Nieuwe chat! Zie dit topic.

De bijwerkingen van androcur

Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Ik ben vandaag bij de endocrinoloog geweest en heb Androcur 10 voorgeschreven gekregen nadat ik de situatie had uitgelegd wat betreft de beharing, de puistjes en het overmatig vette gezicht/haren.

Normaal gesproken is het geen Androcur na de operatie, maar toen ik met deze klachten kwam kreeg ik dus de 10mg. Over 3 maanden gaat bloed geprikt worden. Vandaag prikken had geen zin omdat ik al een weekje de 50mg had genomen.

Ik hoop dat deze 10mg voldoende is om de klachten te verhelpen :)
Danielle schreef:Bedenk wel dat cisvrouwen ook gewoon haar over hun hele lijf hebben. Ga je niet spiegelen aam onrealistische beelden in de media.
Ik vergelijk het niet met beelden in de media, maar met hoe ik was qua beharing vlak voor m'n operatie. Het mag niet achteruit gaan wat mij betreft.

Verder is beharing bij CIS vrouwen deels afhankelijk van afkomst en voor een deel genetisch bepaald, dacht ik. Wat dat betreft hebben zowel mijn zus als moeder erg weinig beharing op de romp, ik hoor het dus ook niet te hebben. Zeker niet als het eerst al weg was en dan plotseling terugkomt... Nee :?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Amy »

tanisha schreef:De androcur heeft bij jouw ook nog werk te verrichten dat mag je niet vergeten na je srs krijg je een totaal ander verhaal dan is de testosteron fabriek foetsie de testosteron die je dan nog hebt komt van je bijnieren net als bij elke andere vrouw!

Je bent handiger als ik met internet Amy lees je eens in over hormoon waardes bij vrouwen er is zat over te vinden met name het stukje oestrogeen dominantie is erg interessant!
Heb je de bijsluiter van die androcur wel eens gelezen? Al die bijwerkingen van het spul KUNNEN voorkomen, het hoeft niet persé bij iedereen voor te komen. Er staat zelfs bij de bijwerkingen dat er naast kans op afname van libido ook kans is op toename er van en dat komt meer in de buurt van wat ik zelf ervaar, of dat bij mij ook echt door de androcur komt weet ik niet.

Ik weet dat bio vrouwen een beetje testosteron hebben, het nut daarvan zijn ze niet heel erg duidelijk over in de meeste van die artikelen of het verschilt tussen artikelen dus daar ga ik geen touw aan vast knopen. Ze zeggen ook dat progesteron het libido kan verhogen dus nog zoiets...

Oestrogeen dominantie heb ik wel eens van gelezen. Volgens de artikelen die ik er over heb gelezen is dat wat er na de overgang gebeurt. Oestrogeen niveaus zakken een stuk maar progesteron niveaus gaan zo goed als helemaal weg waardoor er alleen nog maar oestrogeen over is. Dit zou de oorzaak van sommige overgangsklachten zijn en te verhelpen door het niveau van progesteron omhoog te halen door dat in te nemen. Niets met testosteron te maken.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Als je post op bent en je drukt je testosteron kompleet weg met androcur heb je ook oestrogeen dominantie zelfde verhaal alleen dan kunstmatig.
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Weet men zeker dat Androcur 10mg na de operatie even effectief is als 50mg voor de operatie? :?

Ik slik inmiddels al 3 weken Androcur... mijn haar is inmiddels minder vet geworden en het gezicht marginaal ook, puistjes zijn bijna weer weg :)

Maar lichaamsbeharing is gaan groeien op plekken waar het voor de operatie niet meer was (of heel licht was) zoals op de buik, borst en tot mijn schrik gisteren ook bovenin mijn rug. Echt veel meer en ook meer gekleurd waar het eerst alleen hele lichte bijna kleurloze donshaartjes waren. Die plek is bij mij door omstandigheden bijna niet te ontharen, dus ik heb gewoon graag dat het teruggaat naar het niveau van voor de operatie.

