'Verbied tijdelijk alle implantaten'

Nieuwsberichten
Merle

'Verbied tijdelijk alle implantaten'

Bericht door Merle »

Niet per se een trans-centrisch berichtje, maar omdat de wens voor een borstvergroting weleens voorkomt bij transvrouwen, leek het me toch wel nieuwswaardig om dit nieuwtje hier te plaatsen.

NOS Nieuws - 'Verbied tijdelijk alle implantaten'

"Er is een Meldpunt Klachten Siliconen en daar komen heel veel vrouwen met allerlei lekkageproblemen en gezondheidsproblemen ten gevolge van de gelekte siliconen. Het blijkt niet alleen om PIP-implantaten te gaan, maar ook om implantaten van andere merken."

En eerlijk is eerlijk: dit maakt een borstvergroting zeker niet aantrekkelijker voor mij persoonlijk... voor zover dat het al was eigenlijk. Maar ik ben stiekem wel een klein beetje benieuwd naar jullie standpunten. Wat zijn bijvoorbeeld jullie afwegingen in het geval van deze ingreep?
Met veel liefs,
Merle
Hedwich

Re: 'Verbied tijdelijk alle implantaten'

Bericht door Hedwich »

een van de redenen dat ik heel huiverig ben voor implantaten, is de kans op lekkage / zweten en de gevolgens van dien... Daarnaast speelt er meer: worden het geen kanponskogels, de geldprijs, heb ik over X jaar wel geld genoeg voor een vervanging?
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Inmiddels is het downplayen gestart, bijvoorbeeld hier.
Tegengestelde informatie is er ook. Heel veel zelfs. Ik ga er niet aan beginnen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Hedwich

Bericht door Hedwich »

en dat ja. dat als ik klachten ga krijgen dat het dan waarschijnlijk toch wel weer aan mijzelf zal gaan liggen... :(
Raisa

Bericht door Raisa »

Horrorverhalen klinken altijd krachtiger dan de vele verhalen waarin het goed gaat. Als ik uiteindelijk minder krijg dan een A-cup wil ik wel een borstvergroting. Als ik tzt het geld niet heb, zou het een reden kunnen zijn om mijn srs uit te stellen.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Raisa schreef:Als ik tzt het geld niet heb, zou het een reden kunnen zijn om mijn srs uit te stellen.
Hoezo dat dan?
Raisa

Bericht door Raisa »

Ik denk niet dat ik veel geld heb wanneer ik in aanmerking kom voor srs. Een bvg is aanzienlijk goedkoper als je die tegelijkertijd met je srs laat uitvoeren.
Merle

Bericht door Merle »

Raisa schreef:Horrorverhalen klinken altijd krachtiger dan de vele verhalen waarin het goed gaat.
Daarin heb je zeker wel gelijk, Raisa, maar ik denk ook dat het hartstikke belangrijk is om onze ogen en oren niet te sluiten voor negatieve verhalen, want die zijn er dus ook en niet met de minste complicaties. Eigenlijk zoals met iedere fysieke ingreep wel. En net zoals voor die ingrepen is er eigenlijk maar één belangrijke vraag: vind ik het de risico's en moeite waard? Zelf ben ik er nog niet uit, maar zoals het er nu voorstaat ben ik er wel (licht) negatief gestemd over. Eigenlijk precies om wat Hedwich al zei:
Hedwich schreef:worden het geen kanponskogels, de geldprijs, heb ik over X jaar wel geld genoeg voor een vervanging?
Daar heb ik (voorlopig) niets aan toe te voegen. ;)
Met veel liefs,
Merle
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Eén van de belangrijkste dingen waar ik bang voor ben is dat als er echt geen borstgroei op gang komt, een BVG er bij mij niet gaat uitzien.
Kleine mannelijk tepeltjes op een halve bal onder de huid die je goed kunt zien zitten, erg onnatuurlijk. Iets wat ik eens gezien had bij één van die gekke vrouwen die een DD-cup niet genoeg vonden en voor een G-cup gingen. Zag er dus echt niet uit, DD-cup met implantaten bij die betreffende vrouwen nog wel.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Venka

Bericht door Venka »

Als ik weinig borstgroei ga krijgen dan zal ik e.v.t. wel overwegen om een bvg te overwegen maar wordt dan geen DD cup maar gewoon een B cupje.Voorwaarde is wel dat het natuurlijk staat.Ik moet er niet aan denken om dadelijk in een bikini op het strand te liggen zonder borsten.Het financiële aspect zal ook niet makkelijk worden maar dat maar even terzijde.De schoonmoeder van mijn broer had(is inmiddels overleden) ook een bvg gedaan omdat ze 0 borsten had en bij haar is het heel natuurlijk gelukt. Maar ja als je die vieze shemales als voorbeeld neemt dan word ik daar helemaal niet goed van.Dat nooit