Fantasie in je hoofd

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Amber

Fantasie in je hoofd

Bericht door Amber »

Even om te kijken of ik de enige ben met dit... ik heb vaak dat als ik muziek opzet of ik in bed lig of zo dat ik dan een soort alternatieve versie van mijn leven (soort van) naspeel in mijn hoofd. alleen dan met mijzelf als meisje en gewoon alles een beetje beter. soms bepaalde situaties die ik heb meegemaakt en dan opnieuw maar dan met mezelf als meisje of zo. zoals ik had gewild dat het was. soms leef ik meer in die wereld dan in de echte. natuurlijk niet super erg maar vroeg me gewoon af of jullie dat ook wel eens hebben!
Defying Gravity :mrgreen:
Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Re: Fantasie in je hoofd

Bericht door Tanja »

Dat is voor mij heel herkenbaar Amber dus je bent zeker niet de enige hoor.
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat:
Jessy

Bericht door Jessy »

Heel vaak zelfs, gezien ik de stap in het echte leven nooit heb durven maken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

yep, heel herkenbaar.
Alhoewel ik er wel iets anders tegen aan kijk dan de meesten.

Veel nagedacht over het verleden en hoe het had kunnen lopen als ik een meisjes was geweest.
Ik zelf probeer me altijd wel de positieve en negatieve kanten voor te stellen. Het is makkelijk om jezelf een rooskleurig beeld van de werkelijkheid te geven wanneer je fantaseert over iets wat had kunnen zijn, maar niet is.
Je focust onderbewust dan vaak op negatieve aspecten in je leven waarbij je denkt dat die anders hadden kunnen lopen als je iemand van het andere geslacht was maar laat met deze mindset ook automatisch positieve dingen uit je huidige leven weg.
Je focus op een bepaald aspect van het leven, laat je andere aspecten vergeten.
Er zijn ook leuke dingen in je leven gebeurd en jezelf forceren voor te stellen dat alles beter was als het andere geslacht is denk ik niet correct.
Het is een beetje het zelfde als mensen zeggen : als ik zus had gedaan was het zo anders afgelopen.
Mensen die zich niet identificeren als transgender hebben ook problemen in het leven en negatieve ervaringen, vergeet dat niet.
De emotie die je op het moment van fantaseren ervaart zijn gebasseerd op ervaringen die je hebt opgedaan op het pad dat je hebt belopen.
Het idee van geboren willen zijn als het andere geslacht , laat je emoties uit het verleden anders ervaren dan ze eigenlijk waren.
Je bent aangetast door een idee.
Alhoewel je een voorstelling kan doen van hoe je het anders zou hebben ervaren, het echt overdoen kan niet en heeft daarom geen waarde in realiteit voor mij en het scenario is dus niet objectief te beoordelen.

Het antwoord op de vraag of: als je met 1 druk op de knap als meisje geboren zou zijn is voor mij daarom nee, omdat mijn levenspad als man mij heeft gemaakt tot wie ik ben en elk ander pad dat ik had kunnen belopen is daarmee onbelangrijk.
Oordelen over hoe je anders zou hebben uitgepakt heeft geen basis zonder ervaring.
Mijn moeder zei altijd tegen mij : als hadden komt is hebben geweest. Zo denk ik er ook over. Ik ben blij met wat ik kan hebben en nu heb, ben niet negatief over wat ik kon hebben, want dat is voor mij onbelangrijk en staat te ver weg van realiteit.

grtz
Wesley
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Hmm, ik heb iets soortgelijks. Niet per se hoe mijn leven er tot nu uit zou hebben gezien als ik als bio vrouw was geboren (soms wel), maar meer hoe zou het hier en nu er uit zien als ik als bio vrouw was. Waar ik het meeste over na denk is mijn toekomst. Ik heb een hele specifieke toekomst visie van mezelf en kan daar niet meer vanaf wijken, het is de enige manier om gelukkig te zijn lijkt het.
Amber schreef: soms leef ik meer in die wereld dan in de echte.
Hier relateer ik meeste mee, en soms is bij mij ten minste de halve dag, en soms de hele. Afgelopen wintermaanden heb ik geloof ik niet echt meegekregen omdat ik echt alleen maar dissocieerde met de werkelijkheid. Pas op daarvoor, want hoewel het verleidelijk is, vergeet niet nu te leven en oplossingen voor je problemen te zoeken, want in je hoofd leven maar niet in het echt is een waste, hoe moeilijk de huidige situatie ook is.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Isabelle

Bericht door Isabelle »

Hier wat filosofie om over na te denken bij het onderwerp geluk en psychologie.
Wel in het engels.

http://www.broitsablog.com/?p=38
http://www.thephilosophyofeverything.co ... -happiness
https://lucian.uchicago.edu/blogs/eluci ... l-anxiety/

Amber

Bericht door Amber »

