Op 7 juni jl; zou Dhr Gijs (psycholoog) telefonisch contact gehad moeten hebben met mijn vriendin voordat hij hiermee de diagnostiek fase kon afronden, echter we hebben beide die hele dag gewacht aan de telefoon en hij heeft niet gebeld, de dag erop heb ik een mail gestuurd aan Dhr Gijs met de vraag waarom hij niet gebeld heeft en wat daar de reden van was. Ook heb ik zelf het VU mc gebeld waarom er geen gesprek heeft plaatsgevonden want Luc Gijs heeft zelf de afspraak gemaakt, niet ik en mijn vriendin.
Niet dat het niet doorgaan van dit gesprek gevolgen gaat hebben voor mij zoals een onnodige vertraging of zelf dat ik rood licht krijg omdat dan al besloten is dat ik niet verder kan.
Pas op 23 juni heb ik weer een gesprek, maar weet eigenlijk al niet meer waar ik het over hebben moet, de vragenlijsten zijn al ingevuld en Dhr Gijs gaf op 23 mei jl aan dat hij verder wilde en nadat het gesprek had plaatsgevonden met mijn vriendin dat hij de diagnostiek fase wilde afsluiten zodat ik verder kan anders duurde het voor hem te lang.
Geen gesprek plaatsgevonden met vriendin..Gevolgen?
-
Hakuna
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Geen gesprek plaatsgevonden met vriendin..Gevolgen?
Klacht indienen. Luk Gijs is zelf dringend aan therapie toe, dit loopt de spuigaten uit.
De klachtencommissie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij weten dat er het een en ander verbeterd moet worden bij het genderteam, maar dat zij niets kunnen uitrichten zonder formele klachten.
De klachtencommissie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij weten dat er het een en ander verbeterd moet worden bij het genderteam, maar dat zij niets kunnen uitrichten zonder formele klachten.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Hakuna
Bedankt voor je reactie, maar denk je dat het verstandig is om een klacht tegen mijn behandelend psycholoog in te dienen, daarmee zal mijn traject beslist niet beter en sneller gaan verlopen. Het beste is gewoon dat ik de 23 juni as naar de volgende afspraak gaat en ik zal er zelf niet over beginnen. Pas als Luc Gijs hierover begint zal ik vragen wat de reden is van het niet terugbellen en misschien vond hij achteraf gezien het gesprek niet nodig, maar dan had hij wel mijn vriendin kunnen laten weten dat het gesprek niet doorgegaan had hoeven worden. Immers hij heeft mij per mail bevestigd dat deze tijd die hij aangaf voor hem het beste uitkwam.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Je noemt precies de reden dat niemand klaagt en dit dus maar voort blijft duren. We zijn allemaal zo fucking bang dat we vertraging oplopen dat we denken we zitten het wel uit, niet klagen. En het genderteam maar slachtoffers maken. Ik bedoel dit niet persoonlijk aan jouw adres, want ik heb me er ook schuldig aan gemaakt, maar eigenlijk zijn we asociaal egoistisch bezig door alleen aan ons eigen traject te denken en te veronderstellen dat we er maar beter niet te veel aandacht aan kunnen geven, dan gaat het vanzelf over. Als degenen voor ons geklaagd hadden, had de Raad van Bestuur van het VUmc of anders de Inspectie voor de Gezondheidszorg allang een keer ingegrepen en hadden we misschien wel fatsoenlijke zorg gehad...Hakuna schreef:Bedankt voor je reactie, maar denk je dat het verstandig is om een klacht tegen mijn behandelend psycholoog in te dienen, daarmee zal mijn traject beslist niet beter en sneller gaan verlopen. Het beste is gewoon dat ik de 23 juni as naar de volgende afspraak gaat en ik zal er zelf niet over beginnen. Pas als Luc Gijs hierover begint zal ik vragen wat de reden is van het niet terugbellen en misschien vond hij achteraf gezien het gesprek niet nodig, maar dan had hij wel mijn vriendin kunnen laten weten dat het gesprek niet doorgegaan had hoeven worden. Immers hij heeft mij per mail bevestigd dat deze tijd die hij aangaf voor hem het beste uitkwam.
