Ik heb mijn huisarts gevraagd om progesteron voor te schrijven. Hij heeft een recept afgegeven voor Crinone, een vaginaal in te brengen gel. Zowel mijn oude apotheek (Alphega) als mijn nieuwe (Benu) reageren met "Levertijd onbekend. Ja, theoretisch zou het maanden kunnen duren."
Iemand een slimme tip? Die club in de regio Zuid-Oost-Azië weet ik ook wel te vinden, maar ik heb liever geen gedoe met de douane...
TRANSGENDERCARE MEDICAL FEMINIZING PROGRAM
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: TRANSGENDERCARE MEDICAL FEMINIZING PROGRAM
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Anon20180501
Toevallig Eva, ik heb vorige week mijn endocrinologe ook gevraagd om Progesteron.
Ze wilde zich er eerst in verdiepen en zou er bij onze volgende afspraak op terug komen. Geen meteen een nee dus ondanks dat ook zij het VUmc in haar nek hoort hijgen, maar in plaats daarvan heeft ze op mijn verzoek wel mijn dosis Progynova verhoogd naar 2x2mg/pd.
Ik kan je helaas niet helpen maar volg met veel interesse hoe dit zich verder ontwikkelt.
Ik kan je helaas niet helpen maar volg met veel interesse hoe dit zich verder ontwikkelt.
-
Janice
Gefeliciteerd ladies, jullie zijn in 1 dag al verder dan ik in anderhalf jaar tijd bij het VU. Wie weet nog eens in juli een poging wagen.
-
Anon20180501
Dank je Janice maar na 6 jaar had ik het wel gezien bij het VUmc en ben ik een alternatieve route gaan bewandelen. Uiteindelijk heb ik er door de tegenwerking van het VUmc en de nasleep/gevolgen daarvan in totaal 13 jaar over gedaan, ik had dus beter van begin af aan het VUmc links laten liggen.
Natuurlijk heeft het ergens aan gelegen maar dat is een lang verhaal waar ik liever niet meer aan herinnerd word. De eisen waar ik toentertijd mee geconfronteerd werd zijn volgens mij ook zo rond 2007/8 komen te vervallen dacht ik, in ieder geval wat afgezwakt...
Ik hoop dat jou een nog langere weg bespaard zal blijven, desnoods huichel verzwijg en lieg je alles bij elkaar als het nodig is want de 10 jaar die ik door hun toedoen ben verloren zijn niet in te halen en daar word ik dagelijks op een pijnlijke manier aan herinnerd.
Natuurlijk heeft het ergens aan gelegen maar dat is een lang verhaal waar ik liever niet meer aan herinnerd word. De eisen waar ik toentertijd mee geconfronteerd werd zijn volgens mij ook zo rond 2007/8 komen te vervallen dacht ik, in ieder geval wat afgezwakt...
Ik hoop dat jou een nog langere weg bespaard zal blijven, desnoods huichel verzwijg en lieg je alles bij elkaar als het nodig is want de 10 jaar die ik door hun toedoen ben verloren zijn niet in te halen en daar word ik dagelijks op een pijnlijke manier aan herinnerd.
-
Anon20190209
Wellicht een idee om te vragen naar Utrogestan, dit kan zowel oraal, vaginaal als rectaal worden toegediend. Utrogestan is bioidentiek. Zelfs veel biovrouwen die zwanger willen worden gebruiken Utrogestan rectaal dus totaal niets vreemdsEva schreef:Ik heb mijn huisarts gevraagd om progesteron voor te schrijven. Hij heeft een recept afgegeven voor Crinone, een vaginaal in te brengen gel. Zowel mijn oude apotheek (Alphega) als mijn nieuwe (Benu) reageren met "Levertijd onbekend. Ja, theoretisch zou het maanden kunnen duren."
Iemand een slimme tip? Die club in de regio Zuid-Oost-Azië weet ik ook wel te vinden, maar ik heb liever geen gedoe met de douane...
Groetjes Cher
-
Eva
- Beheerder
Ik weet het, promotie van zelfmedicatie is niet gewenst hier. Aan die regel heb ik zelf meegewerkt. Maar ik heb een geldig recept van mijn huisarts, dus ik beschouw het niet als zelfmedicatie, hooguit als eigen initiatief.
Via een PB kreeg ik een tip over een leverancier waarmee ik zelfs de douane kan omzeilen. Niet noemen hier als je weet wie ik bedoel, alsjeblieft.
De grap is nota bene dat het spul me minder kost dan ik bij de apotheek in Nederland moet bijbetalen...
Via een PB kreeg ik een tip over een leverancier waarmee ik zelfs de douane kan omzeilen. Niet noemen hier als je weet wie ik bedoel, alsjeblieft.
De grap is nota bene dat het spul me minder kost dan ik bij de apotheek in Nederland moet bijbetalen...
-
Eva
- Beheerder
Dank je wel Cher! Nét te laat... Ik houd het overigens wel in gedachten.
-
Eva
- Beheerder
Mislukt.
De aanvraag is afgewezen door een arts. Daarover is geen correspondentie mogelijk, dus een reden voor de weigering is niet te achterhalen.
Ben ik te eerlijk geweest? Had ik niet moeten aangeven dat ik transgender ben? Ik weet het niet en zal het helaas ook niet te weten komen.
Nu maar eens zien of de huisarts een middel wil voorschrijven dat de apotheek wél kan leveren.
Ben er wel wat verdrietig om.
De aanvraag is afgewezen door een arts. Daarover is geen correspondentie mogelijk, dus een reden voor de weigering is niet te achterhalen.
Ben ik te eerlijk geweest? Had ik niet moeten aangeven dat ik transgender ben? Ik weet het niet en zal het helaas ook niet te weten komen.
Nu maar eens zien of de huisarts een middel wil voorschrijven dat de apotheek wél kan leveren.
Ben er wel wat verdrietig om.
-
Anon20180501
Spijtig om te horen Eva, ik ben er bang voor dat ook mijn endo niet zal durven te pionieren. Ik moet en ga me nog verdiepen in Ultrogestan maar ik verwacht dat dit middel binnen dezelfde categorie zal vallen, de 'wij zijn zuinig en boeren die niet alles willen weten en vreten' categorie...
Maar ik geef de moed en hoop nog niet op, mijn endo weet dat ik bepaalde risico's durf aan te gaan...
Maar ik geef de moed en hoop nog niet op, mijn endo weet dat ik bepaalde risico's durf aan te gaan...
-
Heleen Vrukalakos
Dit artikel ( geplaatst in begin post) is vrij actueel voor doseringen in andere landen en wordt het vol op toegepast zoals ik heb vernomen van andere transgender MtF. Ik kan er een hoop over posten maar heb geen idee of het wenselijk is hier op dit forum.