Vreemde opmerking

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180311

Re: Vreemde opmerking

Bericht door Anon20180311 »

Sorry iedereen,

Maar had mijn moeder nu nog moeten leven en ik vertelde haar dat, dan kende ik al haar :wship: opmerking.
Deze:

"Dat kind weet nog niet wat kinderen baren is zeker, laat staan een vrouw :lol: ."

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

Thx tanisha :hug2:

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Michelle

Bericht door Michelle »

Schitterend om te lezen Nick :)
Anne V

Bericht door Anne V »

Nick; dit is mooi gedaan door de postmeester.
En ook de opmerking van:
Nick schreef:en tussen haakjes Nick werd niet geboren als vrouw, maar als een kind van het vrouwelijk geslacht-zijnde, is dat duidelijk.
Renée schreef:Doe gewoon wat op dat moment gedaan moet worden en denk niet in hokjes , dat is mijn mening ...
Zeer mee eens. Gelukkig gebeurt het steeds meer. Toen ik ruim 40 jaar geleden op de MTS zat was dat nog een echt jongens bolwerk. Op de paar honderd jongens zaten er toen geloof ik maar drie meisjes en dat alleen bij elektrotechniek. Toen werd er helaas nog vaak gesteld dat vrouwen bepaalde zaken niet zouden kunnen. Een uitspraak als dat iemand zei dat hij nooit een vrouwelijke monteur aan zijn auto zou laten werken deed bij mij mijn stekels opzetten. De reactie die ik dan gaf was dat ik juist die meid zou kiezen omdat zij bewust voor de opleiding had gekozen en jongens er wel eens in kwamen "bij gebrek aan iets anders waarvoor ze geschikt zijn". Bij mijn werk waren de vrouwen in verleden alleen in de administratieve ondersteuning maar kwamen er door de jaren heen gelukkig ook bij voor het vakinhoudelijk werk. Dat hun soms wat andere benadering mij ook aanspreekt komt toch ook wel door mijn vrouwelijke kant :dance:

Waar je al lang niet meer bij stil staat is dat het jaren terug voor veel beroepen zeer ongewoon was om daar een vrouw of man te zien; wat je nu al niet eens meer zou opvallen. Slechts voor een aantal zeer specifieke beroepen is het nog wel opvallend.

Enige waar ik tegen ben is het geforceerde gelijktrekken van de verhouding M/V. Zolang het aantal gediplomeerden voor een beroep niet gelijk is zal de verhouding op de arbeidsmarkt ook niet gelijk zijn. Iedereen moet een gelijke kans houden op werk. Daarbij wel drempels wegnemen voor mannen en vrouwen die graag werk doen dat van oudsher niet aan hun geslacht werd toegewezen.
Anon20180311

Thx Michelle en Anne V

Grtz Nick :hug2:
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Tsja, zo'n opmerking ligt voor ons gevoelig, 98% van de maatschappij voelt zich wel prima bij die strikte tweedeling en staat er waarschijnlijk niet eens bij stil. Ik denk niet dat mensen het kwaad bedoelen als ze zo'n opmerking plaatsen.. Pijn doet het af en toe wel.
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Je hebt het gewoon perfect opgelost door met haar leidinggevende te gaan praten, dank je wel voor de manier waarop je het zo levendig hebt gebracht :). Prachtig gedaan.

Groetjes,

:hbeat: Charlotte :hbeat:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

@ Nick, Ik lijk een enorm gat te hebben gegraven voor mezelf.Het is nooit mijn intentie geweest om te kwetsen of iets in die richting. Ik heb ook nogsteeds het idee dat je niet begrijpt wat ik bedoel (en een aantal anderen). Ik geloof dat ik het voldoende heb geprobeerd het uit te leggen, maar dat lijkt niet te helpen. Ik kan je eigenlijk alleen maar vragen om me te vertrouwen op mijn blauwe ogen dat ik mensen niet beoordeel of veroordeel louter en alleen omdat ze bij een bepaalde groep horen. En als ik dat dan toch doe, dan geef ik daar vaak een duidelijk argument voor. Kan je me daarop vertrouwen?
Anon20180311

anne-nienke schreef:@ Nick, Ik lijk een enorm gat te hebben gegraven voor mezelf.Het is nooit mijn intentie geweest om te kwetsen of iets in die richting. Ik heb ook nogsteeds het idee dat je niet begrijpt wat ik bedoel (en een aantal anderen). Ik geloof dat ik het voldoende heb geprobeerd het uit te leggen, maar dat lijkt niet te helpen. Ik kan je eigenlijk alleen maar vragen om me te vertrouwen op mijn blauwe ogen dat ik mensen niet beoordeel of veroordeel louter en alleen omdat ze bij een bepaalde groep horen. En als ik dat dan toch doe, dan geef ik daar vaak een duidelijk argument voor. Kan je me daarop vertrouwen?
anne-nienke,

"Ik twijfel niet aan het feit dat het nooit u intentie is geweest om te kwetsen,...................."

Een duidelijk argument "omdat ze bij een bepaalde groep horen" bestaat totaal niet. Daar mensen groepen/hokjes maken. B.v. één mens, groep mens, GD probleem, groep GD, homo-zijnde, groep homo, arm, groep arm, laaggeschoold, groep laag geschoolde, donker/zwart, groep vreemden, gelovig, groep der geloof, enz,.....................Maar, dit kan één en dezelfde mens/persoon zijn. Er bestaat maar één groep onder de mensen, en dat is mens zijn, jezelf als mens mogen en kunnen zijn ongeacht,......1001 hokjes/groepjes......................die zoals ieder mens respect, waardering, rechten verdient.

Iemand louter en alleen vertrouwen om zijn/haar blauwe ogen ( beetje vreemde vraag toch) ?
Na 10 berichten van u op dit draadje, laat ik nogmaals kennen: " ik twijfel niet aan,...." Maar,...........................

Grtz Nick ;)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Het toekennen van kwalificaties en eigenschappen aan individuen en groepen doen we allemaal, en om het overzichtelijk te houden en het ons makkelijker te maken verdelen we onze omgeving en individuen 'in virtuele hokjes' zodat we onder alle omstandigheden weten waar we aan toe zijn en weten hoe we met bepaalde situaties moeten omgaan of welke we beter kunnen vermijden, zo heb ik 53 kunnen worden en ben ik nog gezond van lijf en leden... :)