Hoeveel vertraging loop je op als Gijs de volgende belofte wéér vergeet? Want dat gaat gebeuren. Niet dat je van mij moet klagen, dat is helemaal je eigen keuze, maar hou het in je achterhoofd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Eva
- Beheerder
Ik heb van teveel mensen klachten gehoord als die van jou, Hakuna. Een aantal nam zich met overtuiging voor een klacht in te dienen, maar werden weer met een vriendelijk kluitje in het riet gestuurd. Want vriendelijk is Luk Gijs absoluut. Een uiterst beminnelijk mens.Emma schreef:...
Hoeveel vertraging loop je op als Gijs de volgende belofte wéér vergeet? Want dat gaat gebeuren. Niet dat je van mij moet klagen, dat is helemaal je eigen keuze, maar hou het in je achterhoofd.
Zijn falend geheugen heeft mij in mijn traject echter bijna een jaar extra gekost. Dat gun ik echt niemand!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Anon20180501
Ik voel me niet direkt aangesproken maar ik vind deze hypothetische voorstelling van zaken op deze manier verwoord met alle respect een beetje misplaatst. Het past niet om mensen die in het verleden (of heden) stukliepen op het gevoerde beleid en geen officiële aanklacht ingediend hebben op te zadelen met schuldgevoelens alsof zij en niet het VUmc-genderteam schuldig zouden zijn aan het gevoerde beleid en het in stand houden daarvan.Emma schreef...
Als degenen voor ons geklaagd hadden, had de Raad van Bestuur van het VUmc of anders de Inspectie voor de Gezondheidszorg allang een keer ingegrepen en hadden we misschien wel fatsoenlijke zorg gehad...
Begrijp me niet verkeerd, een en ander moet beter en/of anders georganiseerd en alleen door het indienen van officiële klachten is dat mogelijk te realiseren maar bepaalde (persoonlijke) omstandigheden en/of geestesgesteldheid kunnen voor sommigen reden (genoeg) zijn om daarvan af te zien.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Nee, dat is ook niet de bedoeling, mensen persoonlijk iets verwijten. Maar er moet nog steeds iets gebeuren en als er geen klachtenprocedures gevoerd worden blijft de status quo in stand.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Hakuna
Ben vandaag naar het VUmc geweest voor een afspraak met Dhr Gijs en hij begon er meteen zelf over dat hij (zijn secretaresse) zijn antwoord niet naar mij heeft doorgestuurd waardoor hij zelf geen kennis heeft kunnen nemen van mijn mail omtrent dit gesprek, maar hij verzekerde mij dat dit absoluut geen vertraging voor mij zou hebben en dat hij al besloten heeft om mij in de eerste week van juli in de vergadering te brengen voor groen licht. Hij zou alsnog tegen 5 juli bellen met mijn vriendin (vertrouwenspersoon) om alsnog een gesprek met haar aan te gaan, maar hij heeft meerdere keren herhaald dat het groen voor mij binnen is alleen het hoef het nog maar bespreken te worden met de rest van het genderteam omdat het protocol dit zo voorschrijft. Deze bespreking zou dan in de eerste donderdag van juli geplant zijn waarna ik dan de dinsdag erop de uitslag te horen krijg. Dus in de eerste twee weken van juli worden voor mij een paar belangrijke dagen.
Dus het laatste gesprek in de diagnostiek fase is met een goed gevoel afgesloten en ik wordt op de wacht lijst geplaatst voor de start voor de HRT, deze duurt inderdaad op dit moment iets van 3 tot 4 maanden.
Dus het laatste gesprek in de diagnostiek fase is met een goed gevoel afgesloten en ik wordt op de wacht lijst geplaatst voor de start voor de HRT, deze duurt inderdaad op dit moment iets van 3 tot 4 maanden.
-
Ylse
Gefeliciteerd dan, of kunnen we daar beter mee wachten tot het zwart op wit staat?Hakuna schreef:Ben vandaag naar het VUmc geweest voor een afspraak
Ik was vandaag (vanmorgen) ook in het VUmc, alleen dan bij anesthesie en dr. Meijer voor het bespreken van de FFS van komende woensdag. Ik heb je niet gezien.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Hakuna
Ylse schreef:
Gefeliciteerd dan, of kunnen we daar beter mee wachten tot het zwart op wit staat?
Mij is uitgelegd dat ik telefonisch de uitslag krijg of ik verder kan (groen licht) maar krijg je hiervan dan ook nog een schriftelijke bevestiging?