Heh, ik wil ook giechelbuien! Maar ik moet nog even wachten voor ik aan de HRT zit...Elise schreef:Hier kijk ik dus nu al naar uit heAmy schreef: Die giechelbuien zijn ook echt geweldig trouwens vooral als je met een paar vriendinnen tegelijk allemaal zo'n giechelbui hebt.
Wtf is wrong with me????
-
Tarvosita
Re: Wtf is wrong with me????
-
NaomiClareNL
Dit topic lezende realiseer ik me eens te meer hoezeer ik buiten de boot val met alles. Van wat hier beschreven is heb ik maar bijzonder weinig van mee gekregen. Af en toe een beetje emotioneel zodat ik kan janken maar meeste tijd niets. En in 5,5 jaar HRT en 2 jaar daarvoor proberen te leven als vrouw ben ik welgeteld nu 32 keer mevrouw genoemd en meteen ook 25 keer er achteraan meneer...
Om te janken als ik het kon....
Nee, ik blijf voor altijd een buitenstaander in de T-wereld en voor de rest van de wereld een man. Ik wilde dat ik exact 5 jaar geleden dood was gegaan. DAT is pas een afdoende oplossing van transzijn. De rest is behelpen.
Nee, ik blijf voor altijd een buitenstaander in de T-wereld en voor de rest van de wereld een man. Ik wilde dat ik exact 5 jaar geleden dood was gegaan. DAT is pas een afdoende oplossing van transzijn. De rest is behelpen.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Anon20190516
Naomiclaire,wat erg voor je.zijn je bloedwaardes wel ok?hoeveel mg oestrogeen krijg je?ik vind het wel apart,want in 5 jaar zou je toch wel effecten moeten hebben?????liefs Rikki
-
3B67-A22C
NaomiClaire, ik vind het ontzettend rot voor je. Maar volgens mij ben je geen buitenstaander hoor, ik denk dat elke trans er eentje is met een eigen verhaal. Of we zijn allemaal buitenstaanders. Vind het ook raar dat vijfeneenhalf jaar HRT niks opgeleverd zouden hebben. Weet je waar het door komt?
-
Nate_0
Ik denk niet dat je daadwerkelijk een buitenstaander bent binnen de T-wereld. Dat kan ook gewoon met je eigen interpretatie te maken hebben (ik ken het wel, na jarenlang gepest te zijn voel ik me per definitie een buitenbeentje/het minst gemogen in groepen, terwijl dat helemaal niet waar is).
Wel supernaar dat mensen je niet vaak juist genderen
Mensen gaan ook veel te weinig af op de gekozen presentatie van de persoon, en veel te veel op wat ze geleerd zijn (= persoon in vrouwenkleding maar met mannelijke trekken in het gezicht = man ipv persoon in vrouwenkleding maar met mannelijke trekken in het gezicht & stem = vrouw). Ik ben me er altijd wel bewust van geweest maar in mijn jaren als werknemer bij de McDonald's heb ik het tig keer meegemaakt dat mensen ditzelfde deden, ook bij vrouwen bij wie hun trans-heid niet per se heel opvallend was.
(Maar goed, McDonald's wilde mij ook geen jongenspet geven, en toen ik het strikje van mijn meisjespet haalde (niets beschadigd, drukknoopje) waren ze pissig... so...)
Wel supernaar dat mensen je niet vaak juist genderen
(Maar goed, McDonald's wilde mij ook geen jongenspet geven, en toen ik het strikje van mijn meisjespet haalde (niets beschadigd, drukknoopje) waren ze pissig... so...)
meerdere zakken met zaagsel
-
Isabelle
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Sorry naomi, rot voor je dat mensen je steeds verkeerd aanspreken.NaomiClareNL schreef:Dit topic lezende realiseer ik me eens te meer hoezeer ik buiten de boot val met alles. Van wat hier beschreven is heb ik maar bijzonder weinig van mee gekregen. Af en toe een beetje emotioneel zodat ik kan janken maar meeste tijd niets. En in 5,5 jaar HRT en 2 jaar daarvoor proberen te leven als vrouw ben ik welgeteld nu 32 keer mevrouw genoemd en meteen ook 25 keer er achteraan meneer...
Ik denk ondanks je situatie dat je misschien inderdaad anders er tegenaan moet kijken. Een buitenstaander in de T wereld ? De vraag is dan wil je zo graag bij de t wereld horen dan ? Je bent toch jezelf ?
Misschien is het mijn karakter wel, maar het laatste wat ik zoek is bevestiging dat ik hoor bij de T wereld, in mijn idee breng ik en iedereen hier juist zijn eigen ervaring binnen en vormt daarmee de t wereld. Het is geen groep waar je bij wilt horen, het is een aspect van je leven waarmee je nou eenmaal onlosmakend verbonden bent met de groep.
