Hoii.
Zijn jullie wel eens (tijdelijk) gewisseld van hormoonmerk? En heb je hier toen lichamelijk of geestelijk iets van gemerkt of weet je daar iets van?
Sandoz pleisters zijn niet verkrijgbaar dus ik heb nu van Systen gekregen. Wel dezelfde mg etc natuurlijk.
Veranderen van hormoon merk
-
doll89
-
Cait
Re: Veranderen van hormoon merk
De hormoonspiegel werd bij mij anders dan bij sandoz . Eerst met system 100 : 800pnml daarna 690pnml ( laatste dag van pleister gemeten ) . Sandoz 100: 407pnml en 707 . Afgelopen keer dag na plakken met system 75 : 404 pnml . Over 3 maanden nog een meting op laatste dag van pleister . Ik weet niet echt welke waarde ik voor zou moeten gaan .
-
doll89
denk je dat het door de pleister komt of kan ook door andere factoren? en waarom wisselde je?Cait schreef:De hormoonspiegel werd bij mij anders dan bij sandoz . Eerst met system 100 : 800pnml daarna 690pnml ( laatste dag van pleister gemeten ) . Sandoz 100: 407pnml en 707 . Afgelopen keer dag na plakken met system 75 : 404 pnml . Over 3 maanden nog een meting op laatste dag van pleister . Ik weet niet echt welke waarde ik voor zou moeten gaan .
-
Cait
Ik denk niet dat het aan andere factoren ligt omdat ik een heel gebalanceerd diet, ritme, werk had . Ook zorgde ik dat ik niks bijzonders deed een week voor het bloed prikken . Bij het vu krijg ik altijd systen mee en bij apotheek sandoz , van daar de wissel .
-
Anouk
Ik wissel weleens tussen de Systen pleister en generieke estradiol pleister van Mylan. Buiten het feit dat bij mij de Mylan pleister beter plakt en flexibeler is, merk ik dat ik opgewekter ben dan bij de Systen-pleister. Wel heb ik hele zware benen met de Mylan pleisters, vooral na het sporten, en soms last van kortademigheid. Bij gebruik van de Syten merk ik eigenlijk bijna niets (als de pleister goed plakt), behalve dan af en toe hele neerslachtige buien en vooral duizeligheid, maar geen zware benen of kortademigheid. De duizeligheid was volgens de endocrinologe een normale bijwerking...
Ik krijg de Mylan pleisters nu voorgeschreven op mijn verzoek, maar helaas verstrekt de apotheek van het VU deze niet. Dus heb ze nu besteld bij mijn eigen apotheek.
Ik krijg de Mylan pleisters nu voorgeschreven op mijn verzoek, maar helaas verstrekt de apotheek van het VU deze niet. Dus heb ze nu besteld bij mijn eigen apotheek.
Nothing changes as everything changes