Dodenherdenking
-
Anon20190516
Dodenherdenking
Vanavond ben ik hier naar het centrum geweest om de doden te herdenken.ik bedacht me,dat dankzij hun die gestorven zijn,ik in een wereld mag leven,waarin ik mezelf mag zijn.daar ben ik dankbaar voor!
-
Anon20210626
Re: Dodenherdenking
Ja , vorig jaar naar de dam en daarna de stad in ........Dit jaar ging dat niet . wij hebben hier op het dorp de herdenking opgeluisterd met het koor .
Sfeervolle en mooie herdenking en door het mooie weer een grote opkomst .
Sfeervolle en mooie herdenking en door het mooie weer een grote opkomst .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik was er bij in Breda, actief meegedaan zelfs. Ik heb de foto net in 'Je foto' gepost maar voor de volledigheid mag het best nog een keer:

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Anon20190516
Het verhaal hier in mijn woonplaats is:een nsb-er kwam elke week bij de kapper,hij is uiteindelijk(door de kapper denk ik)vermoord.waarop de duitsers ,vijf willekeurige mensen oppakten.te voet naar de kerk hier lieten lopen,ze tegen de muur zetten en exucuteerden..elk jaar wordt de exacte route gelopen die hun moesten afleggen naar hun dood,waarbij onderweg even gestopt wordt bij 2 monumentjes.de indringende galm van 2 verschillende klokken van 2 verschillende kerken en de hele ceremonie in zijn totaliteit vind ik altijd zeer indrukwekkend.na de ceremonie kon iedereen die dat wilde bloemen neerleggen.ikzelf heb een bosje gele fresia's neergelegd
-
vickyblauw
Ik was op 4 mei op de Normandy American Cemetery in Coleville sur Mer, Frankrijk. Dan is 2 minuten stilte maar betrekkelijk weinig.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
-
anne-nienke
Ik heb dit weekend een docu zitten kijken over Auschwitz Birkenau. Wat me daar nog het meeste aan verbaasde is met wat voor een gemak mensen instaat blijken te zijn om de meest verschrikkelijke dingen te doen.Rikki schreef:Vanavond ben ik hier naar het centrum geweest om de doden te herdenken.ik bedacht me,dat dankzij hun die gestorven zijn,ik in een wereld mag leven,waarin ik mezelf mag zijn.daar ben ik dankbaar voor!
Ik vraag me dan wel eens af, stel nu dat ik een jaar of 20 was in en woonde in Nazi Duitsland.....zat ik dan ook gewoon in het leger. Hoe had die omgeving my instaat gesteld om bizarre dingen te doen.
Een kijk tip: Generation War (TV Mini-Series 2013)