Jij bent de t wereld en geen buitenstaander ! Het is niet alsof je ervoor kiest bepaalde gevoelens te hebben om transgender te zijn, het is zo en jij bent transgender met je eigen gevoelens en ideeën.
Isabelle
-
NaomiClareNL
Lees in het verborgen forum mijn verhaal in Naomi's hoekje Rikki.Rikki schreef:Naomiclaire,wat erg voor je.zijn je bloedwaardes wel ok?hoeveel mg oestrogeen krijg je?ik vind het wel apart,want in 5 jaar zou je toch wel effecten moeten hebben?????liefs Rikki
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
NaomiClareNL
Hahahahahahahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahha je maakt een grapje zeker?Naomi schreef:Weet je waar het door komt?
Nee dat weet ik niet want die [extreme zelfcensuur] ''experts'' van VUmc hebben zich nog nooit ook maar één moment gebogen over mijn probleem en na ontelbare bezoeken met nietswetende studenten tegenover me had ik om een echte dokter gevraagd. Die was zo mogelijk nog erger. De eerste keer raakte hij in paniek over een te hoge oestrogeenwaarde in januari terwijl het augustus was (dezelfde bloedtest bevatte ook een testosteron uitslag en die was in februari gebruikt voor de beoordeling of ik door mocht naar de operaties dus er is wel naar gekeken ...). Ach ja, dat was dan wel ruim over de NL waarde maar exact de ondergrens in het VK...
Dan die 2e keer, beste man had een complete paniekaanval. Toen er helemaal niets meer uitkwam heb ik om een recept gevraagd. Nee was het antwoord, nog een keer gevraag en weer nee. Toen brak ik en ben ik gevlucht, huilend.
Of vorig jaar juni, hij was er niet, na een tijdje bij de balie gevraagd en hebben ze hem gebeld of zo. Toen jij eraan kwam liet hij weten dat hij uit een belangrijke bijeenkomst was gehaald. Sorry maar als je al een afspraak hebt staan moet je toch beter werk doen hoor. Ik ben net zo belangrijk als welke bijeenkomst ook.
Even later komt de psychologe binnenwaaien, ook te laat, en laat uit haar mond vallen dat ik er voor HRT vrouwelijker uitzag (op dat moment iets meer dan 4,5 jaar geleden) dan op dat moment en de beste man kijkt naar het plafond en zegt niets. HE LE MAAL niets.
De laatste keer was afgelopen september, kwamen ze geen van beiden opdagen en ben ik ook niet afgezegd terwijl ik letterlijk van mijn laatste geld, want tegen de kredietlimiet aan en met nog een paar dagen te gaan totdat mijn bijstandsuitkering gestort zou worden, naar Amsterdam was gekomen.
Maar een antwoord op vragen? Nee nooit gehad, een onderzoek is er ook nooit gedaan terwijl ik meermaals aangeboden heb om aan alle mogelijke onderzoeken die ze kunnen bedenken mee te werken. Brandhout en dan ben ik nog mild. De fik erin en opnieuw beginnen en wel ergens anders en zonder die mensen van VUmc.
Maar ja het schijnt een lieve man te zijn die den Heijer... Zachte heelmeesters hebben een stinkende wond gemaakt en nu mag ik het lekker zelf uitzoeken want ik krijg geen herhaalrecept meer zonder eerst naar ze toe te gaan want ik zou zelf in september aangegeven hebben dat ik niet meer behandeld wilde worden (waarom dan nog wel 2x recepten toesturen?).
Blij toe dat ik van ze af ben, heb het veel te lang laten dooremmeren nadat ik weer naar ze terug moest. Had ik van die Visa prepaidkaart geweten destijds dan was ik in de zomer van 2014 niet meer naar ze gegaan. Kan het zelf net zo goed, zo niet beter. Overbetaalde incompetente horken dat het zijn.
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
3B67-A22C
Ho wacht! Ik wil dit goed begrijpen. Dus er werd zelfs een te hoge oestrogeenwaarde bij je gemeten en nog veranderden er geen secundaire geslachtskenmerken?De eerste keer raakte hij in paniek over een te hoge oestrogeenwaarde in januari terwijl het augustus was (dezelfde bloedtest bevatte ook een testosteron uitslag en die was in februari gebruikt voor de beoordeling of ik door mocht naar de operaties dus er is wel naar gekeken ...). Ach ja, dat was dan wel ruim over de NL waarde maar exact de ondergrens in het VK
Waar kwam niets meer uit en waarom wilde hij je geen recept geven? Zoiets kunnen ze toch niet zonder opgaaf van redenen doen?Dan die 2e keer, beste man had een complete paniekaanval. Toen er helemaal niets meer uitkwam heb ik om een recept gevraagd. Nee was het antwoord, nog een keer gevraag en weer nee. Toen brak ik en ben ik gevlucht, huilend.
