling kan veel 'testosteronschade' niet ongedaan maken. Naarmate je ouder wordt blijft testosteron een vermannelijkende werking houden door bevoorbeeld het verharden van kraakbeen waardoor je een hoekiger uiterlijk krijgt. Dit blijf je ook als je aan de hormonen bent houden en kun je alleen chirurgisch ongedaan maken.