Testosteronwaarden

Psychologen en procedures
Rowan

Testosteronwaarden

Bericht door Rowan »

Hi allemaal,

Zoals sommigen van mij weten (heb herhaadelijk op Facebook besproken) is mijn transitie een groot drama, met name omdat de benadering van het genderteam (in mijn geval De Vaart) onwenselijke dingen uit mijn verleden triggert. Daarom ben ik zelf begonnen met T (wel op een veilige manier). Mijn huisarts wilt het niet voorschrijven, maar is wel betrokken bij bloedonderzoek en in de gaten houden van mijn waarden.

Mijn eerste vraag is of jullie weten, is het bloedonderzoek van de HA even geldig en nauwkeurig als die van een endocrinoloog? Op de laatste uitslag van mijn bloedonderzoek kan ik nergens testosteron of oestrogeen terugvinden, terwijl ze dat wel getest hadden en ze aan de telefoon zeiden dat het prima was (dit was voordat ik begon met T). Misschien ben ik gewoon niet zo goed in het interpreteren van dat papiertje, al die afkortingen...

Also, ik neem aan dat je na een maand (en daar zit ik nu) weer je waardes laat testen en ik kan alleen op engelstalige websites vinden wat er precies getest moet worden. Ik weet niet zeker of dat helemaal overeen komt met wat ze in Nederland testen, neem aan van wel. Maar voor de zekerheid - heeft iemand een overzichtje?
Anon20180501

Re: Testosteronwaarden

Bericht door Anon20180501 »

Probeer hier eens Rowan, en welkom terug nog, ik had je gemist... :)