Yup, ik heb zelfs een keer zwart moeten rijden om naar de VU te kunnen , maar was als de dood om buiten de boot te vallen als ik maar één slag zou missen. Dat is nog best een avontuur, zwartrijden als niet passabele transgender. Het is niet leuk als daar vervolgens op zo'n achteloze manier mee omgegaan wordt. Totaal onacceptabel. Bij mij kwamen ze gelukkig altijd wel opdagen.De laatste keer was afgelopen september, kwamen ze geen van beiden opdagen en ben ik ook niet afgezegd terwijl ik letterlijk van mijn laatste geld, want tegen de kredietlimiet aan en met nog een paar dagen te gaan totdat mijn bijstandsuitkering gestort zou worden, naar Amsterdam was gekomen.
Ok, maar het lijkt me logisch dat ze je eerst willen zien voor ze weer met je doorgaan, als je boos en overstuur het ziekenhuis verliet. Heb je toen misschien in een opwelling gezegd dat je met ze wilde kappen ofzo? Zette je dat al recht?nu mag ik het lekker zelf uitzoeken want ik krijg geen herhaalrecept meer zonder eerst naar ze toe te gaan want ik zou zelf in september aangegeven hebben dat ik niet meer behandeld wilde worden (waarom dan nog wel 2x recepten toesturen?).
-
NaomiClareNL
Wat ik gezegd heb nadat iemand een paar dagen later telefonisch een afspraak probeerde te maken is dit: ik heb een herhaalrecept nodig en dat kan prima per post. De gesprekken zijn voor mij enorm belastend want er gebeurd van de kant van de endocrinoloog niets, al vele jaren. Ik moet het ze allemaal in de oren fluisteren maar ik ben geen medicus. Dat heeft dus geen zin en daarom prefereer ik geen gesprekken maar slechts schriftelijke / email contact om de emotie er uit te halen en bovendien bespaart het me geld. Als ze vragen hebben kunnen ze die dus per email of schriftelijk stellen.
Dan krijg je 10 maanden later te horen dat ze je behandeling gestopt hebben 'op eigen verzoek'. Hadden ze dat even schriftelijk meegedeeld (dat is zeker niet telefonisch gebeurd) dan had ik dat recht kunnen zetten.
Het heeft tot en met maart geduurd voordat ik weer weg was van de kredietlimiet maar hij is nog steeds slechts een paar honderd euro weg. Er hoeft maar dit te gebeuren en ik zit zwaar in de problemen.
Met een bijstandsuitkering is ~25 Euro voor steeds maar weer uitermate stroef lopende gesprekken waar alleen van mijn kant geprobeerd word te communiceren gewoon teveel. Het levert me een week stress op waarin letterlijk niets meer gebeurd dan op de bank liggen en als ik geluk heb dan heb ik een paar warme maaltijden klaarstaan. Er moet ook altijd iemand een vrije dag voor me opnemen en met me meegaan en ook mijn begeleiding komt er totaal niet tussen.
En dan kan je nergens anders terecht in Nederland. Het zij zo. Ik ga niet meer terug naar VUmc, dat is als terug gaan naar een situatie van huiselijk geweld 'want hij is zo goed voor de kanarie'.
Ik ga echt liever dood.
Over naar de reguliere programmering van dit draadje. Rest AUB in mijn draadje in verborgen forum.
Dan krijg je 10 maanden later te horen dat ze je behandeling gestopt hebben 'op eigen verzoek'. Hadden ze dat even schriftelijk meegedeeld (dat is zeker niet telefonisch gebeurd) dan had ik dat recht kunnen zetten.
Het heeft tot en met maart geduurd voordat ik weer weg was van de kredietlimiet maar hij is nog steeds slechts een paar honderd euro weg. Er hoeft maar dit te gebeuren en ik zit zwaar in de problemen.
Met een bijstandsuitkering is ~25 Euro voor steeds maar weer uitermate stroef lopende gesprekken waar alleen van mijn kant geprobeerd word te communiceren gewoon teveel. Het levert me een week stress op waarin letterlijk niets meer gebeurd dan op de bank liggen en als ik geluk heb dan heb ik een paar warme maaltijden klaarstaan. Er moet ook altijd iemand een vrije dag voor me opnemen en met me meegaan en ook mijn begeleiding komt er totaal niet tussen.
En dan kan je nergens anders terecht in Nederland. Het zij zo. Ik ga niet meer terug naar VUmc, dat is als terug gaan naar een situatie van huiselijk geweld 'want hij is zo goed voor de kanarie'.
Ik ga echt liever dood.
Over naar de reguliere programmering van dit draadje. Rest AUB in mijn draadje in verborgen forum.
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF