Hoi allemaal,
Ik vroeg mij af hoe "belangrijk" het is om vagina te spoelen na dilateren met K-Y gel gebaseerd op water. Natuurlijk is het prettig om na dilateren de vagina schoon te maken, maar soms doe ik het juist voordat ik ga dilateren, want ik denk dan dat anders alle viezigheid binnen blijft en rond wordt "geslingerd". Het beste zou dan zijn om zowel voor als erna te reinigen, echter is het niet altijd praktisch, want volgens mij te vaak spoelen is ook niet goed voor de vagina, vooral tijdens de genezing periode. Ik vroeg mij ook af of de tips aangegeven in de brochure over dilateren meer bedoeld voor glijmiddelen gebaseerd op olie.
Aliss
Spoelen na dilateren met K-Y gel?
-
Aliss
Spoelen na dilateren met K-Y gel?
-
doll89
Re: Spoelen na dilateren met K-Y gel?
na de sex en na het gebruik van glijmiddel zou ik spoelen. niet vooraf..
-
Anon20190122
Ik zou eigenlijk niet inzien waarom je er niet voor zou spoelen de resterende k-y gel kan geen kwaad dat is toch steriel.
Na de sex is het ook niet altijd mogelijk om je vagina uit te spoelen even rustig plassen op de wc werkt het meeste door je spierbeweging er ook uit.
Als dat ook niet mogenlijk is kan een klein formaat tampon voor max een half uurtje in je vagina ook een uitstekende oplossing zijn maar pas hier mee op een tampon droogt nog al uit en te lang laten zitten is geen prettig gevoel.
Na de sex is het ook niet altijd mogelijk om je vagina uit te spoelen even rustig plassen op de wc werkt het meeste door je spierbeweging er ook uit.
Als dat ook niet mogenlijk is kan een klein formaat tampon voor max een half uurtje in je vagina ook een uitstekende oplossing zijn maar pas hier mee op een tampon droogt nog al uit en te lang laten zitten is geen prettig gevoel.
-
Suikerklontje
Maar kan het echt zoveel kwaad om erna niet te spoelen? Wat kan er nou echt verkeerd aan gaan? Niks groots geloof ik.
Wel iets anders als alles pas geopereerd is, maar later niet meer geloof ik.
Wel iets anders als alles pas geopereerd is, maar later niet meer geloof ik.
-
diederique
Ik heb gespoeld na het dilateren zolang er bloed en weefselresten vrij kwamen; daarna (een half jaar of zo) nog maar 1 of 2x per week. Sindsdien spoel ik eigenlijk niet meer.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Suikerklontje
Helemaal nooit meer spoelen, ever? Ook niet na seks of dergelijke?
-
Anon20190122
Ik spoel ook niet met slangetjes of zo wel even snel met de douche ik denk dat diederique dat ook bedoeld?
-
Silvia
na dilateren doe ik dat slangetje erin en spoel 1st met water en daarna met betadine gemengd met water .
Everyone is Perfect in their Own Way

-
Silvia
ik vroeg me af na het dilateren , hoe maken jullie je dilateer set schoon ?
ik doe het met heet water , maar volgens mij maak dat niet 100% schoon ...
misschien doen jullie met iets anders , ook handig om te weten , zo voorkom je infecties
grt Silvia
ik doe het met heet water , maar volgens mij maak dat niet 100% schoon ...
misschien doen jullie met iets anders , ook handig om te weten , zo voorkom je infecties
grt Silvia
Everyone is Perfect in their Own Way

-
Eveliene
Ik maak de set schoon met heet water en Dettol desinfecterende zeep. Spoel slangetje maak ik ook daarmee van buiten schoon en laat er (voor en na het spoelen) heet water doorheen stromen want die droogt uit bij het gebruik van alcohol.