SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jessy

Re: SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

Bericht door Jessy »

Ja binnen mag het nergens meer in openbare ruimtes/gebouwen. Dus het is buiten of niet. En dan moet de overheid natuurlijk gaan uitkijken hoe ver ze gaan, want rokers zijn een hoop inkomsten.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Lorenzo

Bericht door Lorenzo »

Ik ben van mening dat stoppen met roken beter cold turkey gedaan kan worden, ik weet bijna 100% zeker dat dingen als pleisters en kauwgom en zelfs pillen las ik dat die de afkickverschijnselen alleen maar doen uitstellen, je kan er beter nu even doorheen bijten dan ben je er vanaf, als je pleisters of kauwgom gaat gebruiken dan komen de verschijnselen wel over een half jaar, maar de verschijnselen zullen komen,
vroeg of laat je ontkomt er niet aan.
Ik ben ruim 7 maanden geleden ook gestopt met roken (cold turkey) ik ben gestopt met een lach op mijn gezicht ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik gestopt ben, je krijgt er zoveel voor terug
beter functionerende longen, betere conditie etc...en daarnaast je wilt graag in srs, dan is stoppen met roken naar ik weet wel een vereiste, kijk eens wat je over houd door simpelweg
die vieze sigaret voorgoed uit te drukken.

De sigaret is in tegenstelling tot wat veel rokers denken NIET je vriend/maatje, its your worst nightmare.
Maar goed het blijft jouw keuze natuurlijk.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Jessy schreef:Ja binnen mag het nergens meer in openbare ruimtes/gebouwen. Dus het is buiten of niet. En dan moet de overheid natuurlijk gaan uitkijken hoe ver ze gaan, want rokers zijn een hoop inkomsten.
Rokers zijn ook een hoop kosten. Die berekening kun je echter niet maken, omdat je dan ook moet gaan bepalen of het geld kost of oplevert dat een roker gemiddeld genomen eerder dood gaat dan een niet-roker. Laten we daar maar niet aan beginnen en er vanuit gaan dat over het algemeen voor een democratisch land geldt dat de volksgezondheid uiteindelijk toch een hogere prioriteit heeft dan inkomsten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik vrees dat dat in deze tijd een naïeve gedachte is... Ooit had ik dat positieve vertrouwen ook, helaas te vaak geconfronteerd geworden dat het niet zo is.
Maar goed, dat is een onderwerp op zich en daar zal ik deze verder niet mee vervuilen :)
Madeleine

Bericht door Madeleine »

Hana schreef:Een e-sigaret heeft mij enorm geholpen, ik heb de dosis nicotine steeds kunnen verlagen en rook inmiddels vloeistof met 0mg nicotine.
Dit nadat ik alles had geprobeerd, pleisters, kauwgom, medicatie, cold turkey...

Het is zo fijn om er vanaf te zijn!
Werkte bij mij ook prima.

Al moet ik bekennen dat ik meer aan de rituelen verslaafd ben dan de nicotine: na het eten, korte pauze houden, ff nadenk momentje of een lekker drankje? Tijd voor een peuk....
Dan helpt het enorm om te dampen (met alleen een muntsmaak, sans nicotine), maar ook dat wordt sporadischer.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Lorenzo

Bericht door Lorenzo »

Madeleine schreef:
Hana schreef:Een e-sigaret heeft mij enorm geholpen, ik heb de dosis nicotine steeds kunnen verlagen en rook inmiddels vloeistof met 0mg nicotine.
Dit nadat ik alles had geprobeerd, pleisters, kauwgom, medicatie, cold turkey...

Het is zo fijn om er vanaf te zijn!

Al moet ik bekennen dat ik meer aan de rituelen verslaafd ben dan de nicotine: na het eten, korte pauze houden, ff nadenk momentje of een lekker drankje? Tijd voor een peuk....
Rituelen zijn vreselijke patronen die moeilijk te doorbreken zijn, maar onmogelijk is het niet.
Ik heb ze ook gehad, Eten dan iets drinken en dan een peukie...wat een genot was dat des tijds.
Maar wat een genot is het nu, dat ik niet meer hoef toe te geven aan die verdraaide ritueeltjes.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik herken de rituelen maar al te goed. Bewuste pauzes thuis om buiten een sigaretje te roken (ik rook niet binnen), buiten een stukje wandelen op het werk met een sigaretje... Allemaal van die dingen die waarschijnlijk zonder roken niet meer vanzelfsprekend zijn (maar natuurlijk nog steeds wel kunnen).