Nog een plek met veranderde haargroei zijn de oksels: die hoefde ik voor de operatie maar eens in de 1,5 week te scheren, dan waren er lichte haartjes. Nu moet ik het elke hooguit 2 dagen doen omdat er donkere zwarte haartjes uitgroeien :? Ik weet dat bio-vrouwen daar ook haar hebben, maar als het blijkbaar ook langzaam kan groeien wil ik dat. En het is een indicatie dat het e.e.a. nog niet terug even goed is als daarvoor :?

Zou dit meer tijd nodig hebben of is de dosis mogelijk te laag om hetzelfde effect als daarvoor te bereiken?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Ik zou willen zeggen probeer eens met een kanon op een mug te schieten!
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Wat jij classificeert als een "mug" hoeft voor een ander niet per se zo te zijn.

Ik snap al die weerstand tegen dat medicijn niet. Het heeft voor mij 2 jaar lang prima gewerkt. Totdat ik ermee stopte, toen begon de ellende.

Al die verhalen over het al dan niet wegdrukken van testosteron... laat ik even een fictief getal nemen... stel dat het niveau ervan voor de operatie 0,5 was. Daar heb ik 2 jaar lang probleemloos op gefunctioneerd. Geen verkeerde haargroei of depressies en een normaal libido. Wat is dan het probleem om de waarde na de operatie op hetzelfde niveau te houden?

Iets zegt me namelijk dat die waarde veranderd is, want waar komt anders die vreemde haargroei e.d. vandaan?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20210626 »

Alle argumenten om er vooral heel voorzichtig mee te zijn , zijn meerdere keren genoemd . Ik heb geen zin meer in deze litanie , verheerlijking van een middel dat voor een SRS een echte reden heeft. Slik lekker wat je wil accepteer dan ook de andere gevolgen .

Het laatste wat ik erover wil zeggen is dat je er volgens mij nog geen seconde over nagedacht hebt dat jouw lichaam er mischien nog even over doet om aan een nieuw evenwicht te wennen . Een tienerpuberteit duurt enkele jaren en hier wordt als in een RPG een instant resultaat verwacht


Succes verder
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Meisje1991 »

Renée schreef:Het laatste wat ik erover wil zeggen is dat je er volgens mij nog geen seconde over nagedacht hebt dat jouw lichaam er mischien nog even over doet om aan een nieuw evenwicht te wennen . Een tienerpuberteit duurt enkele jaren en hier wordt als in een RPG een instant resultaat verwacht


Succes verder
Het verslechteren was echter wel vrij "instant", zeg...

Dat "nieuwe evenwicht" is in mijn ogen dus naar, want het oude van voor de operatie was toch prima? Ik geloof er verder ook niet zo in dat beharing e.d. vanzelf zou verdwijnen als het vanzelf was teruggekomen :? Toen het bij de pubertijd plotseling was gekomen door hormonale veranderingen ging het namelijk ook niet meer vanzelf weg... :?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190122 »

Wanneer gaat die roze bril eens af?
Je hormoonhuishouding moet zich stabiliseren dit heeft tijd nodig met bijwerkingen en jij blijft dit verhinderen met een overdosis androcur wat in mijn ogen totale waanzin is!
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20190209 »

Meisje1991 schreef:Wat jij classificeert als een "mug" hoeft voor een ander niet per se zo te zijn.

Ik snap al die weerstand tegen dat medicijn niet. Het heeft voor mij 2 jaar lang prima gewerkt. Totdat ik ermee stopte, toen begon de ellende.

Al die verhalen over het al dan niet wegdrukken van testosteron... laat ik even een fictief getal nemen... stel dat het niveau ervan voor de operatie 0,5 was. Daar heb ik 2 jaar lang probleemloos op gefunctioneerd. Geen verkeerde haargroei of depressies en een normaal libido. Wat is dan het probleem om de waarde na de operatie op hetzelfde niveau te houden?

Iets zegt me namelijk dat die waarde veranderd is, want waar komt anders die vreemde haargroei e.d. vandaan?
Meten is weten...... ;)

Laat nu je testosteron opnieuw meten via bloedprikken... nu je weer Androcur slikt in een lagere dosering, weet je met bloedprikken of je op het zelfde testosteron niveau zit als voor de SRS. Zo simpel is het in mijn ogen.... meten is dus weten. Kan ook gewoon via huisarts als je daar een goede band mee hebt en kan uitleggen wat er nu speelt op dit moment!