Onze vestiging in Amersfoort wordt opgeheven. Wat ik verkopen kan zet ik op Marktplaats, maar een deel brengt nauwelijks iets op en geef ik weg. Zo kwam ik in contact met een vrij jonge vrouw van wie een van de dochters net van haar vent af is (citaat, niet mijn woordkeuze). Daar is dus een wasmachine heel welkom, evenals een droger. De vaatwasser wilde ze zelf wel hebben.
We raakten vorige week al in gesprek. Ze komt niet uit de sjiekste wijk van Amersfoort, za'k maar zeggen, maar we hebben wel wat wederzijdse kennissen. Zo groot is Amersfoort nou ook weer niet.
Vandaag was ze er weer om nog een en ander in te laden. Ze had met een taxi-ondernemer gesproken die Elisabeth en mij in het verleden maandelijks naar Te Pas reed. Jazeker, hij kende me nog en wist zelfs nog op welk huisnummer ik woonde. "Maar het is wel een man hoor", had hij gezegd. Mijn lieve koopster had daar ernstige twijfels bij en keek me nogal vragend aan toen ze het vertelde.
Ik heb haar verteld hoe de vork aan de steel zit. Bij de volgende rit bracht ze haar oom mee. Om te helpen sjouwen. Zei ze. Best een aardige kerel en ik heb de indruk dat ook die bezichtiging in goede aarde is gevallen.
Ik kreeg nog een bloemstukje van ze met daaraan een envelopje, dat ik pas in Etten samen met Emma open mag maken. Ze hebben familie in Etten, dus dat schept ook weer een band. Logisch toch?
Stealth leven...? Kweenie. Ik heb grote twijfels of dat werkelijk haalbaar is. Bovendien hoef ik me nergens voor te schamen en geniet eigenlijk best wel van dit soort ontmoetingen. Gewóón doen. Gewoon leuk!
Dat is een man...
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat is een man...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Judiana
Re: Dat is een man...
mooi zeg !
vooral het gewoon doen en wel zien !
de mooie momenten van het leven !
vooral het gewoon doen en wel zien !
de mooie momenten van het leven !
-
Anon20180311
Hoi Eva,
Lief van je koopster
en ruimdenkender dan,....... Als "taxi-ondernemer", met wat verstand, klets je toch niet zomaar, zonder toestemming over persoonlijke dingen van je andere klanten
. Ik schaam me eveneens niet voor mijn GD, maar dat neemt niet weg dat ik het toch totaal niet op prijs zou stellen
, dat iemand zoals een "taxi-ondernemer" onterecht en belangloos, mijn privé zomaar op straat zou werpen. Ps. je laatste zin vind ik wel bijzonder mooi geschreven Eva (mooi verhaal, bedankt om het te delen).
Grtz Nick
Lief van je koopster
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ach Nick, huisartsen en taxichauffeurs vertellen wel vaker meer door dan ze fatsoenshalve mogen doen. Ik heb allebei meegemaakt. Het gebeurt, het overkomt iedereen. Eigenlijk is het roddelen en denk ik werkelijk dat ik me nooit schuldig heb gemaakt aan roddelen? Kweenie. Het vleesch is zwak zullen we maar zeggen 
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)