Wat leuk en bijzonder om te lezen dat jullie dit ook hebben. ik twijfelde even of ik dit moest plaatsen want had ook gekund dat jullie dachten dat ik gestoord was.
ik heb dat ook dat ik idd fantasieen heb over hoe ik eruit zou hebben gezien als ik normaal als meisje was geboren en gek genoeg is het gewoon hetzelfde als nu maar dan mooier... dus heb ik mijn hoofd niet echt door dat ik het niet echt ben. maar op mijn gender na zijn er ook andere dingen beter zeg maar.
Ik vind jullie reacties heel bijzonder en fijn om te lezen dat veel mensen dit eigenlijk ervaren!
Defying Gravity :mrgreen:
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

FullMoonSynch schreef:
Hier relateer ik meeste mee, en soms is bij mij ten minste de halve dag, en soms de hele. Afgelopen wintermaanden heb ik geloof ik niet echt meegekregen omdat ik echt alleen maar dissocieerde met de werkelijkheid. Pas op daarvoor, want hoewel het verleidelijk is, vergeet niet nu te leven en oplossingen voor je problemen te zoeken, want in je hoofd leven maar niet in het echt is een waste, hoe moeilijk de huidige situatie ook is.
Ik denk wel een beetje dat dit "gevaarlijk" is. Ik herken het wel, maar ik probeer me daar niet teveel mee bezig te houden. Het vergroot denk ik ook de kans dat je al je problemen afschuift op je gender identiteit. Als dit dan was ik wel gelukkig, en dat is voor heel veel zaken simpelweg niet waar.

Ik heb overigens wel eens gekkere fantasieën gehad. Om er maar 1 te noemen, op de fiets naar school. Ik heb wel (meer dan eens) zitten denken, al ik nu gewoon even aangereden wordt en dat ik "strategisch" gewond raak tussen de benen. De rest behoeft geen uitleg denk ik. het is natuurlijk een bizarre gedachte, maar ik heb ze wel gehad. Ik heb ook wel in bed liggen bidden (wat voor mij ook vrij bizar is) etc etc etc.

Ik denk dat er maar 1 moment is waarop fantasie je iets gaat brengen. Als je leeft in het hier en nu. Stel dat ik nu een echte (of trans) vrouw was, hoe zou ik me dan voelen, hoe zou ik me gedragen zou ik dan van mijn interne conflict af zijn? Eigenlijk een soort van gereedschap om uit te vogelen of je wel echt een vrouw bent.
Isabelle

Bericht door Isabelle »

anne-nienke schreef:
FullMoonSynch schreef:
Ik denk wel een beetje dat dit "gevaarlijk" is. Ik herken het wel, maar ik probeer me daar niet teveel mee bezig te houden. Het vergroot denk ik ook de kans dat je al je problemen afschuift op je gender identiteit. Als dit dan was ik wel gelukkig, en dat is voor heel veel zaken simpelweg niet waar.

Ik heb overigens wel eens gekkere fantasieën gehad. Om er maar 1 te noemen, op de fiets naar school. Ik heb wel (meer dan eens) zitten denken, al ik nu gewoon even aangereden wordt en dat ik "strategisch" gewond raak tussen de benen. De rest behoeft geen uitleg denk ik. het is natuurlijk een bizarre gedachte, maar ik heb ze wel gehad. Ik heb ook wel in bed liggen bidden (wat voor mij ook vrij bizar is) etc etc etc.

Ik denk dat er maar 1 moment is waarop fantasie je iets gaat brengen. Als je leeft in het hier en nu. Stel dat ik nu een echte (of trans) vrouw was, hoe zou ik me dan voelen, hoe zou ik me gedragen zou ik dan van mijn interne conflict af zijn? Eigenlijk een soort van gereedschap om uit te vogelen of je wel echt een vrouw bent.
Helemaal waar, daar ligt het verschil tussen filosofie en fantasie ook juist in.
Fantasie brengt illusie, filosofie vraagt zich af waarom je deze illussies hebt en probeert je te helpen ermee om te gaan.
De werkelijkheid loslaten is geen goed idee maar een andere manier van de werkelijkheid bekijken is heel gezond en is het geen wat ons verder brengt als mensheid.
Emperische kennis over de wereld en over jezelf moet je niet altijd voor lief nemen maar het aan de andere kant ook niet wantrouwen want anders kom je niet verder.
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

Sociosoof schreef:
Helemaal waar, daar ligt het verschil tussen filosofie en fantasie ook juist in.
Fantasie brengt illusie, filosofie vraagt zich af waarom je deze illussies hebt en probeert je te helpen ermee om te gaan.
De werkelijkheid loslaten is geen goed idee maar een andere manier van de werkelijkheid bekijken is heel gezond en is het geen wat ons verder brengt als mensheid.
Emperische kennis over de wereld en over jezelf moet je niet altijd voor lief nemen maar het aan de andere kant ook niet wantrouwen want anders kom je niet verder.
Iedereen kent deze zin wel: "ik voel me een vrouw". Ik vraag me wel eens af, hoe weet ik ik dat eigenlijk? En het korte antwoord is...ik heb geen idee. Ik kan het alleen maar inbeelden, eigenlijk is dat het. Daarnaast moet je het gaan "testen". Ik vind het soms wel fijn om je af te vragen, stel nu dat ik nu een vrouw was, wat zou dat met me doen. Vaak is dat heel erg weinig. Soms is dat heel relevant.