Startdatum RLE

Psychologen en procedures
SophiaW

Startdatum RLE

Bericht door SophiaW »

Hoi iedereen.

Ik vroeg me af of jullie weten wanneer je RLE ingaat volgens het vu. Ik leef namelijk al sinds december als vrouw en ik heb sinds midden maart hormonen via mijn huisarts.

Ik had 9 mei een eerste afspraak met de endo en verpleegkundige maar door mijn eigen stomme fout heb ik die afspraak, waar ik drie maanden op moest wachten, gemist :oops: (ben een beetje boos op mezelf)
Nu heb ik pas 7 juli een nieuwe afspraak :( Maar gaat mijn RLE dan pas in volgens het vu? Ik hoop heel erg van niet... Dat zou mij echt extra boos maken op mezelf omdat ik dan 2 maanden langer moet wachten om mijn eigen stomme fout.

Ik heb een beetje een hekel gekregen aan mezelf. Ik kan gewoon nooit iets goed doen voor mijn gevoel. En dan de allerbelangrijkste afspraak ever moet ik natuurlijk weer missen :fpalm: Soms haat ik mezelf echt een beetje :oops:

Hebben jullie ook weleens dat je je zo voelt? :oops:
Anon20180501

Re: Startdatum RLE

Bericht door Anon20180501 »

Mijn traject liep niet via het Vumc, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen, maar normaal is dacht ik, groen licht hrt > binnen 3 maanden start RLE, en erkenning daarvan...

Ik ken alleen maar zelfhaat, haatdragendheid ken ik ook wel een beetje maar dat slijt bij mij meestal wel snel. :)
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Tegen mij zijden ze de vorige keer dat de RLE na maximaal 3 maanden na start HRT sowieso in gaat. Als je niet helemaal zeker bent, kun je ze altijd bellen lijkt me?

Zelfhaat ken ik ook, dat is een makkelijke valkuil voor iedereen lijkt me. Wat dan helpt is, hoe cliche ( en soms heel moeilijk) dan ook, tegen jezelf blijven herhalen wat je allemaal wel goed doet.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
SophiaW

Bericht door SophiaW »

Dankje voor jullie reacties. Maakt het dan voor de startdatum niet uit dat de HRT gestart is door mijn huisarts, en niet door het vu? (wel in samenwerking met het vu)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Dat was bij mij ook het geval Sophia maar toch - op last van mijn verzekeraar - ging mijn rle pas in na het officiële groene licht voor de hrt. Ik zou gewoon een belletje doen zoals Luna zegt... ;)
SophiaW

Bericht door SophiaW »

Okee dat zou wel jammer zijn... ): Ik heb het ze afgelopen donderdag al gevraagd bij de poli zelf, en toen konden ze mij geen antwoord geven, dus bellen zal mij ook niet helpen denk ik.

Ik heb al wel groen licht sinds 11 februari, maar mijn eerste afspraak is dus op 7 juli maar ik ben op 16 maart begonnen met hormonen via mijn huisarts. Misschien begint de RLE dan toch eerder dan 7 juli omdat ik al wel groen licht had toen ik de HRT begon
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Als je het zeker wilt weten zou ik toch even bellen. Als de receptioniste het dan niet weet, vraag je of ze kan mailen of ze die willen doorsturen naar je primaire behandelaar, Ik neem aan dat die het wel weet.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
AnjaE

Bericht door AnjaE »

SophiaW schreef:Ik heb een beetje een hekel gekregen aan mezelf. Ik kan gewoon nooit iets goed doen voor mijn gevoel. En dan de allerbelangrijkste afspraak ever moet ik natuurlijk weer missen :fpalm: Soms haat ik mezelf echt een beetje :oops:

Hebben jullie ook weleens dat je je zo voelt? :oops:
Nog geen ervaring met RLE, maar zoals iedereen al gezegd heeft gewoon even bellen. En jezelf niet haten he! These things happen. Balen mag uiteraard.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Het VUmc heeft tot nog toe bij iedereen maling gehad aan andere diagnoses en behandelingen. Je RLE gaat in bij het consult met de endo waar ze de HRT starten. Als je al hormonen gebruikte, fijn, maar dat telt niet. Mijn RLE ging begin december 2014 in, terwijl ik op 7 april al via het Haga met de hormonen begonnen was, en in de zomer van 2013 al om was gegaan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
SophiaW

Bericht door SophiaW »

Emma schreef:Het VUmc heeft tot nog toe bij iedereen maling gehad aan andere diagnoses en behandelingen. Je RLE gaat in bij het consult met de endo waar ze de HRT starten. Als je al hormonen gebruikte, fijn, maar dat telt niet. Mijn RLE ging begin december 2014 in, terwijl ik op 7 april al via het Haga met de hormonen begonnen was, en in de zomer van 2013 al om was gegaan.
Dan is het dus echt super kut dat ik mijn afspraak gemist heb. Wat ben ik toch ook stom :cry: