FFS goedgekeurd door zorgverzekeraar

Make-up, kleding, en zo voort
Janice

Re: FFS goedgekeurd door zorgverzekeraar

Bericht door Janice »

Fijn en veel succes! Welke ingrepen onderga je woensdag precies?
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Janice schreef:Fijn en veel succes! Welke ingrepen onderga je woensdag precies?
Dank je :)

Woensdag zal het eerst het voorhoofd worden, oftewel, wenkbrauw ribbels wegfrezen, ooglidcorrectie, haarlijn correctie en het voorhoofd liften. De rest doet ze in een later stadium.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Ylse

Bericht door Ylse »

Een korte update.

Woensdag geopereerd en de besproken dingen zijn gedaan. Ik was 's morgens als eerste aan de beurt en werd tegen een uur of 3 wakker in de uitslaapkamer. Geen pijn aan de operatiewonden maar het voelde alsof er een vrachtwagen over mijn lijf heen was gedenderd.

's avonds kwam de chirurg nog even langs om een kort verslag te doen van de operatie. Het bleek dat ik een enorme voorhoofdsholteontsteking had, die heeft ze schoongemaakt, eentje waarvan ze zich verbaasde dat ik daar geen last van had. Verder zit mijn lijf blijkbaar iets anders in elkaar dan de gewone mens. Tijdens de operatie bleken de zenuwbanen van mijn voorhoofd niet op de reguliere plaats te zitten en moest ze de keuze maken om of de operatie af te breken of door te snijden met als gevolg dat mijn voorhoofd gevoelloos zal blijven. De keus is op de laatste optie gevallen en we gaan zien hoe dat uit gaat pakken.

Gisteren ben ik ontslagen uit het ziekenhuis omdat alles verder helemaal goed is verlopen. Geen pijn, misselijkheid of wat dan ook. Alleen vreselijk slecht geslapen maar dat is niet rampzalig.

Afgelopen nacht heerlijk geslapen in mijn eigen bed en het lijkt er op dat alles mooi heelt. Beide ogen zijn opgezwollen en blauw en ik kijk door spleetjes.

Komende dinsdag ben ik 's middags weer bij de chirurg voor het verwijderen van de hechtingen in mijn oogleden. Ik zal dan ook wel horen hoe het verder gaat.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Heel veel beterschap en succes met het herstel Ylse. Ik besef dat er nog niet veel over te zeggen valt maar nu je voorhoofd voor altijd gevoelloos zal blijven heeft dat dan ook invloed op je gezichtsexpressie, staan die twee in verband met elkaar?

Ik hoop uiteraard van niet en mijn gevoel zegt ook dat dat niet zo is, maar..??
Sophia

Bericht door Sophia »

Hoi Ylse, heel veel beterschap met je herstel. Hebben ze de voorhoofd correctie gecombineerd met haarlijn correctie omdat ze hiervoor dan de zelfde incisie gebruiken?
Ylse

Bericht door Ylse »

Daniéla schreef:Heel veel beterschap en succes met het herstel Ylse. Ik besef dat er nog niet veel over te zeggen valt maar nu je voorhoofd voor altijd gevoelloos zal blijven heeft dat dan ook invloed op je gezichtsexpressie, staan die twee in verband met elkaar?

Ik hoop uiteraard van niet en mijn gevoel zegt ook dat dat niet zo is, maar..??
Ik durf het je nu nog niet te zeggen, ik heb wel het idee dat de spieren nog hun werk doen maar ik kan me vergissen. Voor nu ga ik er van uit dat ik nog wel normale expressie kan tonen. Ik heb dinsdag een controle afspraak en dan ga ik vragen wat de gevolgen zullen zijn.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Ylse

Bericht door Ylse »

Sophia schreef:Hoi Ylse, heel veel beterschap met je herstel. Hebben ze de voorhoofd correctie gecombineerd met haarlijn correctie omdat ze hiervoor dan de zelfde incisie gebruiken?
Ja, omdat je de wenkbrauwen wil corrigeren zal je de huid van je voorhoofd los moeten halen. Je kan dan ook direct je haarlijn corrigeren.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Sophia

Bericht door Sophia »

maar had je ook last van een hogere haarlijn? Je loopt toch ook via Alwin? Ik ben wel benieuwd mag ook via pb
Ylse

Bericht door Ylse »

Sophia schreef:maar had je ook last van een hogere haarlijn? Je loopt toch ook via Alwin? Ik ben wel benieuwd mag ook via pb
Ja ik loop ook via Alwin. Hij stelde voor om eens bij Brigitte Meijer langs te gaan om te kijken wat ze zou kunnen doen. Ik heb dat gedaan in de veronderstelling dat het toch niks zou worden (die vergoeding was immers niet zeker). We hebben de mogelijkheden besproken en daaruit kwam ook naar voren dat er wel wat mogelijkheden waren met betrekking tot mijn voorhoofd. Meijer gaf wel aan dat de haarlijn bij mannen en vrouwen niet eens zo heel veel van elkaar afwijkt en dat mijn haarlijn best wel mooi liep. Maar omdat de huid toch los moest voor de wenkbrauwen kon de haarlijn ook nog wel een stukje opschuiven. Wat het eindresultaat is weet ik nog niet, daarvoor zie ik nog te weinig met mijn dikke ogen en ook die tulband helpt niet echt mee ;)
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Yarrmor

Bericht door Yarrmor »

:O ben benieuwd hoe je dit hebt aangepakt. Ik heb zelf ook aan FFS zitten denken voor misschien straks een keer, maar zou totaal niet weten waar ik moet beginnen om het te (proberen) regelen.