Hoii allemaal
Ruim 1 jaar slikte ik de bekende hormonen die de VU mij voorschreef. 2 x daags Progynova en 1 x daags Cyproteron. Het leek er wel op alsof ik alleen maar
last had van de bijwerkingen. Extreme vermoeidheid, lusteloosheid etc. Aangezien ik niet meer in behandeling ben van de VU nam ik recht in eigen handen. Ik ben
sinds kort begonnen met de Depo Provera, ook wel bekend als de prikpil. Mijn vermoeidheid neemt met de dag af. Ook zit ik veel lekkerder in mijn vel. De VU wenste
destijds dit alternatief niet toe te willen passen. Ook kwa borstgroei zit het goed. Een natuurlijke A verwacht ik wel te behalen. En dat past perfect bij mij.
Ik ben dus heel erg opgelucht. Een transitie is al moeilijk zat en dan moeten niet ook nog de medicijnen gaan tegen werken.
Alternatief Hormonen VU
-
Veerle Mertens
-
Janice
Re: Alternatief Hormonen VU
Bij wie ben je dan nu onder behandeling? En is het een injectie of implantaat?
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Tja, alternatief. Vermoeidheid is een bekende bijwerking van de cyproteronacetaat, waar relatief veel mensen last van hebben. Spironolactone had een alternatief kunnen zijn.
Provera is geen geschikt alternatief. Je gebruikt namelijk het verkeerde hormoon, provera bevat medroxyprogesteron. Je hebt oestrogenen nodig voor vervrouwelijking. Bovendien kan een te hoge dosis progesteron voor een prolactinepiek zorgen, waardoor je hypofyse kan gaan groeien en je oogzenuw kan afknellen.
Provera is geen geschikt alternatief. Je gebruikt namelijk het verkeerde hormoon, provera bevat medroxyprogesteron. Je hebt oestrogenen nodig voor vervrouwelijking. Bovendien kan een te hoge dosis progesteron voor een prolactinepiek zorgen, waardoor je hypofyse kan gaan groeien en je oogzenuw kan afknellen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Veerle Mertens
Het was kiezen of delen, ik ben momenteel nergens onder behandeling. Op zich had ik al een vrouwelijke lichaamsbouw en nauwelijks beharing. Met de medroxy progesteron proberen we de vervrouwelijking
op een andere manier te ondersteunen. Ieder medicijn heeft nu eenmaal zijn risico's.
Het is afwachten op de ''grote operatie'' die ik in Thailand ga laten uitvoeren.
op een andere manier te ondersteunen. Ieder medicijn heeft nu eenmaal zijn risico's.
Het is afwachten op de ''grote operatie'' die ik in Thailand ga laten uitvoeren.
-
Veerle Mertens
Een 3 maandelijkse injectie.Janice schreef:Bij wie ben je dan nu onder behandeling? En is het een injectie of implantaat?
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Hmmm, de "grote chirurgen" in Thailand volgen wel de Thaise wet die voor dit soort operaties twee geschiktheidsverklaringen eist. Of gaan we nu allemaal een nep-RLE verklaring op het internet kopen?Veerle Mertens schreef:Het was kiezen of delen, ik ben momenteel nergens onder behandeling. Op zich had ik al een vrouwelijke lichaamsbouw en nauwelijks beharing. Met de medroxy progesteron proberen we de vervrouwelijking
Progesteron is inderdaad wel deels verantwoordelijk voor borstvorming. Wat het verder met je doet, zo los, zonder iets anders, lijkt me nogal onontgonnen terrein. Ieder medicijn heeft zijn risico's, tuurlijk, maar je eigen hormoonhuishouding is nu eenmaal anders dan die van de mensen waar het medicijn voor bedoeld is. En het risico dat dat oplevert kun je niet zomaar negeren.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Anon20190516
Het lijkt me niet zo verstandig om zelf maar wat aan te gaan rommelen,maar goed je moet het zelf weten,is jouw lijf