Coming out:Vermeende grizzlybeer op de weg is cuddly knuffel

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190501

Coming out:Vermeende grizzlybeer op de weg is cuddly knuffel

Bericht door Anon20190501 »

In februari van dit jaar ben ik begonnen met mijn transitie. De psycho-diagnostiek is zowat achter de rug. Inmiddels ben ik ook volop bezig met logopedie en in november kan ik als alles loopt zoals verhoopt starten met de HRT. Behalve mijn vriendin en de professionele zorgverleners was echter tot voor erg kort niemand op de hoogte.

Enkele weken geleden ben ik dan eindelijk begonnen met mijn coming out naar goede vrienden. Natuurlijk met de bijhorende knoop in de maag.

Die knoop was echter nergens voor nodig. Mensen reageerden verrast, soms bezorgd, onwetend. Maar tot nu toe allemaal respectvol en accepterend.

Ik weet dat dit in de toekomst hoogstwaarschijnlijk niet altijd het geval zal zijn. Bovendien wordt familie en schoonfamilie nog een zware dobber.

Maar toch wou ik dit even melden. Soms zie je beren op de weg die er helemaal niet zijn....
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Coming out:Vermeende grizzlybeer op de weg is cuddly knu

Bericht door Irene_de_Vreede »

herkenbaar, we maken het onszelf nog moeilijker dan het al is.
Irene
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

O zo herkenbaar. Ik zie altijd enge spinnen, maar ik vind de beer wel beter. Die kan nog in een knuffel veranderen. Met spinnen is dat wat minder. Maar tot nu toe bleken die spinnen er eigenlijk niet te zijn.
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Houd er wel rekening mee dat mensen die eerst heel begripvol overkomen later plots van gedachten kunnen veranderen als ze zien dat je werkelijk"om"gaat.hoeft bij jou natuurlijk niet perse te gebeuren.maar bij mij dus wel met enkele collega's.verder:gefeliciteerd!!