concealers

Make-up, kleding, en zo voort
Josephine

concealers

Bericht door Josephine »

Cream Concealer
◾Bruikbaar voor de normale, gecombineerde, droge en gevoelige huid;
◾De dekking varieert van medium tot volledig en is goed op te bouwen;
◾Verkrijgbaar met satijnen of creamy finish.

Stick Concealer
◾Geschikt voor de normale, droge en gevoelige huid. Is niet zo’n goede match met een vettere huid of een huid met grove poriën;
◾De dekking varieert van medium tot volledig en is goed op te bouwen;
◾Verkrijgbaar met satijnen of poedermatte finish.

Cream-to-Powder Concealer
◾Past het beste bij de normale, gecombineerde of gevoelige huid. Minder goed bruikbaar voor een droge huid;
◾De dekking is goed op te bouwen en varieert van licht tot medium;
◾Verkrijgbaar met een poeder of matte finish.

Hoe Moet Je Concealer Aanbrengen?

Concealer aanbrengen gaat over het algemeen op dezelfde manier, het maakt niet uit welk type concealer je gebruikt. Is je huid wat droog?

Breng dan eerst een goede hydraterende crème aan. Concealer laat droge en vooral schilferige stukjes huid extra opvallen.

Laat je crème goed intrekken voordat je begint met concealer aanbrengen.
Janna

Re: concealers

Bericht door Janna »

Dank je voor je post. Ik ben er sinds eergisteren mee bezig, vooral voor de (hele) donkere plekken onder en tussen mijn ogen. Het is al iets beter, maar nog lang niet goed. Het lijkt zo simpel.....
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Josephine

Bericht door Josephine »

dank je voor je reactie
Fondation is altijd de basis niet de concealer
als je vragen hebt ik wil jou en iedereen graag helpen
Jessy

Bericht door Jessy »

Josephine schreef:Fondation is altijd de basis niet de concealer
Dat is mij net omgekeerd geleerd. Ook een verschillende manier van aanbrengen. Waar je foundation (in creme vorm) gerust mag smeren met een goed sponsje, moet de concealer deppend worden aangebracht voor een goede dekking. Gezien de concealer plaatselijk wordt aangebracht en foundation over het hele gelaat, werkt die laatste het geheel dan af.
Zo heb ik het geleerd van twee verschillende professionele dames.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

Jessy schreef:
Josephine schreef:Fondation is altijd de basis niet de concealer
Dat is mij net omgekeerd geleerd. Ook een verschillende manier van aanbrengen. Waar je foundation (in creme vorm) gerust mag smeren met een goed sponsje, moet de concealer deppend worden aangebracht voor een goede dekking. Gezien de concealer plaatselijk wordt aangebracht en foundation over het hele gelaat, werkt die laatste het geheel dan af.
Zo heb ik het geleerd van twee verschillende professionele dames.
Zo heb ik het ook geleerd. Ik gebruik nu meestal een stick, en dat gaat met grove strepen, daarna is het een kwestie van vervagen met een kwast. De foundation gaat er dan overheen. Deppen met een kwastje, en daarna weer vervagen (of uitsmeren, hoe je het noemen wil).
Janna

Bericht door Janna »

Ik heb beide varianten gehoord van verschillende pro's. Op het moment ben ik aan het proberen met een primer en daarna de concealer. Geen foundation. Ik leef nog als m....(je weet wel), dus ik moet het toch een beetje androgyn houden, helaas.

Vanochtend weer bezig geweest met die donkere vlekken. Ze willen maar niet weg! Als ik meer product gebruik dan gaat het meer glimmen en valt het juist meer op, ook al dekt het dan iets beter. Zo vervelend!
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Josephine

Bericht door Josephine »

Ik heb 3 en half jaar een zaterdag en avondopleiding gevolgd bij de nederlandse beautyschool en het zijn twee verschillende methodes ik heb het daar geleerd op twee verschillende manieren en dit is wat het meest logisch is maar ieder moet er zich goed bij voelen maar een concealer wordt gebrukt om contouring aan te brengen en niet als basis.
Ik wil iedereen helpen maar wil niet worden afgeschilderd als dat ik zo maar wat zeg
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

Josephine schreef: Ik wil iedereen helpen maar wil niet worden afgeschilderd als dat ik zo maar wat zeg
Dat doet toch niemand? Althans, niet mijn intentie. Het eerste dat ik doe is vrij grof de consealer aanbrenger (een soort van dag creme gebruik ik toch al (vrijwel altijd). Consealer altijd vervagen....en daarna een foundation aanbrengen....zo heb ik het geleerd....

Wat doe jij anders?
Josephine

Bericht door Josephine »

ik begin met het clening van de huid dan een dagcreme goed in laten trekken k doe soms nog een vochtinbrengde cream vam jenkings gebruiken en dan is het wat je wilt ik gebruik vloeibare fonduation en dan de contouring met concelear en om oneffenheden weg te werken.
en sorry dat ik een beetje zuur reageerde.
Jessy

Bericht door Jessy »

Concealer en contouring lijken mij toch 2 verschillende dingen.
Concealer gebruik je om bepaalde dingen volledig af te dekken. Gezien dat enkel op de te verbergen plaatsen gebruikt wordt, valt het minder op met een egale laag foundation erover.
Contouring gebruik je op bepaalde zaken iets lichter te maken zodat ze gezien worden (highlighting), en andere zaken iets donkerder zodat ze minder opvallen (shading). Door juist gebruik ervan kun je de hele vorm van je gezicht anders laten ogen, de kaaklijn vrouwelijker laten ogen, een te grote neus wat minder laten opvallen, etc. En dit doe je inderdaad na de foundation.

PS: ik bedoel er niets aanvallends mee, ik zeg alleen wat ik geleerd heb, en hoe ik zelf ook ervaar dat het werkt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.