De bijwerkingen van androcur

Plaats reactie
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Net even mezelf m'n periodieke onthaar-beurt gegeven... lichaamsbeharing is blijkbaar ook op plekken gaan groeien waar dat het eerst al niet meer deed/lichter van kleur was :shock: En waar de haren er al waren (armen & benen) groeien ze veel sneller terug dan voor de operatie :cry:

Ik ga dit deze week nog bespreken met de endocrinoloog... die terugkomende haartjes op verkeerde plekken vind ik misschien nog wel erger :cry:


En nee, ik ben niet bang voor de dermatoloog... ik ben vorig jaar nog bij een dermatoloog geweest voor eczeem door contact met verkeerd schoonmaakmiddel :|

Ik ben ook niet bang voor de endocrinoloog in de zin van dat ik er niet durf heen te gaan. In dit geval ben ik alleen bang dat er niks aan mijn klachten gedaan wordt. Zo'n beetje als de angst voor een belangrijke uitslag, zeg maar. Het is niet de angst zoals voor een operatie. Over het algemeen speelt angst alleen als er een fysiek pijnlijke behandeling gaat komen.


Als het uiteindelijk een ander medicijn wordt heb ik er weinig op tegen. Ik wil enkel een echt werkend medicijn tegen mijn klachten... ik wil niet met lege handen weer uit de spreekkamer komen.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Meisje 1991 wordt je niet moe van jezelf?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Amy »

Ik denk eerder dat ze moe wordt van de mensen die haar problemen niet goed begrijpen en toch haar proberen de les te lezen...
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Danielle »

Daniéla schreef:Een raar idee misschien maar kan je niet een pilletje vermalen en dan verdelen over meerdere kleine - bv holle legossteendopjes - en dan het gewicht delen door het aantal dopjes dat je ermee kan vullen, zoveel dopjes staat dan voor dat gewicht... is maar een idee hoor. ;)
Ik ga zonder begeleiding van een arts niet meer zelf prutsen met pillen, heb m'n lesje wel geleerd.

Buiten dat: die Cyproteron tabletjes zijn al vrij klein. Om het goed te verdelen in kleine porties en die dan ook nog te bewaren is lastig. Zelfs met nopjes van omgekeerde legosteentjes.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Amy schreef:Ik denk eerder dat ze moe wordt van de mensen die haar problemen niet goed begrijpen en toch haar proberen de les te lezen...
Jij hebt precies het zelfde probleem niks aan willen nemen van een ander en gewoon het wiel op nieuw proberen uit te vinden!

Hoe je het wend of keert je hormonen moeten in balans komen om je goed te voelen en lichamelijke en geestelijke problemen te vermijden daar ga ook jij vroeg of later achter komen.
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Danielle »

Meisje1991 schreef:Net even mezelf m'n periodieke onthaar-beurt gegeven... lichaamsbeharing is blijkbaar ook op plekken gaan groeien waar dat het eerst al niet meer deed/lichter van kleur was :shock: En waar de haren er al waren (armen & benen) groeien ze veel sneller terug dan voor de operatie :cry:
Bedenk wel dat cisvrouwen ook gewoon haar over hun hele lijf hebben. Ga je niet spiegelen aam onrealistische beelden in de media.
Als het uiteindelijk een ander medicijn wordt heb ik er weinig op tegen. Ik wil enkel een echt werkend medicijn tegen mijn klachten... ik wil niet met lege handen weer uit de spreekkamer komen.
Afgelopen najaar was ik bij de endocrinoloog voor een nieuwe verwijzing naar de huidtherapeut en heb naar de opties gevraagd. Lage dosis androcur was geen probleem en heb ik nu alleen maar niet omdat ik zelf de boot af hield.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Amy »

tanisha schreef:
Amy schreef:Ik denk eerder dat ze moe wordt van de mensen die haar problemen niet goed begrijpen en toch haar proberen de les te lezen...
Jij hebt precies het zelfde probleem niks aan willen nemen van een ander en gewoon het wiel op nieuw proberen uit te vinden!

Hoe je het wend of keert je hormonen moeten in balans komen om je goed te voelen en lichamelijke en geestelijke problemen te vermijden daar ga ook jij vroeg of later achter komen.
Ik denk dat dat meer een probleem van jouw kant is waar je niet in wil zien dat niet iedereen hetzelfde is en hetzelfde reageert op die hormonen en/of blokkers. Die geestelijke problemen door androcur waar je het over hebt heb ik nog nooit iets van gemerkt en zo te lezen Meisje ook niet dus ik zie heel dat probleem niet.

Je moet het denk ik ook niet willen om jouw manieren op iemand te proberen te forceren want nogmaals wat voor jou werkt wil niet zeggen dat het voor iederen werkt.

En ja ik geef ook toe dat ik nogal eigenwijs ben en niet zomaar alles aan neem. Het spijt me maar als je al begint over klachten met androcur waar ik nooit iets van gemerkt hebt dan wordt de rest van je verhaal voor mij ook iets minder geloofwaardig en houd ik me liever aan mijn eigen bevindingen of gevoelens.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Is dat zo.....
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Amy »

Ik zei het misschien verkeerd, het is niet dat ik je verhaal niet geloof maar als het eerste deel al niet op mij van toepassing is dan lijkt me de rest ook minder relevant voor mij aangezien ik er toch anders op reageer.

Geloofwaardig was niet de juiste woordkeuze in die andere post, mijn excuses.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

De androcur heeft bij jouw ook nog werk te verrichten dat mag je niet vergeten na je srs krijg je een totaal ander verhaal dan is de testosteron fabriek foetsie de testosteron die je dan nog hebt komt van je bijnieren net als bij elke andere vrouw!

Je bent handiger als ik met internet Amy lees je eens in over hormoon waardes bij vrouwen er is zat over te vinden met name het stukje oestrogeen dominantie is erg interessant!
Plaats reactie